32 810 besökare online
856 265 medlemmar • 45 789 195 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Övrigt > Arkiverade forum > OS Peking 2008
Ämnesverktyg
Gromgutten
Moderator
Gromguttens avatar
Orytmisk eller rytmisk, bägge får plats i denna tråd. Højdpunkten mästerskapen før vissa. En plåga før andra.

/mod

Koneko
Medlem
Konekos avatar
Jaha, det här lär väl bli min egna lilla spekulationstråd då, i alla fall när det kommer till rytmisk gymnastik.

Hoppas att Bessonova(UKR) tar hem individuella, dock får hon nog kämpa hårt mot Kanaeva(RUS). Men även mot Sessina(RUS) och kanske Kapranova(RUS). Att ha Irina Viner på sin sida är en klar fördel.
Önskar att Cid(ESP) skulle få stå på pallen. Men som 28-årig(!) spansk gymnast har man inte mycket att säga till om. Tippar på en åttonde plats?

Grupp då? Efter Italiens fantastiska program i 3 tunnband/2 bollar från 2004, (för allmän beskådan) så håller jag på dem nu också. Tror dock att Ryssland tar hem det igen, om de inte gör några riktiga tabbar (som Ukrainas 5 band prog. 2004... Trassel, trassel).

Sådär, nu är jag klar... För tillfället.

Honco
Medlem
Honcos avatar
Det som är lite skoj med OS är att sporter som annars utövas i skymundan får lite exponering i rutan. Gymnastik är en sådan sport. Gillar att titta på det, speciellt när damerna utövar det. Satt och blev lite småkär idag framför TV:n.

Rabbadang
Medlem
Antar att min fråga passar bäst i denna tråd. Varför finns det en åldersgräns inom gymnastik? (finns förmodligen inom andra grenar också)

Vad är fördelen med att vara ung i gymnastik? Vigheten är det enda jag kan spontant tänka mig men det känns som att man kan tänja ut rätt bra mha träning.

Lät säga att deras peak är vid 13 år eller vad det nu är, varför inte låta de tävla då?

absolut koffe
Medlem
absolut koffes avatar
Jag blev också förvånad över den relativt höga åldergränsen på 16 år inom gymnastiken. Den måste väl vara ganska ny, kommer ihåg dom som va 14-15 vid tidigare OS.

I simhopp i morse var det en 14 årig kille med. Tydligen så sätter varje idrott sin egen åldersgräns.

Sufferstream
Medlem
Sufferstreams avatar
Undrar också varför åldern är så sjukt låg, det är ju bara barn som tävlar ju
/Mod

Mclarengbg
Medlem
Mclarengbgs avatar
Jag tycker det är löjligt av Kina att säga att en del gymnaster är födda 1/1 1992. Skall de ljuga trovärdigt så kunde de väl i alla fall valt ett par andra, mer diskreta datum.

unikum
Medlem
unikums avatar
Damgymnastik måste vara en av den mest extrema sporten som finns med tanke på hur deltagarna ser ut. Små taniga småtjejer på 142 cm och 32 kg. Killarna däremot är ju grymt vältränade.
Kan bara komma på en annan sport som är lika extrem gällande utövarna och det är sumobrottning där det är raka motsatsen mot gymnastiktjejerna. 2 meter långa fetberg på +200kg.

Dear_Joan
Medlem
Dear_Joans avatar
Såg just damernas lagfinal. Tyckte USA förtjänade guldet trots 2 missar (av samma person).

Ligger det ngt i detta tror ni?
http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle3071808.ab
(ang. att Kina ska åldersfuska)

Anyho hoppas jag de är så och att Kina blir av med guldet.
Deras tjejer ser knappt ut att ha fyllt 12.

- If I Needed You - Townes Van Zandt

taags
Medlem
taagss avatar
Känns konstigt att se 10 åringar typ hålla på att kämpa om guld.
Barndom någon?

Kom ihåg: Tippa ALDRIG I HELVETE på Malmö igen.

Sufferstream
Medlem
Sufferstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Såg just damernas lagfinal. Tyckte USA förtjänade guldet trots 2 missar (av samma person).

Ligger det ngt i detta tror ni?
http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle3071808.ab
(ang. att Kina ska åldersfuska)

Anyho hoppas jag de är så och att Kina blir av med guldet.
Deras tjejer ser knappt ut att ha fyllt 12.
Gör dom säkert. Hoppas verkligen Kina blir av med guldet. Född 01-01-92? Haha jovisst.
/Mod

Dear_Joan
Medlem
Dear_Joans avatar
Verkar som att Kina ska komma undan med sitt fula spel (inte precis den första fulingen Kina drar detta OS).

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...82&lpos=rubrik
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...2&lpos=extra_0

Luktar det lite suck-up för värdlandet eller vad fan?
Tråkigt

Ska dock bli kul att se Shawn Johnson sopa mattan med alla i individuella på fredag!

- If I Needed You - Townes Van Zandt

Topp Dela »