2008-07-18, 23:38
Medlem
Bytingens avatar
Ja, topic!
hittade ingen tråd, tror jag?

Någon som kan ge mig tips på uppvärmningar, eller teknik övningar? något man kan sitta och nöta framför tvn så man blir bättre och bättre :>

all tips tas emot =)
bara inga noter, kan tyvärr inga noter.. så, helst tabs!
Citera
2008-07-19, 01:21
Medlem
brainspaces avatar
Tänk...nu ska jag spela 13 bandet på G strängen....utan att kolla förstås. kanske är bra övning?
Citera
2008-07-19, 06:12
Medlem
Nisques avatar
Bra uppvärmning är att spela Pink Floyd. Kommer inte ihåg namnet, men poängen är att du ska bara slå an en gång sedan andvända dig av hammer-ons i typ snabbt tempo... helst snabbare. Ju ljusare du spelar desto lättare blir det. Men om du lägger dig på 1:a bandetär det för brett för fingrarna.. eller. Jag vettefan.

Typ.
Kod:
G----------------------|
D----------------------|
A------5678-----5678--|
E-5678-----5678-------|
Citera
2008-07-19, 12:01
Medlem
Bytingens avatar
Tack för hjälpen!

Citat:
Ursprungligen postat av Nisque
Bra uppvärmning är att spela Pink Floyd. Kommer inte ihåg namnet, men poängen är att du ska bara slå an en gång sedan andvända dig av hammer-ons i typ snabbt tempo... helst snabbare. Ju ljusare du spelar desto lättare blir det. Men om du lägger dig på 1:a bandetär det för brett för fingrarna.. eller. Jag vettefan.

Har spelat bas ett tag skulle dock vilja finslipa mig för jag har inte haft tid när skolan har vart igång osv.

Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Tänk...nu ska jag spela 13 bandet på G strängen....utan att kolla förstås. kanske är bra övning?
Citera
2008-07-19, 12:31
Medlem
Draedons avatar
Jag brukar dra igenom lite skalor i ökande temp som övning/uppvärmning, för att få igång fingrarna och så är det ju bra för koordinationen.
Citera
2008-07-20, 17:15
Medlem
Bytingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Jag brukar dra igenom lite skalor i ökande temp som övning/uppvärmning, för att få igång fingrarna och så är det ju bra för koordinationen.

Det är väldigt bra tips
några fler? tar gärna emot hemsidor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in