Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-20, 22:26
  #1
Medlem
Snart släpps soul calibur 4, sen har vi redan beta på ssf2hd och 4an e väl inte långt borta heller. Har hittills bara lirat street fighter såklart men har även virtua fighter 5 och det känns helt fel att köra med xboxkontrollen. Trivdes med ps1/ps2 kontrollerna när det kom till fightinglir men xboxens är tyvärr lite för jobbig för mig.

Så... till frågan i alla fall. Har kollat runt lite på arcadstickor men vet inte riktigt vilken modell jag ska skaffa. Verkar inte finnas mycket att välja på men någon här som har/funderar på att köpa en och kan rekommendera någon? Ska verkligen ha en och spöa skiten ur varenda jäkla skabbröstbrittjag möter.

Tack på förhand!
Citera
2008-07-21, 12:02
  #2
Medlem
veritasss avatar
Är oxå ute efter en.

Har inte hittat någon svensk ÅF som säljer Hori EX2 fightstick. Den verkar schysst iaf.
Har mailat lite med console.se och dom säger att det kommer en ny sticka från Hori i augusti så den sitter jag och väntar på nu.
Citera
2008-07-21, 12:35
  #3
Medlem
Glericuss avatar
sånt där hittar man ju alltid på ebay, har ni kollat där?
Citera
2008-07-21, 17:22
  #4
Medlem
Utbudet med arkadstickor till 360 är riktigt dåligt tyvärr. Hori EX2:an är helt okej och ganska billig (~50€). Kör själv med en Virtua Stick High Grade moddad för att funka på 360 med hjälp av en trådad 360-controller, den är dock ganska dyr och produceras inte längre så den kan vara ganska svår att få tag på, du måste även ha lite lödkunskaper för att få den att funka tillsammans med 360:n. Går alltid att beställa lite Sanwa/Seimitsu-delar på nätet och bygga eget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback