2008-07-29, 10:57
Medlem
Jag har börjat köra Freenet - både för min egen skull och för att hjälpa andra som har större behov än jag att vara anonyma och slippa censur. Freenet är viktigt för att bevara yttrandefriheten på Internet, nu när övervakningen/loggningen blir allt hårdare.

Jag behöver nu fler "trusted peers". Vill någon utbyta "node reference" med mig? Skicka mig ett PM i så fall. Vill du utbyta nodreferenser med andra, skriv ett inlägg i tråden och be om PM.

Död åt FRA!
2008-07-29, 17:50
Medlem
Nyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlwikman
Jag har börjat köra Freenet - både för min egen skull och för att hjälpa andra som har större behov än jag att vara anonyma och slippa censur. Freenet är viktigt för att bevara yttrandefriheten på Internet, nu när övervakningen/loggningen blir allt hårdare.

Jag behöver nu fler "trusted peers". Vill någon utbyta "node reference" med mig? Skicka mig ett PM i så fall. Vill du utbyta nodreferenser med andra, skriv ett inlägg i tråden och be om PM.

Död åt FRA!

Ehum. Varför vill du ha trusted nodes om du inte kan verifiera att de verkligen är de dem säger sig vara?
Blir ju bara att underminera Freenets "trusted"-system.
2008-07-30, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyx
Ehum. Varför vill du ha trusted nodes om du inte kan verifiera att de verkligen är de dem säger sig vara?
Blir ju bara att underminera Freenets "trusted"-system.

Jag tänker så här: Om jag bara lägger till personer som har 1000+ postningar här på FB, och som jag redan känner till härifrån som vettiga personer, så är ju läget lugnt...
2008-08-12, 03:04
Medlem
subliminalgenocs avatar
borde kanske räcka om man lovar på hedersord?
2008-08-17, 14:03
Medlem
TommyGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlwikman
Jag tänker så här: Om jag bara lägger till personer som har 1000+ postningar här på FB, och som jag redan känner till härifrån som vettiga personer, så är ju läget lugnt...

samma logik, du har själv inte 1000+ postningar här så hur skall vi kunna lite på dig?
2008-08-17, 14:24
Medlem
Maxieboys avatar
Det blir väl typ samma sak, man känner ju inte folk på FB och kan absolut inte lita på dem Så det är samma som att köra med strangers eller vad det nu heter. Men du verkar schysst, så skicka ett PM får vi se.
2010-10-10, 01:11
Medlem
noremlacs avatar
Istället för att starta en ny tråd så lånar jag denna. Har precis installerat Freenet, verkar vara ett väldigt intressant program. Nu till min fråga, hur gör jag om jag vill ladda ner något, exempelvis en mp3? Är sjukt trött, så jag ber om ursäkt om det är en korkad fråga.
2010-10-10, 22:30
Medlem
otukts avatar
Den där jävla karlwikman vill bara syssla med detta för att tanka barnporr! Scumbag!
2010-10-10, 23:53
Moderator
impieteers avatar
Support på Freenet hör inte till Censur och yttrandefrihet. Bumpa någon av trådarna i IT-forumen.
https://www.flashback.org/sok/freenet
/ Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in