2017-12-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Ok, bra då vet vi det, men jag har ännu inte fått något svar på hur många hästar det fanns i hagen 1986-87. Var det bara dina hästar + Eva's häst och ett föl? Ägde PAJ någon häst?
det var 4 hästar på bruket den sommaren . Mitt sto med föl och Evas 2 . Minns inte om paj hade nån häst då. Han köpte en häst av mig tidigare men den sålde han till Härnösands ridskola
Citera
2017-12-06, 23:03
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
det var 4 hästar på bruket den sommaren . Mitt sto med föl och Evas 2 . Minns inte om paj hade nån häst då. Han köpte en häst av mig tidigare men den sålde han till Härnösands ridskola

Ok, tack för svar. Om jag nu har förstått saken rätt så är det alltså ingen av dom 3 hästarna (ditt sto el. Eva's 2) som är med på bilden?

Kan det vara hästen som PAJ köpte av dig?
Senast redigerad av Ron.Frangu 2017-12-06 kl. 23:07.
Citera
2017-12-07, 10:12
Medlem
Citat:
Ok, tack för svar. Om jag nu har förstått saken rätt så är det alltså ingen av dom 3 hästarna (ditt sto el. Eva's 2) som är med på bilden?

Kan det vara hästen som PAJ köpte av dig?
det var 4 hästar . Mitt sto hade också föl 😜 Nej det är inte min häst , hon var brun o vit skäck
Citera
2017-12-07, 23:36
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
det var 4 hästar . Mitt sto hade också föl 😜 Nej det är inte min häst , hon var brun o vit skäck

Jodå, att det var 4 hästar i hagen har jag förstått men eftersom bilden vi diskuterar inte föreställer PAJ med ett föl så valde jag att räkna bort fölet.

Det är alltså endast 3 hästar som är kvalificerade att kunna vara med på fotot: Ditt sto som fick ett föl eller någon av Eva's 2 hästar.

Vilken häst var brun o vit skäck? var det hästen som du sålde till PAJ eller ditt sto (som fick fölet)?

Vad var det för färg på Eva's hästar?
Senast redigerad av Ron.Frangu 2017-12-07 kl. 23:44.
Citera
2017-12-08, 06:39
Medlem
Citat:
Jodå, att det var 4 hästar i hagen har jag förstått men eftersom bilden vi diskuterar inte föreställer PAJ med ett föl så valde jag att räkna bort fölet.

Det är alltså endast 3 hästar som är kvalificerade att kunna vara med på fotot: Ditt sto som fick ett föl eller någon av Eva's 2 hästar.

Vilken häst var brun o vit skäck? var det hästen som du sålde till PAJ eller ditt sto (som fick fölet)?

Vad var det för färg på Eva's hästar?
den jag sålde till paj . Evas häst var också skäck, men grå-vit . Tror inte bilden är tagen på bruket och troligen senare än 87 , men är inte säker
Citera
2017-12-08, 17:15
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
den jag sålde till paj . Evas häst var också skäck, men grå-vit . Tror inte bilden är tagen på bruket och troligen senare än 87 , men är inte säker

Ok tack för ytterligare info. nu är vi snart i mål angående hästarnas utseende, 2 kvar.
Vilken färg hade ditt sto som fick ett föl? + den andra hästen som Eva hade?

Vad det gäller vart någonstans bilden är tagen så tycker jag att det ser ut som att vägen delar sig och att vägen som skymtar nere till höger på fotot är den som svänger in mot missionskyrkan medans vägen till vänster är huvudvägen som fortsätter genom bruket. Men visst, bilden kan givetvis vara tagen någon annanstans men det går inte att komma ifrån det faktum att bilden är väldigt lik vyn ner mot Långbacken, från Eva's föräldrahem sett.
Citera
2017-12-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ok tack för ytterligare info. nu är vi snart i mål angående hästarnas utseende, 2 kvar.
Vilken färg hade ditt sto som fick ett föl? + den andra hästen som Eva hade?

Vad det gäller vart någonstans bilden är tagen så tycker jag att det ser ut som att vägen delar sig och att vägen som skymtar nere till höger på fotot är den som svänger in mot missionskyrkan medans vägen till vänster är huvudvägen som fortsätter genom bruket. Men visst, bilden kan givetvis vara tagen någon annanstans men det går inte att komma ifrån det faktum att bilden är väldigt lik vyn ner mot Långbacken, från Eva's föräldrahem sett.
mitt sto var fux, men det är inte hon på bilden. Evas föl var spräcklig , typ appalosafärgad
Citera
2017-12-12, 19:24
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
mitt sto var fux, men det är inte hon på bilden. Evas föl var spräcklig , typ appalosafärgad

Ok, tack för svar.

Vet du vad som hände med PAJ's hästintresse efter Eva's död? fortsatte han vara med i ridklubben eller slutade han?

Bröts all form av kontakt mellan dig och PAJ efter mordet?

Vad hände med Eva's häst, fick PAJ ta över den?
Citera
2017-12-13, 05:29
Medlem
Citat:
Ok, tack för svar.

Vet du vad som hände med PAJ's hästintresse efter Eva's död? fortsatte han vara med i ridklubben eller slutade han?

Bröts all form av kontakt mellan dig och PAJ efter mordet?

Vad hände med Eva's häst, fick PAJ ta över den?
han fortsatte med hästar efter mordet, men ridklubben vi hade dog ut efter ett tag och vi hade väl kontakt ett tag efteråt , 2 år senare började vi umgås igen pga. jag blev tillsammans med en av hans vänner. Jag tog hem Evas hästar till mig och efter exakt 1vecka dog fölet. Anneli tog hand om stoet som hon sedan sålde
Citera
2017-12-14, 20:53
Bannlyst
Tiderna som Mr P uppgett i utredningen.

Ringde vännen som körde Eva 23.15 ( Hon säger att det inga samtal kom)
23.20 ringde han mamman inget svar 23.45 samma sak.
00.15 ringde han mamman igen inget svar . Han har uppgett att han under tiden 00.30-1.30 körde 3 gånger för att se om Eva kommit hem. ( I telefon i programmet säger han en sväng inte mer)
00.40 är han på puben där finns 2 vittnen en av dom säger att han var dyngblöt.
01.00 kör han en vän hem säger han.
Citera
2017-12-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beglert
Tiderna som Mr P uppgett i utredningen.

Ringde vännen som körde Eva 23.15 ( Hon säger att det inga samtal kom)
23.20 ringde han mamman inget svar 23.45 samma sak.
00.15 ringde han mamman igen inget svar . Han har uppgett att han under tiden 00.30-1.30 körde 3 gånger för att se om Eva kommit hem. ( I telefon i programmet säger han en sväng inte mer)
00.40 är han på puben där finns 2 vittnen en av dom säger att han var dyngblöt.
01.00 kör han en vän hem säger han.
och allt detta ska han alltså haft för sig under natten, utan att med ett ord nämna detta för mig på morgonen? Utan bara låtsas som ingenting och säga att han ska kolla med Berit om Eva sovit över där vilket han inte heller gjorde . Låter mer än misstänkt tycker jag
Citera
2017-12-16, 20:28
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
och allt detta ska han alltså haft för sig under natten, utan att med ett ord nämna detta för mig på morgonen? Utan bara låtsas som ingenting och säga att han ska kolla med Berit om Eva sovit över där vilket han inte heller gjorde . Låter mer än misstänkt tycker jag

Visst är det så, om PAJ var oskyldig hade han givetvis aldrig ljugit och undanhållit information för dig på det sättet, det hela är ju fullkomligt uppenbart.

Hade polisen gjort sitt jobb hade fallet varit löst redan hösten -87.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in