Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-06-02, 19:19
  #1
Medlem
Hej, jag söker efter en riktigt bra hårtrimmer. Har haft nån från tekninkmagasinet för typ 300 :- som va skit. Vill ha en riktigt grym, får kosta en slant, ska kunna klippa hyfsat "långt". Jag har ganska tjockt hår så dom flesta jag testat förmår inte komma igenom. Någon som har någon bra och kan ge mig tips? Kanske någon internet leverantör att rekomendera osv?

/ cake
Citera
2006-06-02, 19:51
  #2
Medlem
Kharmas avatar
De bästa är sådana som frisörer har, vet inte riktigt vart man köper dem men de kostar säkert ett par tusen. Jag har en remington för någonstans runt tusenlappen som jag är ganska nöjd med, den har avtagbara munstycken för sådana man kan ställa in slinter lätt vilket kan fucka upp ens frisyr.
Citera
2006-06-03, 22:00
  #3
Medlem
Ja precis, va köper frisörerna sina?
Citera
2006-06-03, 22:12
  #4
Medlem
Moser 1400 är en mycket bra hårklippare, haft min i ca 14 år nu. Med den så trimmar jag både skägg och hår. Finns förhöjningskam att köpa som tillbehör.
Sist jag var hos en frisör så vill jag minnas att det var just denna Moser som de använde. Billig är den, och i väldigt bra kvalite!

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/d...k&artnr=360203
Citera
2006-06-03, 23:33
  #5
Moderator
MondoBizarros avatar
Köpte en Philips förra sommaren, med variabel klipplängd från 1 mm-30mm.
Kostade över 900:- men var värd varenda krona!
Har även så kallad 3D-funktion, vilket betyder att den är rörlig i alla ledder, något som jag snabbt förstod poängen med efter att ha haft en billig Philips-trimmer tidigare.
Rekommenderas!
Citera
2006-06-04, 00:37
  #6
Medlem
Gomer_Pyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Köpte en Philips förra sommaren, med variabel klipplängd från 1 mm-30mm.
Kostade över 900:- men var värd varenda krona!
Har även så kallad 3D-funktion, vilket betyder att den är rörlig i alla ledder, något som jag snabbt förstod poängen med efter att ha haft en billig Philips-trimmer tidigare.
Rekommenderas!
Vilken modell är det?
Är du säker på att den klipper från 1 mm?

Edit: denna?: http://se.pricerunner.com/personal-c...philips+qc5099
Citera
2006-06-04, 01:25
  #7
Medlem
Jag kan rekommendera samma Philipstrimmer. Philips har ett flertal modeller i olika prisklasser och de blir bara bättre om man lägger till en extra slant. Jag har en sån här 3D-historia själv och den är fantastisk.
Citera
2006-06-04, 20:03
  #8
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gomer_Pyle
Vilken modell är det?
Är du säker på att den klipper från 1 mm?

Edit: denna?: http://se.pricerunner.com/personal-c...philips+qc5099

Hrm...antog saker där och som vi alla vet: assumptions is the mother of all fuckups!

Hur som helst heter min trimmer C888 och klipper inte som jag trodde från 1mm utan från 3mm upp till 41mm.

Men bra är den i vilket fall!
Citera
2006-06-11, 01:18
  #9
Medlem
KIR skämtar du eller, tror du frisörerna kör med en trimmer som dom köpt från teknikmagasinet för 400 kr? no offense.

Den där andra philips verkar intressant, kan som sagt lägga en slant. Någon som vet någon ännu bättre? Vill att den ska kunna klippa genom hyfsat långt och mycket tjockt hår utan problem.

Mvh / cake
Citera
2006-06-11, 01:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cake
KIR skämtar du eller, tror du frisörerna kör med en trimmer som dom köpt från teknikmagasinet för 400 kr? no offense.

Den där andra philips verkar intressant, kan som sagt lägga en slant. Någon som vet någon ännu bättre? Vill att den ska kunna klippa genom hyfsat långt och mycket tjockt hår utan problem.

Mvh / cake

Om du nu har så jävla tjockt hår så får du väl åka och köpa en grästrimmer eller liknande. Annars så funkar Mosern bra
Citera
2006-06-12, 14:57
  #11
Medlem
Jo jag har jävligt tjockt hår, och jag har haft den moser klipparen.... Funderar alvarligt o köpa en om man klipper hundar med

Men vart köper frisörerna sina ifrån? Någon seriös internet leverantör för sånt borde det ju finnas..

Mvh / Cake
Citera
2006-06-12, 15:05
  #12
Medlem
Chalices avatar
Känner igen problemet. Har gått igenom ett otal kassa trimmers i mina dagar tills jag frågade en bekant hårfrisörska vad man egentligen skulle ha. Hon rekommenderade Babyliss (for men) som de använder själva. Hittade en på NK för runt 1000:- Har aldrig ångrat mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback