Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Sant. Om man ändå föredrar teorin om att GM cyklade från centrum så kan man tänka sig att Eva cyklade till lägenheten, och sedan fick skjuts hem eftersom det hade börjat regna. GM tog alltså i så fall Evas cykel till brottsplatsen. Stämmer med Svens iakttagelse av en cyklist, stämmer med att cykeln låg slängd på höger sida av vägen. Nackdelar?
Ja cykeln har fått ett för stort fokus i hela utredningen sedan start helt enkelt. Givetvis är den viktig om man får något konkret på just cykeln, men i dagsläget är det andra betydligt mer graverande.
Däremot ser det inte seriöst ut om det nu är denna cykeln vilket jag nästan tror det är.
Mammans röd orange cykel och ingen har kollat den? Ändå hade dom 170 cyklar i denna utredningen läste jag i någon tidning.
Men låt säga att paj tog mammans cykel och åkte neråt och där kommer Eva gående, och han är förbannad redan innan eftersom P har berättat om den nya killen. Och inom timmar åker Eva till Sundsvall och han är alltså ratad.
Hela hans konstiga person tycker jag är otäck. Han iglade sig fast på systern och det under 3 år, så han har förmodligen en mycket manipulativ egenskap. Han säger också att berätta inte att det är slut för någon. Han ville att det skulle se ut som dom vore ett par. 1986 var det över i alla fall. Han flyttar fokus till systern, och hans förmåga att tolka tex en persons ointresse passerar helt och hållet obemärkt för honom.
Han går i tankarna som att han är Evas pojkvän, men samtidigt är han förmodligen bekant med familjen. Han lägger ner yttersta energin och hjälper Eva att packa, och samtidigt bör han veta att Eva redan har en kille. Det gnager i honom och sista kvällen går Eva hem och vem vet om hon sade till honom riktigt ordentligt. Han efter och är vansinnig. Tja, han är jätteskum helt enkelt. Och hans svar om varför han oroar sig så snabbt och att han tjatar på systern om att gå ut och leta samt att han rusar ur bilen direkt till fyndplatsen får i alla fall mig att höja på ögonbrynen.