2008-08-23, 01:02
Medlem
Jim Divines avatar
Lika mycket jude som Jude Law. Jag sa ju dé. Lyssna bara på Hey Jude...
Citera
2008-08-24, 04:26
Medlem
erowids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
http://www.youtube.com/watch?v=n9kAH...eature=related

Lite roligt att Kleerup – som enligt sig själv gör sån stor KONST – i denna låt rimmar fire med desire (som hans dessutom uttalar med kraftig svensk brytning).

Det är i klass med att rimma hjärta med smärta på svenska, och kan väl närmast jämföras med så kallad hötorgskonst.

Sedan är väl själva låten ganska lika "With Every Heartbeat" i sin struktur och harmonik?

Du förstår inte ironi eller hur?
Citera
2008-08-24, 12:49
Medlem
nylndrs avatar
With every heartbeat är ju lite mer åt house-stuket medans boten anna är euro-techno (?)
Citera
2008-08-24, 14:11
Medlem
rymdraketens avatar
Han överdriver en hel del killen, hans musik är trots allt inte så bra. Det finns betydligt bättre akter inom genren. Det är klart att han gjort några hyfsade låtar , men inte speciellt mycket mer än så.

Känslomässigt sann konst var också en rolig beskrivning.
Citera
2008-08-24, 21:42
Medlem
Hans bror driver bland annat ett galleri.
http://www.galleri-kleerup.se/
Citera
2008-08-25, 23:50
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erowid
Du förstår inte ironi eller hur?

Förtydliga dig. Var hans framtrådande ironiskt eller hur menar du?
Citera
2008-08-26, 22:18
Medlem
frallzorzs avatar
Gillar hans låtar, men fan killen verkar ju ha hybris.
Citera
2008-08-26, 23:01
Medlem
Tror inte man ska dra för stora växlar av vad han säger i media, utan att känna honom så uppfattar jag honom som en slacker som träffat rätt, och att det inte finns några framgångar som skulle ge honom hybris. Jag kan ha fel.

Foromodeller verkar vara hans nisch, dessa har han i alla fall hookat upp med:

var tidigare ihop med Adina Fohlin (http://img370.imageshack.us/img370/6...dsakcn8de8.jpg) With every heartbeat ska enligt uppgift handla om deras uppbrott, eller förresten, hela albumet ska handla om henne.

Senaste tiden har han kilat stadigt med Elsa Hosk (http://farm4.static.flickr.com/3273/...3fd44e.jpg?v=0) men det ska tydligen vara slut nu, så om ett tag kanske det kommer en ny hjärtesorgs-hit?

För tillfället är han med Robyn på hennes Madonna-turnerande, där han ska hoppa in några kvällar. Blir inte förvånad om han får vara med och producera något på hennes nästa skiva.

Man får ändå säga att det går rätt bra nu för Kleerup.
Citera
2008-08-26, 23:51
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdraketen
Känslomässigt sann konst var också en rolig beskrivning.

Verkligen, jag såg honom på Kajskjul 8 i Gbg härom sisten och de sanna känslor jag fick var att jag ville gå därifrån. Vilket jag också gjorde.
Citera
2008-08-27, 00:24
Medlem
Rocky69s avatar
Under kulturkalaset här i götet så brakade det in en blond brud vid halv fyra-snåret och bad mig ringa Andreas Kleerups rum. Öhh ok?
Hon forsatte i en ganska dryg ton. "Ah, han bor här"
Jag svarade att även om han hade bott hos oss så får jag inte lämna ut några somhelst uppgifter på så lösa boliner. Om han vill att du skall ringa honom så hade han lämnat ut rumsnummer eller så kan du ju nå honom på mobilen annars.
Det var då fan muttrade hon och drog.
När jag berättade detta för receptionisten som kom på morgonen så sade hon att han bodde hos oss och att han hade haft en brud på rummet förra gången han var här i Göteborg och spelade.
Trodde hon att de var förlovade efter ett fulknull i en hotellsäng eller?
Citera
2008-08-28, 00:16
Medlem
Han såg MKT drogpåverkad ut under sin spelning på Peace and Love inne på bolanche.
Citera
2008-08-28, 09:11
Medlem
Intervju med Andreas Kleerup i tidningen Glamour (augusti 08).

Intervjun sker i en svit på hotell Anglais ;- Vill du ha lite vin? blir hans första line.

Lite senare under intevjun ringer han roomservice och beställer en flaska calvados och en till flaska vin.

"Andreas sänder ut mycket energi. Han byter ofta låt på laptopen, messar, går ut och röker, gör en honnör och utropar sin förtjusning över vilken bra dag det är. Han imponerar genom att visa sina skills som trummis---- när han pratar med sin bror Jonas (gallerist och Andreas mamager) skickar han plötsligt över telefonen till mig. -Förresten, har du behå? undrar Andreas helt sonika. -Öh,ja? (en smäll på käften hade kanske varit på sin plats här, mitt tillägg!) - Min tjej har inte det, är det en myt att tuttarna börjar hänga om man inte använder behå på flera år?"

Så förutom att han verkar vara drogad (fast jag har även hört nåt om ADHD nånstans) så kan man konstatera att alls vår Kleerup är en mullig mansgris som oroar sig över att hans modellflickvän ska få hängbröst. Undrar om hon blir överförtjust när hon läser intervjun?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in