Citat:
Ursprungligen postat av Dieselryttaren
Halloj alla ärade FB:are
Jag har under ett långt liv med skruvande och bilägande kommit fram till att den enda bilen jag någon sin vill äga är en volvo 200. Då undrar ni säkert varför denna tråden finns? Jo, för att alla andra osså ska få reda på det fina i finessen med 200-serien. Så Ni hjälper mig lista upp argument varför volvo 200 är världens bästa bil!
Jag börjar:
1. stor som en finnlands färja i bagagetutrymmet (245)
Hmm, ja allt är ju relativt. Är man en liten skit själv så ter sig världen större.
2. drar mindre bensin än de flest motsvarande moderna bilar!
Sanning med modifikation. Jag hör att du aldrig har kört en törstig B23A med M45 och 3.93 i rumpan.
3. billig försäkring
Första sanningen men inte billigare än vilken annan okomplicerad, oattraktiv och dödstråkig bil.
4. De äldsta är skattebefriade
Har haft 4 sådana
5. lätt och billig att reparera själv och gott om reservdelar finns det.
Japp , bara att knalla in på mekonomen och handla. ööööh, det kan jag ju till min BMW också.
Dessutom, alla bilar är billiga att reparera själv...
6. rullar utan problem 50000 mil, nånsin sett en Nissan micra göra det?
Nä, en Micra skulla jag inte vilja rulla ens ett varv med.
7. riktigt säker om man skulle krocka
Hyfsat säker.
8. för jävla kul att köra
BWWWHAHAHAHAHAHA, seriously??
9. typ 20 år gammal men kommer säkert rulla i 20 till
10. Fantastisk om man vill jävlas 08: or, någonsin sett en rosthög köra om en BWM i 180?
Hmmm Jag vill nog påstå att det inte är nån risk att det händer... snabbaste 240:in gör 0-100 på 9,5 sekunder och hade 155hk. Hört talas om BMW M5? Och nej, kom inte dragandes med nått trimmat skrälle för då kan man dra upp 1000 och en turbomatade BMW sexor som daskar volvorumpa på motorvägen.
11. var planerad att ersättas av 700 serien men slutades tillverkas
efter 700!
12. sjunker bara till ett lägsta andrahandsvärde, handlar du 240 idag får du minst pengarna tillbaka om 5 år
Precis som alla andra bilar.
13. 3 miljoner nöjda kunder i hela världen!
Precis som alla andra bilägare.
Citat:
Ursprungligen postat av Dieselryttaren
Det var allt jag kom på nu, hjälp mig nu att argumentera för 240's sak!
Alltså, dina argument suger ju bara röv. 240 var ett vettigt folkvagnsalternativ för 15 år sen, nu är det bara ett bullrigt jävla skrälle att ligga och trekka omkring i. Och ja, jag har haft min beskärda del 240 och kommer inte att titta åt det hållet mer. Låt dom gamla tröskorna vila.