Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-27, 00:22
  #1
Medlem
__carls avatar
Vet inte om denna borde ligga i DS-tråden, men om den borde den kan väl någon mod merga den.

Hursomhelst, igår köpte jag ett nintendo DS på EB games. När jag kom hem märkte jag att båda skärmarna hade varsin grön rsp. blå prick, som bara syns när bakgrunden är svart. Ganska litet fel, men fruktansvärt irriterande. Min fråga är, räcker detta för att jag ska få byta det? Ska jag ringa Nintendos support eller gå tillbaka till EB games.
Citera
2008-07-27, 00:33
  #2
Moderator
Falukropps avatar
Vet inte vad Nintendo har för pixelpolicy, men jag skulle definitivt gått tillbaks till EB Games med den. Även om Nintendo inte byter DS:ar med trasiga pixlar, så kan jag nästan slå vad om att människan som tar emot din reklamation på EB games inte har koll på det. Hävda bara att det är fel på skärmen från fabrik, och att garantin ska täcka tillverkningsfel.
Citera
2008-07-27, 00:34
  #3
Medlem
Better_Halfs avatar
Kommer ihåg jag såg nån nätbutik som hade som policy att inte byta ut maskiner med enstaka trasiga pixlar, jag reagerade för jag tyckte det lät så jävla korkat. Klart dom måste ta tillbaka trasiga prylar tänkte jag.

Jag tycker du tar och ringer EB imrogon och säger att du har köpt en DS och att den har trasiga pixlar och att du kommer tillbaka och byter den. Inte att du "vill byta" utan att du "kommer och byter".
Citera
2008-07-27, 00:48
  #4
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half
Jag tycker du tar och ringer EB imrogon och säger att du har köpt en DS och att den har trasiga pixlar och att du kommer tillbaka och byter den. Inte att du "vill byta" utan att du "kommer och byter".


Ännu bättre är att säga att skärmen är trasig när man ringer. Skulle sen de börja konstra när man väl är i affären kan man börja föra ett helvetes liv om att de har gett en klartecken att komma och byta den och ifrågasätta deras kovändning. Det blir svårare för dem att säga nej när man investerat tid i att åka dit efter att ha fått klartecken från dem.
Citera
2008-07-27, 02:15
  #5
Medlem
jackelinas avatar
När jag har fått grön pixel på svart bakgrund har de alltid gått att massera bort. Använd en bit tyg eller något och tryck försiktigt med tummen så försvinner de nog. Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback