Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-21, 15:57
  #1
Avstängd
Bebbz0r^s avatar
Hej.. Jag tycker vi borde skvallra om Johan Rheborg!
Hittade ingen liknande tråd.

Hans blogg.
http://rheborg.blogspot.com/

30/02/2009 - Så kommer den nya Kenny Starfighter filmen ut med Johan som huvudroll såklart.

Finns en sida där man kan vinna saker med att svara på frågor så jag tänkte att vi på FB kanske skulle kunna försöka lösa det!

http://www.kennybegins.com/
Citera
2008-07-22, 21:12
  #2
Medlem
Futurums avatar
Det var ett extremt klent intresse att skvallra om Johan Rheborg uppenbarligen.
Han verkar vara ungefär lika rolig som att sitta och titta på när klistret torkar när man tapetserar.

Bloggen var lite av ett sömnpiller den med.

Futurum
Citera
2008-07-22, 21:20
  #3
Medlem
Kingen_kings avatar
Han är väl helt enkelt en helt vanlig snubbe som lever ett vanligt familjeliv och har ett jobb som komiker/skådis/manusförfattare/kul kille/legend... Behöver inte alls betyda att han är tråkig, bara normal.
Citera
2008-07-22, 21:25
  #4
Medlem
DenLedes avatar
Han brukar visst roa sig med att trolla på olika forum. Vilket framkommer om man kollar på extramaterialet i "Fyra nyanser av brunt".

Han har med största sannolikhet också skrivit blaj här på Flashback.
Citera
2008-07-22, 21:37
  #5
Medlem
Futurums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Han är väl helt enkelt en helt vanlig snubbe som lever ett vanligt familjeliv och har ett jobb som komiker/skådis/manusförfattare/kul kille/legend... Behöver inte alls betyda att han är tråkig, bara normal.

Är det Johan i egen hög person... ?
Citera
2008-07-22, 22:10
  #6
Medlem
Han är inget kul. Har samma trista överdrivna humor som Henrik Schyffert. De har gått över gränsen. Se dom tex i Parlamentet. Ingen hit.
Citera
2008-07-22, 22:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Futurum
Är det Johan i egen hög person... ?

Haha, mycket möjligt. Vet att någon i Sveriges "humorelit" har länkat den skylt-länken han har i sin signatur på sin blogg. Möjligt att det var Rheborg.
Citera
2008-07-22, 23:45
  #8
Medlem
z2joiss avatar
Har vänner i reklambranchen som haft med honom att göra. Han är väldigt duktig och respekterad, men ingen roliga timmen-kille direkt. Det verkar gälla alla i Killinggänget för övrigt.
Citera
2008-07-23, 00:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Han är inget kul. Har samma trista överdrivna humor som Henrik Schyffert. De har gått över gränsen. Se dom tex i Parlamentet. Ingen hit.

Du måste skämta?
Schyffert är som du säger, ruskigt tråkig. Han platsar bäst som han gjorde i Nilecity där han hade uppgiften som reporter och programledare.

MEN

Johan Reborg är klockren. Han är den främsta svenska komikern utan tvekan. Hans kvicka kommentarer såväl på svenska som engelska är oftast av hög klass. Hans sätt att leva sig in i roller är också något extra som exempelvis i serien Hjälp!.

Robert Gustafsson är dock en extremt överskattad person som alltid kör sina halvtråkiga dialekter och halvtaftiga skämt.

Ps. Du undrar säkert vart Robert kom in i bilden och det har jag tyvärr inte svar på.
Citera
2008-07-23, 00:35
  #10
Medlem
bravehs avatar
Har hälsat och småpratat med honom. Har inget att berätta egentligen. Han var tråkig och ser mycket äldre ut i verkligheten än på tv.
Citera
2008-07-23, 00:53
  #11
Medlem
Var på en inspelning av Parlamentet för ett par år sedan. När inspelningen var klar och man väntade på besked om vad som behövdes tas om var Rheborg den enda som skämtade och pratade med publiken, lite så där "privat" rolig, inte som en yrkeskomiker. De övriga tre sökte ingen publikkontakt i pausen som uppstod överhuvudtaget.
Citera
2008-07-23, 22:28
  #12
Medlem
Änglatofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdejv
Haha, mycket möjligt. Vet att någon i Sveriges "humorelit" har länkat den skylt-länken han har i sin signatur på sin blogg. Möjligt att det var Rheborg.

Vänta nu.... är det Johan Rheborgs som driver den sidan som jag har länkat till i min signatur? Kollade just på Rheborgs blogg och hemsida och jag hittar ingen länk till Roliga skyltar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback