Allt detta är offentliga uppgifter från Bolagsverket: Hedens Guld AB skickade in en ändringsanmälan 2008-07-02. Denna ändring innefattade utbyte av hela styrelsen, samt ändring av verksamheten. Dokumenten som Bolagsverket fick var så dåligt gjorda att det blev retur med 5-6 anmärkningar och begäran om komplettering. Hedens Guld skickade in komplettering 2008-07-18.
Den nya styrelsen: Styrelseledamot: Per Assan Mbye född 1980. Styrelsesuppleant: Christian Daniel Mattiason född 1975. Det verkar inte vara målvakter i ordets vanliga bemärkelse, dom finns inte i några konkurser innan. Att notera är att Bolagsverket har fortfarande inte fått uppgift om i vilken bransch verksamhet ska bedrivas. Namn föreslaget: EU Trading och Tjänster i Göteborg AB.
I vilket fall ser det skumt ut i största allmänhet. Hade jag varit poliskommissarie hade jag haft många frågor. Det händer väldigt mycket runt Hedens Guld på en gång. Vad ska dom gamla ägarna/styrelsen Daniel Ay och Daniela Ay syssla med nu? Ska butiken upphöra? Vad ska den nya styrelsen/ägarna i bolaget syssla med? Släkten "Ay" har lämnat butiken för gott verkar det som.
Mitt i allt detta händer ett rån:
Det gamla uttrycket "En händelse som ser ut som en tanke" fungerar rätt bra här, tycker jag. Ska bli intressant att följa fortsättningen i det här fallet.