Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-26, 05:48
  #1
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Tjabba!

Har tejpat upp en jävla massa skit i min lya som suttit ett tag, när jag tagit bort
tejpen så kan ni ge er fan på att klistret från tejpen + en massa svart smuts i detta stannar kvar!! Det är problem på trädörrar som är målade framförallt! Hur fasen får jag bort det?? Tips önskas!! Det sitter ju fast så in i h-e och svårt att få bort allt!! Finns det speciellt medel för detta??
Citera
2008-07-26, 07:15
  #2
Medlem
Chief_Rybacks avatar
pröva kemisk ren bensin, hittas i din lokala ica butik.
Citera
2008-07-26, 09:06
  #3
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chief_Ryback
pröva kemisk ren bensin, hittas i din lokala ica butik.
Nej för helvete!!!! Det sabbar ytbehandlingen! Mycket dumt förslag...

Ta matolja på en trasa och gno bort det...
Citera
2008-07-26, 11:02
  #4
Medlem
Snurrens avatar
Det finns speciellt medel för att ta bort klister och klotter. Vi använde det på dörrar och barnsängar och det funkade jättebra. Gå in i en färgaffär och fråga.
Citera
2008-07-26, 12:53
  #5
Medlem
Fungerar det inte fint med vanlig hederlig lacknafta? Eller förstör det färgen något?
Citera
2008-07-26, 13:39
  #6
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locos
Fungerar det inte fint med vanlig hederlig lacknafta? Eller förstör det färgen något?
Kanske något, ja.
Citera
2008-07-26, 14:58
  #7
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Ni tror att jag gnuggar bort färgen på luckor och dörrar osv med lacknaftan?? Finns det inga medel som ligger utanför färgaffärer dvs i mataffärer??

Matolja hur kan det få bort tejpklister som sitter så in i bonken??
Citera
2008-07-26, 16:41
  #8
Medlem
Lacknafta har väl en hel del affärer....
Citera
2008-07-26, 16:46
  #9
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Ni tror att jag gnuggar bort färgen på luckor och dörrar osv med lacknaftan?? Finns det inga medel som ligger utanför färgaffärer dvs i mataffärer??

Matolja hur kan det få bort tejpklister som sitter så in i bonken??
Tja, matolja funkar t o m mot kåda, och det är nog annars det jävligaste som kan klistra fast. Vad skadar det att testa? Självklart inte på en papperstapet, men på målade luckor och dörrar har du väl inte så mycket att förlora?
Citera
2008-07-26, 18:32
  #10
Medlem
Kingen_kings avatar
Klistret består till stor del av fett, fett löser fett så det går bort. Gammalt husmorstrick för att få bort ettiketter från burkar.

Lösningsmedel riskerar alltid att lämna fläckar efter sej i form av matthet, eller i värsta fall kan färgen lösa upp.
Citera
2008-07-26, 20:18
  #11
Medlem
2MissMes avatar
Ta en smalare spackelspade i metall så du får bra kontaktyta mot underlaget, fukta den och området där tejpen sitter med vatten och väldigt lite diskmedel, såpa el dyl, och skrapa. Så länge man har vatten på glider spackelspaden lätt utan att repa underlaget och tar bort tejpen förvånansvärt enkelt, och man slipper risken med missfärgningar av kraftiga rengöringsmedel.
Citera
2008-07-26, 20:21
  #12
Medlem
Sälklubbarns avatar
Glöm inte att berätta vad som funkade.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback