Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-24, 13:55
  #1
Medlem
Mr 9-5s avatar
Tjenare, har spelat några dagar med den nyinköpta xbox 360'n och det har fungerat nöjsamt.
Men idag när jag kopplade in den i tv'n igen så går det inte att få en bild med färg helt plötsligt, har testat att ändra mellan 50 och 60 hz utan framgång.
Alla kablar sitter som dem ska och tv'n får fram färg med dem vanliga tv kanalerna. Detta problem gäller alltså endast när jag försöker slå på konsolen.
Någon som har några ideer ?

Läste nånting nånstans om att det kan ha med pal/ntsc att göra, men vars i konsolen ändrar man dessa inställningar?

Tv'n är av gammal snitt, alltså en vanlig gammal "tjock" tv utan finesser.
Citera
2008-07-24, 14:15
  #2
Medlem
LoFFs avatar
Skaffa en riktig konsoll istället. Wii + Ps3 är den perfekta rasblandningen, enligt mig.
Citera
2008-07-24, 14:20
  #3
Medlem
Krackshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoFF
Skaffa en riktig konsoll istället. Wii + Ps3 är den perfekta rasblandningen, enligt mig.

Lägg av med allt jävla fanboy-skit i varenda jävla tråd i Konsoldelen.

Ditt problem är din TV. Hade en stor, gammal TV förut som jag hade konsollerna i. TVn gillade att hoppa emellan färg och svartvitt. Det löste sig dock när jag köpte en ny TV. Investera!
Citera
2008-07-24, 14:28
  #4
Medlem
Mr 9-5s avatar
Mjoo det ligger såklart inom en inte alltför avlägsen framtid,
men finns det ingen som har ett förslag på hur jag löser detta just nu ?

Och till er som inte har något vettigt att skriva, spara på krafterna och gör inte det...
Citera
2008-07-24, 14:36
  #5
Medlem
LoFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackshot
Lägg av med allt jävla fanboy-skit i varenda jävla tråd i Konsoldelen.

Ditt problem är din TV. Hade en stor, gammal TV förut som jag hade konsollerna i. TVn gillade att hoppa emellan färg och svartvitt. Det löste sig dock när jag köpte en ny TV. Investera!

Har bara skrivit "fanboy-skit" i den här faktist. Och jag tycker att om du nu ska ha kvar din cp-konsol så ska du skaffa en ny TV. Och köp inte en ny tjock TV, om du har pengarna, köp en HD-ready, så du får ut fullt av ditt 360.
Citera
2008-07-24, 16:20
  #6
Medlem
KeyBoardSamurais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoFF
Skaffa en riktig konsoll istället. Wii + Ps3 är den perfekta rasblandningen, enligt mig.

oj vilken bra lösning, vad begåvad du måste vara
Citera
2008-07-24, 16:41
  #7
Medlem
Elita_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoFF
Har bara skrivit "fanboy-skit" i den här faktist. Och jag tycker att om du nu ska ha kvar din cp-konsol så ska du skaffa en ny TV. Och köp inte en ny tjock TV, om du har pengarna, köp en HD-ready, så du får ut fullt av ditt 360.


Nej, nu har du lite fel.
Om du köper en Fulll HD så får du ut fullt av ditt xbox.
Citera
2008-07-24, 16:44
  #8
Medlem
kan även va nåt med själva xboxen. det händer ibland att dom måste in på rep pga av sånt där.
Citera
2008-07-24, 16:45
  #9
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elita_
Nej, nu har du lite fel.
Om du köper en Fulll HD så får du ut fullt av ditt xbox.
Beror på hur stor tvn är... Har han normalt avstånd till tvn behöver han närmare 50 tum för att se skillnad på HD-Ready och HD-Full...
Citera
2008-07-24, 16:56
  #10
Medlem
z0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Beror på hur stor tvn är... Har han normalt avstånd till tvn behöver han närmare 50 tum för att se skillnad på HD-Ready och HD-Full...

Han ser väl ändå skillnad på upplösningen?
Citera
2008-07-24, 17:12
  #11
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0x
Han ser väl ändå skillnad på upplösningen?
Nej, om han inte har supersyn. Det har gjorts flera blindtester med både experter och lekmän och folk ser inte skillnad mellan HD-Ready och HD-Full på mindre storlekar än ca 50 tum.
Citera
2008-07-25, 00:15
  #12
Medlem
Mr 9-5s avatar
Vilket löjligt fel det var... Jag behövde bara byta AV kanal på fjärrkontrollen till TV apparaten
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback