Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-18, 00:01
  #1
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Nintendo just broke word that the Wii has overtaken the Xbox 360 as the best selling current-generation console in the United States, with a 10.9 million strong install base, according to the NPD Group. That means Nintendo sold at least 700,000 Wiis in the country in June. We're waiting on final NPD numbers for all console manufacturers, expected later in the day. As of last month, the previous hardware champ, the Xbox 360, stood strong at 10.2 million units sold.

We have yet to get comment from Nintendo of America, but will assume for now that they're pleased.
http://kotaku.com/5026475/npd-wii-su...e-leader-in-us

Frågeställning: kommer 360 någonsin ta tillbaka ledningen?
Kommer PS3 gå om 360?
Diskutera.
Citera
2008-07-18, 00:12
  #2
Medlem
Better_Halfs avatar
Jag tror listan kommer se ut såhär ett bra tag framåt

1. Wii
2. 360
3. Ps3

wii kommer ligga på topp pga det låga priset och att den går att chippa och köra brända spel på lätt. + Den passar ypperligt till den yngre generationen spelare vilket jag tror många föräldrar faller för.

Xbox 360 har ett riktigt bra flow nu med massor av heta titlar och bra marknadsföring. Sen är det ju samma sak med denna maskin, lätt att köra brända spel på.

Ps3 kommer nog (tyvär för deras skull) ligga på tredje plats ett bra tag. Jag tror däremot att när dom knäcker ps3'an och börjar chippa/flasha dom så kommer försäljningen öka REJÄLT. Vilket skulle innebära en stor piratmarknad på den fronten men även sjukt mycket sålda enheter och så länge det finns fler enheter ute så kommer ju tillbehör och originalspelsfösäljningen öka också utan tvekan, oavsett hur mycket piratspel det bränns.

edit: Hade det funnits fungerande chip på markaden för ps3 så finns det ingenting som säger att jag inte skulle köpt en ps3a istället för xboxen när jag köpte den. Förutom priset då... vilket hade talat emot att köpa den lite
__________________
Senast redigerad av Better_Half 2008-07-18 kl. 00:15.
Citera
2008-07-18, 00:20
  #3
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Frågeställning: kommer 360 någonsin ta tillbaka ledningen?.

Det finns inte en chans, wii kommer ha sålt klart bäst i USA, Japan och Europa när den här generationen är över och samma sak gäller DS. 360 hade dessutom 1 års försprång och har sålt riktigt bra just i staterna och ändå är wii redan ikapp vilket är makalöst

Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Kommer PS3 gå om 360?Diskutera.

Inte i USA nej där är dom för långt efter
Citera
2008-07-18, 00:24
  #4
Medlem
Ett litet djurs avatar
Rolig grej, i måndags triumferade MS i deras E3 konferens att de var nummer ett i usa med 10.3 miljoner sålda vs. Wiis 10.2.
Citera
2008-07-18, 00:43
  #5
Medlem
Ufojesuss avatar
Då återstår bara väntan på att Wii får bättre tredjepartstöd än 360 För det är väl själva poängen med att bry sig om hårdvaruförsäljning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback