32 989 besökare online
856 265 medlemmar • 45 789 192 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Vetenskap & humaniora > Psykologi > Psykisk hälsa
Svara på ämne
Ämnesverktyg
fakecomplexion
Medlem
Hej!

Jag är bipolär "ultra rapid cycling". Har haft det sedan ett år tillbaka, innan hade jag "bara" bipolär sjukdom. Jag undrar om det finns någon som vet om dessa outhärdliga snabba svängningar kan avta? Någon som har erfarenhet av detta? Det skulle vara till hjälp att höra att det fanns en väg ut

Jag tar mediciner mot sjukdomen, men ingenting hjälper. Min läkare har sagt att medicin hjälper för 90% av bipolära, och att jag ska ha tålamod så ska säkert en läkemedels kombination fungera till slut. Men mitt tålamod är slut...

Fastidio
Medlem
Fastidios avatar
Hur länge har du gått på just den medicinering du går på idag?

fakecomplexion
Medlem
Jag har haft litium och lamictal i ett år. Fick zeldox för en månad sedan, men den skulle tydligen börja verka direkt.

Herr Reporter
Medlem
Herr Reporters avatar
Det går att få ordning på svängarna! Så känn dig inte som ett hopplöst fall, även om jag vet att det inte är helt lätt. Kan ju vara så att du måste pröva dig vidare i medicindjungeln. Jag har inte heller lyckats hitta en medicinbalans som funkar ännu. Är även jag en snabbpendlare.
Så kämpa på och kräv att få testa andra medicinkombinationer om du inte känner att det du äter nu fungerar tillfredsställande!

Jag kan rekomendera följade forum om du vill läsa mer om vilka mediciner som funkar för andra i din sits. http://bipolar.forum24.se/

fakecomplexion
Medlem
Tack, jag kollade in forumet, lite olika bud på läkemedel. Man kan väl alltid fortsätta med att prova nya mediciner. Antar att det inte finns andra metoder än medicin för att bli av med dem?

Svara på ämne
Topp Dela »