Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2000-07-17, 01:25
  #1
Medlem
Kan ni gå in på min hemsida och säga vad ni tycker om min design och eventuellt ge några råd!!

http://freebox.com/mikstrauss
Citera
2000-07-18, 09:03
  #2
Medlem
hjälp mig

eh, jag kan inte ansluta till din server..
Citera
2000-07-19, 01:54
  #3
Medlem
hjälp mig

www.freebox.com/mikstrauss
Citera
2000-07-21, 01:36
  #4
Medlem
hjälp mig

Jodå den har en snygg färg och jag gillar meny´n.

Men jag hade en bugg på den rundade delen till höger om body.

Jag kör Explorer 5.00
Citera
2000-07-21, 13:52
  #5
Medlem
hjälp mig

Vilken jävla sket sida du har, min 87 mormor gör bättre sidor!!!!!!!!!!
Citera
2000-08-01, 20:25
  #6
Medlem
hjälp mig

det är jäkligt bra...
min personliga smak säger att bilderna inte ska röra sig när man her musen över dem. men jaja...
den är clean, lite för clean even. Sätt till en ljus bakgrundsbild, tex fortsätta på temat gatuskyltar(?). på alla sidor... lite mer liv och färg dvs...
Citera
2000-08-02, 19:17
  #7
Medlem
hjälp mig

Nja, jag vet inte riktigt...

Jag vill inte låta elak, men jag tycker inte riktigt om din design. För det första måste jag klaga på några saker:

1. Fet bugg gör att den rundade kanten inte alls passar ihop med huvudframen (den vita alltså, där all text står)

2. Bilderna borde inte båda röra på sig och ändra färg (precis som Petter sa), utan det räcker om det bara blir blå bakgrundsfärg.

3. Onödiga felstavningar som gör att det ser väldigt oproffsigt ut (tex. "Photoes" borde vara "photos".

4. Byt teckensnitt... Man ska (helst) inte använda Times New Roman eller andra teckensnitt som har anfanger! Använd istället Tahoma eller Arial.

Däremot tycker jag att rubrikerna på sidorna var väldigt snygga, men du borde som sagt ändra vissa småsaker (det finns flera andra småsaker som går att förbättra, men jag orkar inte lista alla här...)

Hoppas du tar det här på rätt sätt, som konstruktiv kritik, och inte som bara klagomål!


Mvh Arvid Janson
Citera
2000-08-02, 19:20
  #8
Medlem
hjälp mig

Glömde att säga det, men du får gärna höra av dig, antingen via email eller via forumet om du vill ha lite tips på hur du fixar till problemen på din sida!

Jag vill gärna hjälpa till om jag får!


Mvh Arvid Janson
Citera
2000-08-07, 20:33
  #9
Medlem
hjälp mig

nä det får du inte mesen
Citera
2000-08-09, 20:29
  #10
hjälp mig

Hej.
För mycket döutrymme, lägg till en överskrivt eller nått
Den borde funka i 800 * 600 px (det är inte alla som har större skärm)
En annan bakgrundsfärg än vit tycker jag
Gör dom rundade hörnen i freehand. Om der är en sak som inte Photoshop klarar så är der runda hörn. Dom blir helt taggiga.

Kör vidare på samma menytyp på hela siten. Dom svarta på första sidan är ok. Lägg in den typen på hela siten.

Annars är den oki. Ren och snygg.
Citera
2000-08-14, 14:15
  #11
hjälp mig

Jag tycker att första sidan, alltså den med vit bakgrund är helt meningslös, jobbigt med extra click. Annars är photoshopgrafiken schysst. Och som sagt, mycket döutrymme och en bugg där med rundade kanten, du måste specificera den där med pixels och inte låta den anpassa storleken beroende på fönsterstorlek.
/Ghostface
Citera
2000-09-02, 14:51
  #12
Medlem
hjälp mig

Skriv in i bodytaggen att bakgrunden ska vara vit.
Jag har ett annat utseende på mitt windows och alla sidor som inte har definierade bakgrunder blir gråa
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback