Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-31, 22:26
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Om du själv hade sökt på fakta så hade du hittat den här artikeln ganska snabbt.

Putin and Medvedev spar over Libya - March 23, 2011
http://edition.cnn.com/2011/WORLD/eu...leaders.libya/

"In a rare public spat, Russian President Dmitry Medvedev criticized his political mentor, Prime Minister Vladimir Putin, for Putin's comments over the use of force against Libya.

A few hours later Medvedev weighed in, scolding Putin's comments, without using the prime minister's name. "It is absolutely inexcusable to use expressions that, in effect, lead to a clash of civilizations -- such as 'crusades,' and so on. That is unacceptable," he said. Otherwise "everything could end up in far worse shape than it is now. It is important to remember this."

He did not instruct his diplomats to veto the resolution, he said, "for one reason: I do not consider this resolution to be wrong. Moreover, I believe that this resolution generally reflects our understanding of what is going on in Libya."

Medvedev var och är en idiot och Putin hade rätt. Men här ser du själv att fyra dagar in i NATOS:s bombkampanj så hade de delade åsikter i frågan.

Jag tror inte Putin behöver låna något av Medvedev. Det du däremot borde ha tänkt på är att leta efter vad som sades i mars 2011.

Spel för gallerierna, samma som Putin spelade upp då han för några månader sedan inte utvisade de amerikanska diplomaterna, efter att Lavrov först offentligt deklarerat att han rekommenderade en utvisning. Varför gick Lavrov ut med detta offentligt? Givetvis för att ge Putin större autoritet och framtå som klok och förståndig. Samma sak då det gäller Libyen. I det senare fallet är det dessutom extra smart då Ryssland nu kan framträda med en ledare som var emot Rysslands dåvarande linje vilket ger större manöverutrymme i dagens Mellanöstern.

Med andra ord, tänk lite djupare.
Citera
2017-03-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Så Putin skulle offra sin närmaste, som även är ordförande i partiet? Vad skulle det sända för signaler?

Dels att Putin haft dåligt omdöme under en rad år, eftersom han förstås inte är ovetande om vad som pågår. Dels skulle det ge Navalnyj ett oerhört erkännande och hans legitimitet skulle således stiga. Skulle Navaljnys ambition att ställa upp i presidentvalet försinkas av domstolarna, skulle det kunna bli än värre - då man kan vänta sig enorma protester, vilket skulle undergräva statens auktoritet och därmed Putins. Visst Putin har 80% approval rating, men sånt kan förändras snabbt.

Jag tror alltså inte att Putin kommer att offra Medvedev nu, men efter presidentvalet kan han låta honom avgå.

Jag gillar VP för att jag ärligt tror att han är bra. Korruption tycker jag dock inte om och det här är sanningens ögonblick för VP.

Om, som du säger, VP känner till det här om Medvedev, så blir jag mycket besviken.

Navalni har jag inget förtroende för, men hans team producerade en video, som inte kan ignoreras.

Som VP säger, så visar opinionsundersökningar att korruptionen har minskat i vardagen för vanligt folk, men hur är det på toppen?

Moskva har inte bara att hantera ryssarna. Runtom i världen finns småfisk som i stim försöker hjälpa Ryssland utan att vara ryssar och jag är en av dem. Vi är ganska obetydliga, men vi kan verka på marginalen och göra någon liten skillnad, tex på flashback och ännu mer på anglosaxiska sajter.

Ja, Medvedev måste gå. Ett riktigt svärdshugg, en gordisk knut. En operation och sedan är Navalni handikappad.

Angående presidentvalet, så vet vi inte om VP ställer upp. Jag lutar åt att han möjligen inte gör det, men jag är inte profet. Jag tror mig dock kunna säga att Medvedev inte kandiderar.
Citera
2017-04-01, 00:43
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Moskva har inte bara att hantera ryssarna. Runtom i världen finns småfisk som i stim försöker hjälpa Ryssland utan att vara ryssar och jag är en av dem. Vi är ganska obetydliga, men vi kan verka på marginalen och göra någon liten skillnad, tex på flashback och ännu mer på anglosaxiska sajter.
Får du betalt??
I så fall kan du väl fixa så jag får det också?

Citera
2017-04-01, 13:55
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Spel för gallerierna, samma som Putin spelade upp då han för några månader sedan inte utvisade de amerikanska diplomaterna, efter att Lavrov först offentligt deklarerat att han rekommenderade en utvisning. Varför gick Lavrov ut med detta offentligt? Givetvis för att ge Putin större autoritet och framtå som klok och förståndig. Samma sak då det gäller Libyen. I det senare fallet är det dessutom extra smart då Ryssland nu kan framträda med en ledare som var emot Rysslands dåvarande linje vilket ger större manöverutrymme i dagens Mellanöstern.

Med andra ord, tänk lite djupare.

Som sagt, konspirationer och alternativa teorier är ett passade forum för din åsikt i ämnet.
Citera
2017-04-01, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Får du betalt??
I så fall kan du väl fixa så jag får det också?

Jag får inte en krona och inte en rubel och skulle aldrig prostituera mig.

Jag och andra i väst stödjer Ryssland och några av oss är bekymrade nu. Jag blev arg när jag såg videon om Medvedev och vill ha VP att ingripa. Det här gäller inte bara ryssar, utan också Rysslands vänner i utlandet. Vi är inte många, men vi verkar på marginalen och gör någon liten skillnad. Moskva behöver få veta det. Den som prostituerar sig skulle aldrig skriva det här inlägget.

Jag blev glad när jag läste RI:s artikel. Dels för att andra också reagerar och dels för att det står klart att RI inte tar order från Moskva. Den omtvistade riksåklagaren sitter kvar, berättas i artikeln. Jag studerade aldrig honom och undrar nu vad som pågår i Moskva. Jag har förtroende för VP, men vad pågår? Andra har framhållit att VP inte är allsmäktig och det är sant. Pågår en maktkamp i Kreml? Mellan Medvedev-klanen och några andra? Siloviki eller andra? Navalni är välinformerad som en duktig underrättelsetjänst. Får han sin information från väst eller från någon på hög rysk nivå? Jag har varken förtroende för Medvedev eller Navalni, det ska sägas. Navalni vill bara ha en plats vid köttgrytorna och där vill väst också ha honom.

En deltagare säger att Medvedev inte så lätt kan sparkas i det här läget och det har jag tuggat på.

En viktig fråga är om Medvedev formellt bröt mot lagen. Han är korrupt, men kan han fällas i domstol? Sådant tror jag att VP tittar på.
Citera
2017-04-01, 16:42
Medlem
Nu har vi ett uttalande av VP. Han säger ingenting om Medvedev, bara om demonstrationerna och Navalni. Han stödjer anti-korruption, men han är inte glad på Navalni.

Citat:
Personligen stöttar jag att anti-korruption är i fokus för allmänhetens uppmärksamhet, sa Putin [...]

Samtidigt kritiserade han de som använder korruption som ett slagord för att stärka sin popularitet inför presidentvalet nästa år – det vill säga oppositionsledaren Aleksej Navalnyj, som tagit initiativ till protesterna.

https://www.svd.se/putins-hogra-hand...ede/om/varlden

Den som inte orkar se hela videon om Medvedev kan läsa det här sammandraget:

https://fbk.info/english/english/post/304/
Citera
2017-04-01, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Nu har vi ett uttalande av VP. Han säger ingenting om Medvedev, bara om demonstrationerna och Navalni. Han stödjer anti-korruption, men han är inte glad på Navalni.

https://www.svd.se/putins-hogra-hand...ede/om/varlden

Den som inte orkar se hela videon om Medvedev kan läsa det här sammandraget:

https://fbk.info/english/english/post/304/
Klart att inte Putin smutskastar Medvedev öppet, det skulle vara att öppet visa hur nere i skiten Putin själv är när det gäller korruption och svågerpolitik. Korruption är ju Putins livsnerv, utan den är han ingenting, inte ens med platåskorna på. Alla vet ju hur det ligger till även om propagandaarmén gör allt för att ställa Putin i bättre dager även om det misslyckas å det grövsta. Dåligt utbildade propagandister troligen. Säkert har Medvedev skott sig, det sitter ju i väggarna i makten Kreml. <men troligen är han en liten fisk i jämförelse med torsken Putin som ju anses ha försnillat flera miljarder av ryska folket pengar genom kriminella nätverk och suspekta banker. Troligen är Mevedev ovanligt hederlig i jämförelse med sopan Putin även om vi i väst skulle ställa både Medvedev, Putin och hans oligarker inför domstol om liknande brott skedde hos oss. Den cancersvulsten som korruption ju är är livsfarligt för ett samhälle och en bidragande orsak till att Ryssland ligger efter i det mesta.
Citera
2017-04-19, 10:45
Medlem
flyer1s avatar
Väst vill inte att Medvedev avsätts, han har av väst ansetts liberal och västvänlig.
Det är perfekt Putin får dras med skammen att behålla honom och skydda honom trots bevis på han korrupthet. På det viset svärtar Medvedev ner Putin, perfekt för väst.

Jag önskar Putin sparka Medvedev för att bevisa korruption inte är OK.
Man kan fan inte ha en känd ekonomisk brottsling som premiärminister.
Hur ska resten av landet då tolka behovet av att lyda lagar ?

Om Putin behåller Medvedev, börjar jag tro Putin själv nog är lika korrupt. Upp till motbevis.
Citera
2017-04-22, 21:35
Medlem
Medvedev är bara en "bonde" i putins "spel". Han kan offra honom när som helst om opinionen går ner och man behöver visa "handlingskraft" för hjärntvättade ru-folket. .
Citera
2017-04-23, 10:32
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noel Parker
Nu är det en tid sedan Medvedev tillträdde som Rysslands president. Nyhetsrapporteringen kring valet handlade i stort sett inte om annat än att han var en Pution-lojal valp. Nu undrar jag vad ni tror om denne mans förutsättningar att skapa en självständig maktbas under de år han kommer att vara verksam som president. Karln verkar av allt att döma inte vara någon dumskalle direkt. En svensk statsminister med samma gedigna akademiska bakgrund skulle inte vara så dumt. Sedan har denne Medvedev inte några kopplingar till det ryska militärkomplexet på det vis som Putin har. Tror ni att Medvedev med tiden kommer att utforma en från Putin mer självständig politisk linje? Alla med kunskaper om rysk politik och kännedom om personen ifråga, dela med er av era åsikter om denna man och vad ni tror att han kommer att åstadkomma!

Medvedev är lika korrupt och jävlig som Putin.
https://www.youtube.com/watch?v=qrwlk7_GF9g
Citera
2022-04-05, 14:05
Medlem
Ördögs avatar
Borde den här tråden om Medvedev livas upp efter fem år? Trots de motgångar den ryska krigsmaskinen drabbats av, förkunnar han pompöst hur Ryssland ska bygga ett Eurasien från Lissabon till Vladivostok. Man undrar åter en gång om Putleristans styrespersoner verkligen tror på det de säger, och om de verkligen tror att någon annan ska tro på dem.

https://tass.com/politics/1432657
https://westobserver.com/news/europe...o-vladivostok/
According to him, the demilitarization and denazification of Ukraine is a long process, after which Russia plans to build Eurasia from Lisbon to Vladivostok.

“These complex tasks are not performed simultaneously. And they will be solved not only on the battlefields. To change the bloody and full of false myths consciousness of some Ukrainians today is the most important goal. Lisbon to Vladivostok, “Medvedev said.
Citera
2022-04-05, 15:54
Medlem
Stalinfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Borde den här tråden om Medvedev livas upp efter fem år? Trots de motgångar den ryska krigsmaskinen drabbats av, förkunnar han pompöst hur Ryssland ska bygga ett Eurasien från Lissabon till Vladivostok. Man undrar åter en gång om Putleristans styrespersoner verkligen tror på det de säger, och om de verkligen tror att någon annan ska tro på dem.

https://tass.com/politics/1432657
https://westobserver.com/news/europe...o-vladivostok/
According to him, the demilitarization and denazification of Ukraine is a long process, after which Russia plans to build Eurasia from Lisbon to Vladivostok.

“These complex tasks are not performed simultaneously. And they will be solved not only on the battlefields. To change the bloody and full of false myths consciousness of some Ukrainians today is the most important goal. Lisbon to Vladivostok, “Medvedev said.
Och du tolkar det som om de menar att de kommer erövra Europa eller vad? Jag tolkar det snarare som om att man på sikt räknar med att Europa kommer närma sig Ryssland-Kina efter petrodollarns framtida kollaps och när man har tröttnat på att ockupationsmakten USA dikterar Europas utrikespolitik. Hade du följt Medvedevs andra uttalanden så hade du sett att han menar på att tidseran av den unipolära världen dominerad av USA är nästintill över och likväl är tiden för dollarn som världens reservvaluta nu på väg att bli över med. USA kommer bli som vilket tredje världens skitland som helst när länder slutar använda USD som transaktions- och reservvaluta och USA inte längre kan exportera sina skulder. Och när det väl händer så kommer de också få kicken ut ur Europa, för många européer kommer naturligtvis välja profitabel handel med Ryssland och Kina över tvångsfattigdom och självmordspolitik under USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in