Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Håller på med hard surface och bara allmänt försöker bli flytande i Maya. Om jag skulle få välja skulle jag gärna jobba med produktvisning, interiör, exteriör och kanske spelmiljöer.
Inom spel så vill du frilanca som jag förstått det så lägger du upp modeller/assetpacks i unity, UE4 m.m.. eller t.om andra sidor som turbosquid som riktar sig till enbart modeller. 5ver är bra den också, där erbjuder man en specifik tjänst och håller kontakt me kunden. Dyraste modellerna med rig o animation är det som cashar in mest, runt 80 dollar per modell minus alla intäker som sidorna tar.
jobba länge och bra på din modell och presentera den riktigt snyggt, gör inte 100 modeller som är halvkassa, för all del gör 100 stycken med presentera inte dessa utan gör de i övningssyfte i så fall.
Rimligtvis med din kunskap och beroende på ambition m.m så kanske du kan dra in nån hundring i månaden om du gör allt rätt... det är realistiskt sagt alltså