Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-07-21, 23:50
Medlem
Dynamiks avatar
Hej flashback! Tänkte berätta om en liten händelse som inträffade väldigt nyligen och som har irriterat mig enormt.

Härom veckan så frågade jag en arbetskamrat som jag även umgås med tidvis om han och hans tjej ville komma över och käka på lördagkvällen. Jag hade inga särskilda planer och vi hade inte umgåtts på ett tag och jag tänkte sedan inte mycket mer på det.

För att förbereda inför middagen så hade jag handlat och tillrett frysta köttbullar från coop med spaghetti. Som tillbehör hade jag DESSUTOM micrat en konserv bönor i tomatsås och en ytterligare skål ärtor. Detta är väl helt normal mat att bjuda på vid en enkel middag!? Maten kostade allt som allt runt 200 slantar och är enligt mig rent jävla söndagskäk. Jag bjöd föresten även på rött vin till maten ur en nästintill full flaska som låg runt 50 kr snåret.

I efterhand så har jag hört från en annan arbetskamrat att denna gäst och hans flickvän hade tyckt det var tråkigt att jag inte ansträngt mig ett dugg inför middagen. Detta gör mig rent ut sagt förbannad och jag ställer nu frågan till er om det är jag som har gjort något "fel" eller om det här är två otacksamma jävlar jag bjudit över på middag.
Citera
2008-07-21, 23:55
Medlem
aklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
[...] frysta köttbullar från coop med spaghetti. [...] micrat en konserv bönor i tomatsås och en ytterligare skål ärtor. [...] rött vin till maten ur en nästintill full flaska som låg runt 50 kr snåret.
Kul bjudkäk svenne, eller troll.
Ja, de har helt klart rätt att tycka att din mat var tråkig.
Citera
2008-07-21, 23:56
Medlem
dumms avatar
Citat:
Hej flashback! Tänkte berätta om en liten händelse som inträffade väldigt nyligen och som har irriterat mig enormt.

Härom veckan så frågade jag en arbetskamrat som jag även umgås med tidvis om han och hans tjej ville komma över och käka på lördagkvällen. Jag hade inga särskilda planer och vi hade inte umgåtts på ett tag och jag tänkte sedan inte mycket mer på det.

För att förbereda inför middagen så hade jag handlat och tillrett frysta köttbullar från coop med spaghetti. Som tillbehör hade jag DESSUTOM micrat en konserv bönor i tomatsås och en ytterligare skål ärtor. Detta är väl helt normal mat att bjuda på vid en enkel middag!? Maten kostade allt som allt runt 200 slantar och är enligt mig rent jävla söndagskäk. Jag bjöd föresten även på rött vin till maten ur en nästintill full flaska som låg runt 50 kr snåret.

I efterhand så har jag hört från en annan arbetskamrat att denna gäst och hans flickvän hade tyckt det var tråkigt att jag inte ansträngt mig ett dugg inför middagen. Detta gör mig rent ut sagt förbannad och jag ställer nu frågan till er om det är jag som har gjort något "fel" eller om det här är två otacksamma jävlar jag bjudit över på middag.

De hade nog litet högre förväntningar verkar det som.

Om sånt är "rent jävla söndagskäk" är jag faktiskt ganska intresserad av vad du äter annars.
Citera
2008-07-22, 00:08
Medlem
Tycker inte att det låter som en vidare trevlig rätt att bjuda på, förstår att din arbetskamrat tyckte att det tråkigt. Visserligen var det väl lite oartigt av honom att klaga men vad förväntar du dig egentligten när du bjuder på uppvärmda halvfabrikat och alkisvin?
Citera
2008-07-22, 00:17
Medlem
Mark-Sempais avatar
Ja, va fan? Bjuda folk på middag och servera mamma scans köttbullar, är du pank eller snål?
En sak att bjuda på mat och en annan sak att bjuda på middag.
Citera
2008-07-22, 00:23
Medlem
dePauls avatar
Framför allt två saker stör mig i TS inlägg. För det första den yttersta graden av snålhet och dessutom förväntan att han skall erhölla ovationer för denna otroligt fantasilösa och äckliga surrogatbukfylla. Som gäst hade jag känt mig ganska kränkt i vetskap om att man inte är värd mer än såhär.

Allt pekar egentligen återigen på trolleri. Undrar varför det verkar vara fler och fler som sysslar med det på denna sektion ?

~Paul~
Citera
2008-07-22, 00:28
Medlem
defyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Allt pekar egentligen återigen på trolleri. Undrar varför det verkar vara fler och fler som sysslar med det på denna sektion ?

~Paul~
Har märkt av detta, visst att det finns några men de senaste veckorna har det invaderats
Citera
2008-07-22, 00:32
Medlem
Alltså, det var nog så att det fanns vissa förväntningar som inte uppfylldes. Låt säga att du ska käka köttbullar och har en polare hemma och frågar om denne också vill ha eftersom du ändå ska käka, så är det en fin gest, och något man bör uppskatta.

Men om man bjuder någon på helgmiddag så ligger förväntningarna på en annan nivå. Jag hade också blivit ganska grinig om jag blev bjuden på fabricerade köttbullar och pasta. Lite mer omsorg tycker man nog att den som bjuder på mat kan ha.
Citera
2008-07-22, 00:32
Medlem
Dynamiks avatar
Varför skulle detta vara ett försök till trolleri?

Finns det verkligen ingen som håller med mig här? Och i så fall hur skulle jag kunna konfrontera min arbetskamrat?
Citera
2008-07-22, 00:33
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag har olika förväntningar på middag beroende vilka jag äter med.
Blir jag bjuden av ngr av mina "vuxnare" vänner så brukar deras middagar hålla en högre klass medans äter jag hos ngn av mina ensamstående killpolare så kan det bli en 90 g hamburgare direkt ut påsen.

Jag är iofs en slafsig allätare som är happy över det mesta så allt ramlar ner & jag är glad så länge jag blir mätt.
Citera
2008-07-22, 00:34
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defyra
Har märkt av detta, visst att det finns några men de senaste veckorna har det invaderats
Precis .

~Paul~
Citera
2008-07-22, 00:36
Medlem
soulsisters avatar
Citat:
Varför skulle detta vara ett försök till trolleri?

Finns det verkligen ingen som håller med mig här? Och i så fall hur skulle jag kunna konfrontera min arbetskamrat?

Nej, tror knappt någon skulle hålla med. Man bjuder väl för f*n inte hem någon på frysta köttbullar? Jag håller fullkomligt med din jobbarpolare om att du kunde ansträngt dig mer. Kanske hemmagjorda köttbullar, sås o potatis, det hade jag uppskattat iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in