Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-28, 10:57
  #1
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis !

Blev uppring i lördags på eftermiddagen av min grannes fru !
Hon hade ett problem med sin gräsklippare , den startade inte , sa hon !

Ja , det är en tjej i på 28 år ( har jag för mig ) , blond och ser ganska fin ut i kroppen ,
stora äkta pattar och bara lite små mullig ( kanske runt 60 kg ).
Hennes kille jobbar på en oljeplattform så han är borta i långa perioder i mellan åt !
Dessutom är jag bra kompis med han , har flera gemensamma fritids intressen som jakt , rodeo , m.m.
Min tjej brukar även träffa denna tjej och göra en del saker tillsammans på fritiden !
Vi har även ibland en del fäster tillsammans , med denna familj.

Vi bor på landsbygden så det är en bit till grannarna , närmare två kilometer !

I en veckas tid har min fru varit bortrest och besökt hennes föräldrar , och våra ungar var med henne !
Så jag var ensam hemma över helgen !

Okay , hon ringde på lördagen och undrade om jag kunde komma upp och starta hennes gräsklippare.
Vist , sa jag ! Det är väl inga problem med att hjälpa en granne.
Så jag tog och körde upp till henne och knackade på dörren men ingen öppnade , hör lite musik från baksidan av huset så jag går dit.
Jo då där ligger hon och solar nästan helt naken , bara ett par minimala string och pattarna bara !
Ja , vad tänker man ? Det var ta mig fan en överraskning !
Hon stuttsar upp så pattarna hoppar om kring och vill ge mig en kram för jag är så snäll och vill hjälpa henne !
Tar fram ett glas och frågar om jag vill ha lite kalt vitt vin ? Ja varför inte svarar jag ,
men ser samtidigt där ligger en tum flaska vid hennes solstol , ja ha hon har haft lite fäst för sig själva !
Ja jag sätter mig ner i alla fall och snackar med henne ,
hon ältar om att det är så tråkigt att vara ensam och annat sådant skit snack !
Dessutom är hon väldigt snabb på att hälla up mer vin hela tiden !
Efter ett tag så undrar hon om jag kan smörja hennes rygg för solen tar så hårt säger hon.
Ja , nu börjar det bli riktigt jobbigt , sitta och dricka vin med en nästan naken tjej som vill bli insmord !
Jag smorde hennes rygg snabbt och enkelt ,
men inte var hon nöjd med det utan ville jag skulle smörja framsidan också.
Jag skämtade bort det , även om det kunde varit trevligt att knåda lite pattar !
Jag frågade till slut om jag skulle starta gräsklipparen till henne ? Men hon tyckte det kunde vänta till senare och samtidigt undrade hon om jag kunde komma upp på kvällsmat och grilla med henne på kvällen !
Som tur var skulle jag ut på baren med mina kompisar på kvällen , så jag sa jag hade redan bokat annat !
Hon menade , nu när min tjej inte är hemma och hon sitter själva så kunde det vara kul med sällskap !
Ja , jag gick på baren som bestämt och hoppade över hennes erbjudande !

Kanske man var korkad som tackade nej ,
det händer inte var dag man får sådana erbjudande ?
Tänk sedan om min tjej och hennes kille fåt reda på det om något hänt !
Ja , skall man berätta det för min tjej och kanske även för hennes kille ?
Risken finns hon blåser honom med andra killar också , eller var det bara en fylle grej !
Det är kanske bäst att bara glömma det , och ta det som ett skämt , och inte säga något ?
Vist är det lockande med en ung snygg tjej som , dessutom ger sådana inviter !
Ja , och kanske jag bara missuppfattade henne , hon ville kanske bara snacka , och kände sig ensam , och med lite vin i kroppen så blev det lite tokigt ?
Någon har säkert råkat ut för liknande situationer eller har några idéer om vad man skal göra !

Citera
2008-07-28, 11:03
  #2
Medlem
jerkuss avatar
Du gjorde rätt som inte gjorde något. Hon är en idiot om hon försöker vara otrogen mot sin pojkvän, du skulle vara en idiot om du var det mot din fru. Så enkelt är det.
Citera
2008-07-28, 11:18
  #3
Medlem
Vad man ska göra?

Tja, vill du pajja ditt äktenskap och din vänskap med din granne för lite tillfällig njutning so go for it
Citera
2008-07-28, 11:20
  #4
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blücher
Har sett barn som skriver bättre än vad du gör..

Det har jag också, och jag borde verkligen störa mig på rullkragen, men av någon anledning så gör jag inte det..

Rullkragen: Det här låter bara lite för mycket, det låter som någon dålig Privatefilm och det där med oljerigg och att din käring är borta och dessutom har barnen med sig.,. Tja..

Inte trollar du för oss?

I vilket fall så kan det ju ha varit en fylegrej, men den var välplanerad, hennes avsikter framgick ju klart och tydligt.

Det du ska göra nu är att inte göra någonting alls, hon har satt dig i en jobbig situation, bara det som har hänt är klart över gränsen och jag lider med hennes man. Stackaren vet nog inte vilken hynda han äktat.

Ska du berätta eller ska du gå vidare?

Oavsett vilket så får du under de närmaste dagarna se om hennes ångest hinner ikapp henne, isf lär hon inte höra av sig, annat än med ursäkter kring hennes beteende eller allmänt sura sms.

Alternativt så tar hennes bekräftelsebehov över, för jag menar här bjöd hon ut sig som en löptik men fick inte ett dugg. Är det möjligt för en kvinna att acceptera att det finns män som dels kan lägga band på sig och dels inte tänder på allt som tillhör kvinnligt kön eller en 35-poängare som henne själv?

Du har i vart fall agerat starkt, ingen pattmassage och inga spanska stolar. Heder åt dig, inte fan ska du låta otrohetsskandaler förstöra bygden.
Citera
2008-07-28, 11:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Du gjorde rätt som inte gjorde något. Hon är en idiot om hon försöker vara otrogen mot sin pojkvän, du skulle vara en idiot om du var det mot din fru. Så enkelt är det.

Japp, precis så enkelt är det. Det är skamligt att du ens funderar på att bedra din fru. Det enda passande i situationen hade varit att du bad henne att skyla brösten.
__________________
Senast redigerad av Elliot 2008-07-28 kl. 11:26.
Citera
2008-07-28, 11:26
  #6
Medlem
McQs avatar
Du gjorde helt rätt, man ska inte hålla på med otrohet.
Jag hade nog talat om det för frugan när hon kom hem iaf..

Fick du igång gräsklipparn?
__________________
Senast redigerad av McQ 2008-07-28 kl. 11:29.
Citera
2008-07-28, 11:48
  #7
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Ja , jag är helt medveten om att jag inte skriver bra Svenska , med stavfel och meningsuppbyggnads fel !
Jag pratar Spanska och Engelska hela dagarna och har inte bott i Sverige på över 20 år !

Så det hade varit mycke lättare för mig att skriva på Spanska , men då hade det varit svårt för andra att förstå !

Dessutom tycker jag det är ett brasätt att upprätthålla sin svenska genom att skriva och läsa lite här på FB !

Men detta hade inte så mycke med ämnet att göra , var mer intresserad av vad folk tycker om denna situation !

Situationen suger, du har ju ett intressant liv redan, håll kursen, sabba inte upp det där. Det är aldrig värt det.
Citera
2008-07-28, 11:50
  #8
Medlem
Blackwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Jag pratar Spanska och Engelska hela dagarna och har inte bott i Sverige på över 20 år !

Så vad du menar var det alltså en spanska som var halvnaken och bjöd på dricka?

Nån som vill sätta pengar på att reaktionerna hade varit annorlunda om detta uppdagades tidigare?
Citera
2008-07-28, 11:54
  #9
Medlem
Nedomanskys avatar
Granntjejen är ett luder! Sådana ska en gift karl inte umgås med.
Citera
2008-07-28, 12:19
  #10
Medlem
byyys avatar
Du gjorde rätt som tackade nej till erbjudandet, kompis!
Citera
2008-07-28, 12:23
  #11
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Det har jag också, och jag borde verkligen störa mig på rullkragen, men av någon anledning så gör jag inte det..

Rullkragen: Det här låter bara lite för mycket, det låter som någon dålig Privatefilm och det där med oljerigg och att din käring är borta och dessutom har barnen med sig.,. Tja..

Inte trollar du för oss?

I vilket fall så kan det ju ha varit en fylegrej, men den var välplanerad, hennes avsikter framgick ju klart och tydligt.

Det du ska göra nu är att inte göra någonting alls, hon har satt dig i en jobbig situation, bara det som har hänt är klart över gränsen och jag lider med hennes man. Stackaren vet nog inte vilken hynda han äktat.

Ska du berätta eller ska du gå vidare?

Oavsett vilket så får du under de närmaste dagarna se om hennes ångest hinner ikapp henne, isf lär hon inte höra av sig, annat än med ursäkter kring hennes beteende eller allmänt sura sms.

Alternativt så tar hennes bekräftelsebehov över, för jag menar här bjöd hon ut sig som en löptik men fick inte ett dugg. Är det möjligt för en kvinna att acceptera att det finns män som dels kan lägga band på sig och dels inte tänder på allt som tillhör kvinnligt kön eller en 35-poängare som henne själv?

Du har i vart fall agerat starkt, ingen pattmassage och inga spanska stolar. Heder åt dig, inte fan ska du låta otrohetsskandaler förstöra bygden.


Ja förstår det låter lite otroligt , men jag skall ge lite mer bakgrund !

Jag bor inte i Sverige utan i Texas utan för Victoria på en Ranch som dessutom är min !
Min tjej , ja fru kommer Från Chile utan för en by som heter Iquique !
Vi har varit tillsammans över 14 år ,
och driver delvis tillsammans hennes föräldrar hem i Chile som är en frukt och vinodling !
Nu när ungarna är fria från skolan så vill dom hälsa på mormor och morfar och även min tjej vill träffa släkten.
Så av den anledningen är dom några veckor i Chile.
Här i Texas är oljeindustrin stor och här är väldigt många bolag och folk som jobbar inom denna industri.
Där av min granne befinner sig på en plattform cirka två månader i sträck och sedan är han fri i två månader ,
Han är förman för ett lag där och skulle tro han tjänar gott om pengar och dessutom har han mycke fritid i långa perioder !
Han är ungefär jämngammal med mig , ja drygt 40 år , så han har en ung fru !
Vi har varit vänner i snart 8 år , ja sedan han köpte huset sidan om mig.
Har för mig att han har varit tillsammans med denna tjej nästan ända sedan han flyttade in.

Kanske lite därför efter ett så långt förhållande och stor åldersskillnad hon söker spänning ?
Förstår att det kan vara trist att sitta där själva , men hon har flera väninnor bland annat min tjej !

Så mycke vi har träffats genom åren , så har hon inte någon sin visat denna sida !
Vi kan skämta mycke och ha väldigt kull alla till sammans och brukar snacka om det mesta.
Och vist har jag sett hennes pattar för , men det är när vi alla är på stranden ,
och här solar nästan alla tjejer bara pattarna på stranden , så i och för sig var det inget nytt att se dem !
Men lite opassande när man kommer dit själva !

Ja det är som du säger , svårt att avgöra om man skall snacka om det för hennes kille för vi är mycke bra vänner !
Samma är det om jag skall säga något till min tjej , av flera anledningar , här är inte så många tjejer på landet och dessutom är dom bra kompisar , så då mister hon kanske en vän .
Dessutom kan det skapa mistankar även mot mig , oavsett hur ärligt man ån talar om det !

Jag har i alla fall ingen tanke på att diskutera det med henne ,
hör hon av sig och vill nämna det så okay vist kan man snacka om det !
Ja stor del av hennes samtal i lördags gick ut på att hon ville bli bekräftad som att vara snygg och sexig.
Det var till och med så hon ville jämföra sitt utseende med min tjej !
Jag försökte svara så neutralt som möjligt och skämta bort hennes trams !

Normalt sett hade jag nog inte haft något emot att åka upp till henne och grilla lite på kvällen och bara vara vänner ! Det är inget fel i att vara vän med det motsatta könet tycker jag.

Vist kan man bara be henne att dra åt helvete , men det är inte så smart skulle jag tro.
En sådan grej får komma om hon blir riktigt besvärlig är min första tanke.
Det går också att bete sig som ett djur och bara sätta på henne ,
men jag hade tänkt bo kvar här och behålla mina vänner och familj. Så det vore nog korkat !

Det kan vara en fylle grej , men så värst packad verkade hon inte och jag upplevde det som mer uträknat !

Ja det är väl bara att invänta vad som händer om något mera händer !
Citera
2008-07-28, 12:27
  #12
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McQ
Du gjorde helt rätt, man ska inte hålla på med otrohet.
Jag hade nog talat om det för frugan när hon kom hem iaf..

Fick du igång gräsklipparn?


Ja , gräsklipparen ville hon vänta med , men jag startade den , bara fylla på bensin och vrida på nyckeln.
Så det var nog inte anledningen ,
dessutom är hon ganska teknisk och brukar ibland hjälpa till här på ranchen och köra traktor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback