Flashback bygger pepparkakshus!
2016-11-01, 01:06
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Man får se upp med anakronismerna i det här fallet

Edit: Haha, jag trodde du menade att de mailade till varandra på 80-talet (När började vi maila förresten?)

Polisen kunde inte mejla 1987. Iallafall. Jag skickade mitt första mejl 1991 från min högskolas datasal...
Citera
2016-11-01, 01:20
Medlem
För att Glada Hudik-Sture ska var skyldig måste följande stämma in:

*Sture måste se Eva ute på stan alternativt i närheten av Bruket, han måste vara tillräckligt skärpt för att förstå att han inte kan använda sin cykel han normal trampar omkring i.
*Han måste ha ett sexuellt intresse för Eva, trots att han kanske inte förstår innebörden av det.
*Han måste vara otroligt fysiskt stark för att hugga genom kläder i ett mordiskt raseri.
*Han måste lyckas få tag i en för honom främmande hund utan att bli biten eller riven.
*Sture måste göra sig av med både cykel och mordvapen, även kläder som kan bära på spår eller stämma in på vittnens beskrivning.
*Han lyckas dölja eventuella bit och rivmärken, (han tas in dagen efter mordet)
*Han måste blåneka i 100 förhör i över runt 9 år(!).
*Har en tillräcklig brutal kompis som ger honom alibi, ett alibi som håller i nio år.

Visst kan man tänka tanken att Sture fejkat sitt handikapp, kanske är han mer medveten är man tror?
Klart att även en person med ett litet handikapp kan vara intresserad av kvinnor, men kan det gå så långt att han mördar?
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-01 kl. 01:31.
Citera
2016-11-01, 01:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det hade han säkert, Eva hade nog inte bråttom, hon rastade hunden i ett grönområde, en brevbärare fixar fram en cykel lätt och vet vilken väg man ska ta.

Det jag kan se av cykeln som står i systerns källare så passar den bra in på 80 talet.
Där är det inga problem alls. Att den dessutom är orange röd gör ju inte saken sämre.
Dom bör ha tagit en hel del cyklar under dom här åren.
Citera
2016-11-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det jag kan se av cykeln som står i systerns källare så passar den bra in på 80 talet.
Där är det inga problem alls. Att den dessutom är orange röd gör ju inte saken sämre.
Dom bör ha tagit en hel del cyklar under dom här åren.

Tänk om det är så trivialt som att någon stulit cykeln från hemmet, precis när Eva kommer gående, hon reagerar och allt går överstyr? Men "cyklisten" kom ju från andra hållet så det håller inte..
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-01 kl. 01:36.
Citera
2016-11-01, 01:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det jag kan se av cykeln som står i systerns källare så passar den bra in på 80 talet. Där är det inga problem alls. Att den dessutom är orange röd gör ju inte saken sämre.
Sant. Om man ändå föredrar teorin om att GM cyklade från centrum så kan man tänka sig att Eva cyklade till lägenheten, och sedan fick skjuts hem eftersom det hade börjat regna. GM tog alltså i så fall Evas cykel till brottsplatsen. Stämmer med Svens iakttagelse av en cyklist, stämmer med att cykeln låg slängd på höger sida av vägen. Nackdelar?
Citera
2016-11-01, 01:29
Medlem
Citat:
Sant. Om man ändå föredrar teorin om att GM cyklade från centrum så kan man tänka sig att Eva cyklade till lägenheten, och sedan fick skjuts hem eftersom det hade börjat regna. GM tog alltså i så fall Evas cykel till brottsplatsen. Stämmer med Svens iakttagelse av en cyklist, stämmer med att cykeln låg slängd på höger sida av vägen. Nackdelar?

Fast om Eva verkligen cyklade den dagen på en orange cykel så borde flera vittnen nämnt det, Gunnar Nilsson och Öhman kan väl inte vara så klantiga..Tycker vi skrotar iden om att Eva cyklat dit.
Citera
2016-11-01, 01:29
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
För att Glada Hudik-Sture ska var skyldig måste följande stämma in:

*Sture måste se Eva ute på stan alternativt i närheten av Bruket, han måste vara tillräckligt skärpt för att förstå att han inte kan använda sin cykel han normal trampar omkring i.
*Han måste ha ett sexuellt intresse för Eva, trots att han kanske inte förstår innebörden av det.
*Han måste vara otroligt fysiskt stark för att hugga genom kläder i ett mordiskt raseri.
*Han måste lyckas få tag i en för honom främmande hund utan att bli biten eller riven.
*Sture måste göra sig av med både cykel och mordvapen, även kläder som kan bära på spår eller stämma in på vittnens beskrivning.
*Han lyckas dölja eventuella bit och rivmärken, (han tas in dagen efter mordet)
*Han måste blåneka i 100 förhör i över runt 9 år(!).

Visst kan man tänka tanken att Sture fejkat sitt handikapp, kanske är han mer medveten är man tror?
Klart att även en person med ett litet handikapp kan vara intresserad av kvinnor, men kan det gå så långt att han mördar?

Du har missat en annan viktig detalj! Nämligen:

*Han måste skaffa sig ett alibi från en person som litar på honom till 100%. Det alibit måste dessutom inte kunna "rivas upp" av polisen under 9 års tid...
Citera
2016-11-01, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp

*Han måste skaffa sig ett alibi från en person som litar på honom till 100%. Det alibit måste dessutom inte kunna "rivas upp" av polisen under 9 års tid...

Helt rätt, lade till det nu.
Citera
2016-11-01, 01:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Fast om Eva verkligen cyklade den dagen på en orange cykel så borde flera vittnen nämnt det, Gunnar Nilsson och Öhman kan väl inte vara så klantiga..Tycker vi skrotar iden om att Eva cyklat dit.
Om Eva cyklade till P så var det kanske bara känt av P. Han hade knappast anledning att berätta det för någon sedan...
Citera
2016-11-01, 01:32
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp

Citerar mig själv här bara för att säga att VAD ÄNDA IN I HELVETE HÖLL MORDUTREDARNA PÅ MED!?
Citera
2016-11-01, 01:33
Medlem
Citat:
Om Eva cyklade till P så var det kanske bara känt av P. Han hade knappast anledning att berätta det för någon sedan...

Iförsig, jag tänkte mig att kompisgänget hade koll och hängde tillsammans men så behöver det ju inte vara. Det är inte så tokigt ändå att cykeln redan befinner sig hos P. Tänk om han är så slug att han "lånat" cykeln redan innan, det är ju det perfekta brottet att ställa tillbaka cykeln där ingen kanske tänker på att kolla.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-01 kl. 01:38.
Citera
2016-11-01, 01:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Ja cykeln har fått ett för stort fokus i hela utredningen sedan start helt enkelt. Givetvis är den viktig om man får något konkret på just cykeln, men i dagsläget är det andra betydligt mer graverande.
Däremot ser det inte seriöst ut om det nu är denna cykeln vilket jag nästan tror det är.
Mammans röd orange cykel och ingen har kollat den? Ändå hade dom 170 cyklar i denna utredningen läste jag i någon tidning.

Men låt säga att paj tog mammans cykel och åkte neråt och där kommer Eva gående, och han är förbannad redan innan eftersom P har berättat om den nya killen. Och inom timmar åker Eva till Sundsvall och han är alltså ratad.

Hela hans konstiga person tycker jag är otäck. Han iglade sig fast på systern och det under 3 år, så han har förmodligen en mycket manipulativ egenskap. Han säger också att berätta inte att det är slut för någon. Han ville att det skulle se ut som dom vore ett par. 1986 var det över i alla fall. Han flyttar fokus till systern, och hans förmåga att tolka tex en persons ointresse passerar helt och hållet obemärkt för honom.

Han går i tankarna som att han är Evas pojkvän, men samtidigt är han förmodligen bekant med familjen. Han lägger ner yttersta energin och hjälper Eva att packa, och samtidigt bör han veta att Eva redan har en kille. Det gnager i honom och sista kvällen går Eva hem och vem vet om hon sade till honom riktigt ordentligt. Han efter och är vansinnig. Tja, han är jätteskum helt enkelt. Och hans svar om varför han oroar sig så snabbt och att han tjatar på systern om att gå ut och leta samt att han rusar ur bilen direkt till fyndplatsen får i alla fall mig att höja på ögonbrynen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in