Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-27, 14:47
  #1
Moderator
skunkensunes avatar
Jag är vanligtvis inget större fan av nyinspelningar, men denna tror jag kan bli riktigt intressant då det är ingen mindre än Darren Aronofsky (Pi, Requiem for a Dream, The Fountain) som skall regissera. Enligt en notis i dagens DN så skall filmen bli mer "noir" än de tidigare filmerna.

http://www.newsarama.com/film/080724...n-robocop.html

http://www.hollywoodreporter.com/hr/...8830821bb10d71
__________________
Senast redigerad av Crossmack 2010-07-27 kl. 23:45.
Citera
2008-07-27, 15:03
  #2
Medlem
kuddenchristos avatar
Totalt jävla meningslöst! Varför en nyinspelning när de kan göra en till uppföljare istället?!
Citera
2008-07-27, 15:12
  #3
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Totalt jävla meningslöst! Varför en nyinspelning när de kan göra en till uppföljare istället?!

Jag kan tänka mig att manuset kommer skilja en hel del från originalet. Se bara på filmer som Batman och Superman, nyinspelningar på gamla filmer som ändå står helt som egna.
Citera
2008-07-27, 15:16
  #4
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Jag kan tänka mig att manuset kommer skilja en hel del från originalet. Se bara på filmer som Batman och Superman, nyinspelningar på gamla filmer som ändå står helt som egna.
Vilken Superman-film syftar du på? Du vet väl att Superman Returns är en uppföljare till filmen från 1978?
Citera
2008-07-27, 15:39
  #5
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Vilken Superman-film syftar du på? Du vet väl att Superman Returns är en uppföljare till filmen från 1978?

Den som släpptes häromåret. http://www.imdb.com/title/tt0348150/

Hmm, kanske inte borde klassas som nyinspelning. Men det som jag vill påvisa är att jag tror att det inte kommer bli en nyinspelning i den mening att allt är så gott som likadant fast med nya skådespelare, utan snarare en helt annan version av grundidén som originalet byggde på.
Citera
2008-07-27, 15:50
  #6
Medlem
><((((°>s avatar
ja fyfan tänker jag, robocop är ju typ den sämsta skiten. ska dom göra en ny rulle på den så ska den vara ultrabrutal och realistisk (tja hehe), blodig och jävlig, dessutom ska badguysen vinna, vill se realism i klass med irreversible, man ska må illa när man sett den, det är enda räddningen för en sån rulle. fokus ska ligga på robocops offer, dom ska ha en historia och inte bara vara en av ca 2700pers som robocop knäpper. ingen fokus på själva robocop, han ska mer ha en biroll, offrena har huvudrollen, och ingen jävla clancy on acid plot tack.
Citera
2008-07-27, 21:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Hmm, kanske inte borde klassas som nyinspelning. Men det som jag vill påvisa är att jag tror att det inte kommer bli en nyinspelning i den mening att allt är så gott som likadant fast med nya skådespelare, utan snarare en helt annan version av grundidén som originalet byggde på.

Uttrycket "reboot" används för att beskriva det på engelska. När man bryter kontinuiteten från tidigare filmer för att gör en nystart.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reboot_(fiction)
Citera
2008-07-27, 21:19
  #8
Medlem
quaertys avatar
Jag hoppas faktiskt lite på det här projektet. Originalfilmen är riktigt bra, misslyckas de med nyinspelningen så är det ju bara att ignorera den.

Kul med en regissör som inte suger också.

Ser fram emot en mörkt ironisk samhällskritisk rulle. Vi får väl se. Tummarna ska hur som helst hållas.
Citera
2008-07-27, 22:06
  #9
Medlem
Min första tanke var: varför inte? Det är ju inte direkt så att man slaktar en klassiker....
Tror att den kan bli hyfsad ändå.
Citera
2008-07-27, 22:11
  #10
Medlem
erik_ande_85s avatar
det kan nog bli riktigt grymt! Ett överdrivet nyliberalistiskt samhälle där den privata polismyndigheten är så korrupt att dom sitter å snortar linor med clarence boddicker samtidigt som dom sitter och planerar hur dom ska göra tillslaget mot honom och hans gäng
sen skulle jag gärna slippa bäbisskriket från ED-209 när den faller ned från trappan.
Citera
2008-08-02, 23:21
  #11
Medlem
Rennetts avatar
Om jag rakt upp och ned skrev att detta kommer att bli bra så skulle det bli alldeles åt helvete. Så det låter jag bli. Men jag har stora förhoppningar på projektet. Jag har inte helt lätt för originalet, konceptet är ju strålande, men utförandet tycker jag är ganska vulgärt.
Citera
2008-08-02, 23:25
  #12
Avstängd
cruelsteins avatar
Paul Verhoeven gjorde en ovanligt bra film i genrén med första Robocop tycker jag. En lagom blandning av samhällssatir, svart humor, våld och specialeffekter.

Det ska bli intressant om man lyckas nå upp till det resultatet nu. Rent tekniskt så har det ju hänt en del saker på 20 år, men det behöver inte betyda att det blir bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback