Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-11, 12:52
  #181
Medlem
Kidnappningsförsöket på Peter Wallenberg och den sovjetiska kartläggningen

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2519
Citera
2015-01-19, 10:09
  #182
Medlem
Troians avatar
Och nu är Peter Wallenberg död. Oerhört tragiskt.
Citera
2015-01-19, 10:15
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Och nu är Peter Wallenberg död. Oerhört tragiskt.
Är väl inte särskilt tragiskt att en 88-åring dör? Snarare naturligt.
Citera
2015-01-19, 10:18
  #184
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Och nu är Peter Wallenberg död. Oerhört tragiskt.
Det var färskt. 88 år blev han. Men varför är det tragiskt? För att han inte hann ställas till svars för att han lät de privata ersättningsnivåerna skjuta i höjden på bekostnad av sin fars imperiebygge?
Citera
2015-01-19, 10:27
  #185
Medlem
pyttefnaxs avatar
Att Wallenberg är död bekommer mig, inte så jag sörjer utan tvärtom, han hade massor med pengar men jag lever och det gör inte han.

Visst att han har gjort och påverkat en del i Sverige men för mig kommer han alltid "bara" vara förlagan till Wall-Enberg.
Citera
2015-01-19, 11:11
  #186
Medlem
Uplands avatar
P. Wallenberg död, ingen jag kommer att sörja. Bäst för svenskarna hade varit om Wallenbergarna aldrig existerat.
Citera
2015-01-19, 12:01
  #187
Medlem
Det var väl korkat sagt. De är långsiktiga affärsmän och försörjer 100.00-tals familjer samt ligger i framkant när det gäller teknik.

Hatten av istället för Peter Sr som har förvaltat arvet såpass bra.
Citera
2015-01-19, 12:38
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Och nu är Peter Wallenberg död. Oerhört tragiskt.

Tragiskt och tragiskt. Men till skillnad från kungafamiljen så kan man i en
finansfamilj välja ut vem eller vilka av arvingarna som är mest lämpad att
överta "tronen". Och man kan också dela upp ansvaret på olika händer.
Citera
2015-01-19, 12:56
  #189
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burre
Det var väl korkat sagt. De är långsiktiga affärsmän och försörjer 100.00-tals familjer samt ligger i framkant när det gäller teknik.

Hatten av istället för Peter Sr som har förvaltat arvet såpass bra.
Håller med, utan karln o den släkten vore sverige kvar i stenåldern.

Så vila i frid o må släkten leva vidare o utveckla vårt land.
Citera
2015-01-19, 13:04
  #190
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Och nu är Peter Wallenberg död. Oerhört tragiskt.

Då får vi räkna med grupprunk och sorgegrogg på nästa Bilderbergmöte.
Citera
2015-01-19, 13:07
  #191
Medlem
svulles avatar
Peter var i all mening en prominent affärsman och förvaltade maktbolaget väl under sina glansdagar. Han var ju personen som lyfte fram Dahlbäck och fasade in honom som VD för Investor när man hade sin kanske allra främsta period 1980-2000 (i runda slängar). Han hade förmågan att hålla familjen nära, samtidigt som han kunde delegera ut ansvar extern.

En klok man förstås. Hans död lär sällom påverka familjen rent affärsmässigt, då det trots allt var ett bra tag sedan Marcus och Jacob började ratta skeppet. Man tycks fortfarande färdas i rätt riktning.
Citera
2015-01-19, 13:18
  #192
Medlem
För många år sedan, en morgon på Grand Fitness!
Marcus Wallenberg skall ta på sig en nystruken skjorta och en nypressad kostym för att sedan gå på bolagstämma. Han är nytränad och nyduschad. För att inte förstöra pressvecken på byxorna ser vi andra i omklädningsrummet hur han tar på sig skorna innan han tar på sig byxorna. Det blir lite tyst och vi tittar lite i smyg.
Han vore inte en Wallenberg om han inte hade blad som båtar och efter att ha lyckats med att trassla den ena foten igenom byxbenet fastnar förstås den andra foten rejält och han börjar luta och vobblar till slut in i skåpet med överkroppen. Det är alldeles tyst tills jag säger: - Mackan, alltid byxorna före skorna!
Ingen säger någonting, ingen skrattar och jag får en isande blick av den gode Marcus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback