• 1
  • 2
2008-07-22, 14:58
Bannlyst
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=434264

Såg precis två civila polisbilar köra som dårar på skånegatan, verkar som polisen är dem på spåren.

Det är juvelerarn som ligger mitt emot fotbollsplanerna på heden!! Tror det är araber som äger butiken?
Senast redigerad av naggits 2008-07-22 kl. 15:03.
Citera
2008-07-22, 15:35
Bannlyst
Uppdatering!

Var precis där och tittade, står två radiobilar utanför, sist men inte minst polismannen Micke Rab...us stod där och flexa med sin skottsäkraväst för allmänheten.

Stackars dem som blir gripna av honom, då han är känd för sina hårda stil.
Citera
2008-07-22, 17:12
Medlem
schabo-labos avatar
Mmm det är spännande. Hoppas de kommer undan.

Citat:
Såväl cykelpoliser som hundpatruller deltog i jakten på rånarna.
- Vi har minst nio patruller i jakten på dem. Rånarna har lämnat spår efter sig på brottsplatsen, som vi ska undersöka, berättade Johan Johansson.
Rånarna beskrivs som en ljus lite längre man och en mellanblond lite kortare, cirka 1,70 lång. En av dem bar ryggsäck
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=434264
Citera
2008-07-23, 00:28
Medlem
Futurums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzinstructor
Ur Bolagsverkets offentliga uppgifter: Hedens Guld AB 556632-9339, Södra vägen 19, Styrelseledamot: Daniel Ay född 1980,Styrelsesuppleant Daniela Ay född 1983. Bolaget har skickat in ändringsanmälan 2008-07-02 med komplettering 2008-07-18. En massa ändringar, postadress, verksamhet, styrelse, nytt namn; EU trading och tjänster i Göteborg AB

Familjen har haft ett bolag innan: Hedens Guld i Göteborg AB 556535-6630. Konkurs 1999-06-15. Styrelse from 1997: Styrelseledamot: Nuri AY född 1958, Styrelsesuppleant: TÜrkan Ay född 1970. Innan konkursen skeppades dock bolaget iväg till målvakter, två nya svenska namn dyker plötsligt upp i styrelsen 1998-12-21. Varför är det målvakter? Jo dom har flera konkurser med helt olika bolag i Bolagsverkets register.

Försöker man köra både målvakt och beställa rån samtidigt denna gången? Ska se vilken styrelse man försöker sätta in i morgon. Kan inte få fram det på min online-lina just nu.

Intressanta uppgifter det här.

Min första tanke när jag hörde om det här tidigare idag var att det inte handlade om något vanligt rån.

Som potentiell rånare hade jag inte valt att råna den butiken. Den ligger ganska nära polishuset och det finns massa poliser som snabbt kan ta sig dit vid larm. Jag tror mer på att det är nån eller några hos guld-smeden som inte talar sanning för farbror polisen.

Futurum
Citera
2008-07-23, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Futurum
Intressanta uppgifter det här.

Min första tanke när jag hörde om det här tidigare idag var att det inte handlade om något vanligt rån.

Som potentiell rånare hade jag inte valt att råna den butiken. Den ligger ganska nära polishuset och det finns massa poliser som snabbt kan ta sig dit vid larm. Jag tror mer på att det är nån eller några hos guld-smeden som inte talar sanning för farbror polisen.

Futurum

Visst luktar det illa, brukar inte stå nådigt dåliga bilar utanför butiken, hur mycket pengar kan den butiken generera? Den är mesta dels tom på kunder, jag går nämligen förbi där ett antal gånger per dag. Personligen skulle jag aldrig handla där.

Minns att en vän ville ha en extra bit på sin guldkedja, lämnade in den till dem på Hedens Guld, när han skulle hämta kedjan hade dem satt dit en extra bit, saken är den att kedjan var rött guld, och dem hade satt dit en bit som var gult guld, gult guld brukar dem ha nere i arabvärlden. Billigt skit guld.
Citera
2008-07-23, 10:19
Medlem
Mer från Bolagsverket

Allt detta är offentliga uppgifter från Bolagsverket: Hedens Guld AB skickade in en ändringsanmälan 2008-07-02. Denna ändring innefattade utbyte av hela styrelsen, samt ändring av verksamheten. Dokumenten som Bolagsverket fick var så dåligt gjorda att det blev retur med 5-6 anmärkningar och begäran om komplettering. Hedens Guld skickade in komplettering 2008-07-18.
Den nya styrelsen: Styrelseledamot: Per Assan Mbye född 1980. Styrelsesuppleant: Christian Daniel Mattiason född 1975. Det verkar inte vara målvakter i ordets vanliga bemärkelse, dom finns inte i några konkurser innan. Att notera är att Bolagsverket har fortfarande inte fått uppgift om i vilken bransch verksamhet ska bedrivas. Namn föreslaget: EU Trading och Tjänster i Göteborg AB.

I vilket fall ser det skumt ut i största allmänhet. Hade jag varit poliskommissarie hade jag haft många frågor. Det händer väldigt mycket runt Hedens Guld på en gång. Vad ska dom gamla ägarna/styrelsen Daniel Ay och Daniela Ay syssla med nu? Ska butiken upphöra? Vad ska den nya styrelsen/ägarna i bolaget syssla med? Släkten "Ay" har lämnat butiken för gott verkar det som.
Mitt i allt detta händer ett rån:

Det gamla uttrycket "En händelse som ser ut som en tanke" fungerar rätt bra här, tycker jag. Ska bli intressant att följa fortsättningen i det här fallet.
Citera
2008-07-23, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mzinstructor
Allt detta är offentliga uppgifter från Bolagsverket: Hedens Guld AB skickade in en ändringsanmälan 2008-07-02. Denna ändring innefattade utbyte av hela styrelsen, samt ändring av verksamheten. Dokumenten som Bolagsverket fick var så dåligt gjorda att det blev retur med 5-6 anmärkningar och begäran om komplettering. Hedens Guld skickade in komplettering 2008-07-18.
Den nya styrelsen: Styrelseledamot: Per Assan Mbye född 1980. Styrelsesuppleant: Christian Daniel Mattiason född 1975. Det verkar inte vara målvakter i ordets vanliga bemärkelse, dom finns inte i några konkurser innan. Att notera är att Bolagsverket har fortfarande inte fått uppgift om i vilken bransch verksamhet ska bedrivas. Namn föreslaget: EU Trading och Tjänster i Göteborg AB.

I vilket fall ser det skumt ut i största allmänhet. Hade jag varit poliskommissarie hade jag haft många frågor. Det händer väldigt mycket runt Hedens Guld på en gång. Vad ska dom gamla ägarna/styrelsen Daniel Ay och Daniela Ay syssla med nu? Ska butiken upphöra? Vad ska den nya styrelsen/ägarna i bolaget syssla med? Släkten "Ay" har lämnat butiken för gott verkar det som.
Mitt i allt detta händer ett rån:

Det gamla uttrycket "En händelse som ser ut som en tanke" fungerar rätt bra här, tycker jag. Ska bli intressant att följa fortsättningen i det här fallet.

Ja vad säger man, mycket intressant. Det är något med Hedens Guld som inte stämmer, mycket flash, style, bizare. Inga kunder, men feta bilar utanför butiken.

Tror Daniela att ett rån är som i en actionfilm eller? Ringde 112 mitt i tumultet men lade på, javisst.
Citera
2008-07-28, 09:44
Bannlyst
Väldigt vad tyst det blev runt det här fallet, har inte hittat något nytt om rånet. Kan det vara så att polisen jobbar på teorin om försäkringsbedrägeri?
Citera
2008-07-28, 13:57
Medlem
schabo-labos avatar
Japp det är helt tyst, INGET i media. Vad hände med dem som sprang ut mot vasa/haga exempelvis som jagades av polis, de slank undan med andra ord..
Citera
2008-09-01, 05:18
Bannlyst
Det har vart väldigt tyst om det så kallade rånet mot Hedens Guld, snacka om försäkringsbedrägeri som tydligen gick hem, eller har jag fel tro?
Citera
2008-09-01, 19:28
Medlem
[quote][försäkringsbedrägeri /QUOTE]

så är de säkert
Citera
2008-09-05, 14:26
Medlem
schabo-labos avatar
Japp, det har inte varit ett knyst om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in