Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-19, 13:54
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagefinkel
Hej har lite frågor!

Planen är att försöka få arbetsvisum i Kanada nästa år. Har förstått allting med att man måste ansöka om att få ansöka, sen börjar allt med biotopsi, läkar undersökning + alla andra dokument. Har inget problem med att fatta det.

Min plan är att resa runt i världen innan jag kommer till Kanada. Enligt hemsidan måste man redovisa vilka länder man besökt tidigare + eventuellt straffregister från olika länder som är listade.

Nu till frågan, någon som rest runt i t.ex Sydamerika några månader innan de fått visum till Kanada? Hur gick det till? Sökte du utanför Sverige och hur svårt var det att få tag på alla dokument etc?

Ot. Känns dumt att söka nu, och få det godkänt nu. Då jag ej har någon plan vilka länder i världen jag kommer att besöka. Vill inte anlända till Kanada och därmed få problem, de kommer ju se stämplarna i mitt pass, men stämmer ej överens vad jag skrivit i ansökan.

Tacksam för svar

Hallå!



Först är det som du säger, du ansöker om att få hamna i en pool, sedan gör du själva ansökan. Det tar någon månad från att du börjar till du har ditt visum i handen. Allt är relativt enkelt om du söker ett Working holiday visa.

Straffregister lämnar du när du söker ditt visa och enbart från länder som du varit i sex månader eller längre dom senaste tio åren. Så har du inte bott någon annanstans än i Sverige dom senaste tio åren eller planerar att vara i ett land längre än sex månader innan dom kommer till Kanada är det alltså bara Sverige du behöver ett utdrag från belastningsregistret.

Är din tanke att semestra eller arbeta när du väl kommer till Kanada?
Citera
2019-09-12, 12:59
  #146
Medlem
Vi hade inget Eta när vii flög över canada på väg till usa.
Citera
2019-09-18, 10:58
  #147
Medlem
Kan man åka till canada om man har mental sjukdom med psykos. Får man godkänt om man svarar ja på den frågan. Eller betyder det man får åka bara den är behandlad dvs man äter medicin men man får ej åka om den inte är behandlad dvs inte äter medicin så har man in nej på den frågan får man ej åka men nej kan med betyda man inte har nån psykisk sjukdom alls och inte att man har psykisk sjukdom med psykos utan medicinering.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f711119

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback