Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-31, 09:56
  #2689
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Glömde Peter Wahlbeck - han snedtände på ett gäng lite störiga åhörare och började tracka en av damerna på värsta sätt - det var ett gäng atleter - de blev så arga att han fick springa för livet ner från scenen och rädda sig bakom garderobsvaktmästaren. Visst hade han varit rolig andra kvällar där men den aktuella kvällen snedtände han på det mest oförskämda sätt - hade han inte varit snabbfotad kunde han fått stora problem.


Peter Wahlbeck finns det mycket stories om och de flesta är inte positiva.
Han är väl ungefär som han är på scenen hela tiden, ständigt på.
Hans komikerkollegor är närmast rädda för honom, både på och av scenen. Han är begåvad och en av de få som inte behöver ett manus men han har troligen de flesta bokstavskombinationer som existerar.
Citera
2015-03-31, 10:16
  #2690
Avstängd
MySpaces avatar
Jag har som Göteborgare med lite kontakter haft chansen att dricka alkohol några kvällar med Ingvar Oldsberg samt Lasse Kronér (ej samtidigt). Bägge två är precis lika trevliga och sociala som dom är i rutan!
Citera
2015-04-10, 22:12
  #2691
Medlem
GlennertOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Magnus Uggla är en dryg och överlägsen jävel. Förstår inte hur det kan finnas de som tycker om Magnus Uggla. Alla sina framgångar har han ju haft med andra artisters låtar: "Jag och min far" och "Allting som ni gör kan jag göra bättre", ett helt album med värdelösa covers på redan värdelösa gamla låtar.

Rik och bortskämd är han och har aldrig gjort ett vettigt handtag i hela sitt liv. Men åsikter har han om allt möjligt. Som den gången han klagade över att han fick för litet betalt genom Spotify. Vilken jävla sak att säga!

Tidigt i karriären gjorde han kanske en och annan bra låt, men allt efter "Den döende dandyn" från 1986 är bara skit.

Jag har då inte heller fått något vidare gott intryck av den där fjanten, och i mina ögon kommer han aldrig mera att bli någonting i alla fall. Varje gång han är med i tv så brukar jag byta kanal.

Jag var tidigare ett mycket stort fan av MU, och gick på praktiskt taget alla hans konserter då han uppträdde i länet där jag bor. Man kan med andra ord säga att jag, precis som alla hans övriga fans, varit med om att finansierade hans lön.

För c:a ett år sedan så hade han en show på arenan i staden där jag bor, och efter denna show samlades han och hans team i baren på ortens statshotell. Även jag befann mig i samma bar vid det aktuella tillfället, och satt vid ett bord ett stycke längre bort från sällskapet och drack ett par öl, i hopp om att få en skymt av MU. Jag kan inte påstå att jag var särskilt berusad, utan snarare påverkad och allmänt glad i hågen.
Då MU senare på kvällen lämnar sitt sällskap, tillsammans med en ung tjej från detsamma, och passerar bordet där jag sitter, säger jag plötsligt "hej Magnus!". Jag var på intet sätt burdus eller påflugen, men tjejen (som under kvällen visat sig vara extremt överbeskyddande vad gäller MU) reagerade direkt och sa "NEJ NEJ!" till mig. MU själv ignorerade mig genom att inte besvara min hälsning.

Efter denna händelse så rasade MU djupt i aktning hos mig, och jag kommer då aldrig att ens titta åt hans håll igen. Än mindre köpa hans skivor eller gå på hans konserter.
__________________
Senast redigerad av GlennertO 2015-04-10 kl. 22:40.
Citera
2015-04-11, 09:39
  #2692
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennertO
Jag har då inte heller fått något vidare gott intryck av den där fjanten, och i mina ögon kommer han aldrig mera att bli någonting i alla fall. Varje gång han är med i tv så brukar jag byta kanal.

Jag var tidigare ett mycket stort fan av MU, och gick på praktiskt taget alla hans konserter då han uppträdde i länet där jag bor. Man kan med andra ord säga att jag, precis som alla hans övriga fans, varit med om att finansierade hans lön.

För c:a ett år sedan så hade han en show på arenan i staden där jag bor, och efter denna show samlades han och hans team i baren på ortens statshotell. Även jag befann mig i samma bar vid det aktuella tillfället, och satt vid ett bord ett stycke längre bort från sällskapet och drack ett par öl, i hopp om att få en skymt av MU. Jag kan inte påstå att jag var särskilt berusad, utan snarare påverkad och allmänt glad i hågen.
Då MU senare på kvällen lämnar sitt sällskap, tillsammans med en ung tjej från detsamma, och passerar bordet där jag sitter, säger jag plötsligt "hej Magnus!". Jag var på intet sätt burdus eller påflugen, men tjejen (som under kvällen visat sig vara extremt överbeskyddande vad gäller MU) reagerade direkt och sa "NEJ NEJ!" till mig. MU själv ignorerade mig genom att inte besvara min hälsning.

Efter denna händelse så rasade MU djupt i aktning hos mig, och jag kommer då aldrig att ens titta åt hans håll igen. Än mindre köpa hans skivor eller gå på hans konserter.

Snarare bruden som var dryg än Magnus i sånt fall
Citera
2015-04-30, 04:50
  #2693
Medlem
haffacombinos avatar
Peter wahlbeck är extremt schysst iallafall enligt mig. Var på en improteater där han var special guest. Efter föreställningen gick jagoch min polare fram och snackade med honom och frågade om han skulle med på en bira. han hade redan bokat upp sig men frågade om vi ville hänga på. Vi ställde frågor och han svarade jävligt öppet, inga krussiduller. 5 år senare stötte jag på honom på norra brunn och var jäkligt osäker på om han skulle känna igen mig men det gjorde han. efter showen kom han fram till mig o min tjej och bjöd på öl och testade nytt material. Så han får förbannat högt betyg!
Citera
2015-04-30, 04:57
  #2694
Medlem
haffacombinos avatar
Nanne grönwall är som hon uppfattas på tv=trevlig

Gabriel landeskog=proffsig attityd

Susanne (programledare i tv doktorn)
Supertrevlig och rolig

Magdalena graaf= trevlig.
Förstår inte varför så många dissar henne.

Ngn som jag mött i yngre ålder och som inte var så sugen på att skriva autograf eller överhuvudtaget ta kontakt var sven melander.
Citera
2015-04-30, 05:07
  #2695
Avstängd
HellionRebellions avatar
Lasse Kroner, en uppblåst nolla. En absolut total anledning till att inte betala tv- avgift med tanke på hur den överbetalda sopan beter sig utanför stora staden (bonnjävlar kan man vara otrevlig mot om man är en stjärna). Han ska vara glad att han inte blivit sönderslagen (ren tur).
Citera
2015-04-30, 11:10
  #2696
Avstängd
MySpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellionRebellion
Lasse Kroner, en uppblåst nolla. En absolut total anledning till att inte betala tv- avgift med tanke på hur den överbetalda sopan beter sig utanför stora staden (bonnjävlar kan man vara otrevlig mot om man är en stjärna). Han ska vara glad att han inte blivit sönderslagen (ren tur).
Jävla skitsnack! Har träffat honom flera gånger bland annat druckit öl med honom. Han är precis lika trevlig och rolig som på tv!
Citera
2015-04-30, 11:39
  #2697
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Jävla skitsnack! Har träffat honom flera gånger bland annat druckit öl med honom. Han är precis lika trevlig och rolig som på tv!

Jag har personligen inte träffat honom men har en rad bekanta som stött på honom i olika sammanhang och kan intyga det du säger.
Alla säger de att Lasse är trevlig och sympatisk. Jag har svårt att tro att han skulle ha dubbla personligheter..
Citera
2015-05-01, 23:10
  #2698
Avstängd
HellionRebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Jävla skitsnack! Har träffat honom flera gånger bland annat druckit öl med honom. Han är precis lika trevlig och rolig som på tv!

Detsamma! Kroner kan snedtända på alkohol och köra en riktigt stöddig stil på bygda. Bara för att du inte har sett det så betyder det inte att han kan vara sån. Själv vill jag slå idioten på käften.
Citera
2015-05-25, 22:44
  #2699
Medlem
Den absolut trevligaste och ödmjukaste (kändis) vet jag dock inte om han var men väldigt känd inom musik världen!
Lasse Westmann mångårig gitarrist i Vikingarna samt mycket aktad studio musiker producent m.m.
Han var så kunnig inom allt man diskuterade det var skoj att man fick några tillfällen att träffa han. Tyvärr så dog han alldeles för tidigt. Närmare så kommer jag aldrig någon kändis !
Citera
2015-05-25, 22:48
  #2700
Medlem
partyboels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellionRebellion
Lasse Kroner, en uppblåst nolla. En absolut total anledning till att inte betala tv- avgift med tanke på hur den överbetalda sopan beter sig utanför stora staden (bonnjävlar kan man vara otrevlig mot om man är en stjärna). Han ska vara glad att han inte blivit sönderslagen (ren tur).

Jag är god vän till Lasse och det du säger överensstämmer inte med verkligheten någonstans. Inte ens när han är på lyret är han självgod eller översittare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback