Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-07, 07:56
  #18061
Medlem
Fishurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Det finns nog en hel del som spelar, oavsett så är det ju värt att börja igen enbart för den pvpn SWTOR har, bland den roligaste jag varit med om.

Citat:
Ursprungligen postat av CB1
PVP i swtor är helt briljant. Oslagbart när du väl är inne i skiten. Få duktiga spelare nu för tiden. Spela rep om du ska börja igen, vi behöver mer spelare.

Vad är det som är så bra med PvP:n i detta spelet? Spelade det när det släpptes en del och sen lite då och då. Men kan inte minnas att det va nåt märkvärdigt med PvP:n. Visste den va rolig så sett men det kändes inte som nån större skillnad mot andra Mmo:s. Nu va det ett par år sedan jag spelade sist visserligen.
Citera
2018-08-09, 19:40
  #18062
Medlem
.Onions avatar
till er veteraner.. dom har uppdaterat så vi har Cross Faction PVP nu, oså har vi en ny arena, rishi arena :P + en stronghold som är menat för pvp
Citera
2019-03-14, 11:35
  #18063
Medlem
lapons avatar
Belsavis är en så vacker planet, med närmast tropiska områden som dramatiskt övergår i nästintill arktiska landskap. Måste det vara så mycket strider? Med graciösa Esh-kha och intelligenta Gand-er - bland andra - som man helst skullle vilja låta leva, ju.
Citera
2019-03-15, 10:49
  #18064
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Belsavis är en så vacker planet, med närmast tropiska områden som dramatiskt övergår i nästintill arktiska landskap. Måste det vara så mycket strider? Med graciösa Esh-kha och intelligenta Gand-er - bland andra - som man helst skullle vilja låta leva, ju.

Belsavis är en av dom värsta planeterna att behöva gå igenom tycker jag. Det är som en jävla labyrint man hela tiden måste försöka hitta igenom
Citera
2021-11-30, 05:24
  #18065
Medlem
guderis avatar
Var längesedan någon skrev om detta spel? Är ju fortfarande väldigt aktivt, och nu i december kommer en ny expansion. Den stora nyheten är väl att din klass story blir mer löst kopplad till din class. Det kommer exempelvis att innebära att du äntligen kommer kunna spela en Bountyhunter med gevär och/eller stealth, eller en Trooper med en eller två pistoler etc.

Är det någon här på fb som spelar eller kommer spela?
Citera
2021-11-30, 13:41
  #18066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Var längesedan någon skrev om detta spel? Är ju fortfarande väldigt aktivt, och nu i december kommer en ny expansion. Den stora nyheten är väl att din klass story blir mer löst kopplad till din class. Det kommer exempelvis att innebära att du äntligen kommer kunna spela en Bountyhunter med gevär och/eller stealth, eller en Trooper med en eller två pistoler etc.

Är det någon här på fb som spelar eller kommer spela?

Klart man måste testa det nya klassystemet, i alla fall någon månad.

Kommer man kunna byta klass "on the fly" så betyder väl det att samtliga karaktärer har tillgång till stealth, så länge en av ens klasser är en stealthklass. Hela raids kan stealtha sig förbi 90% av innehållet. Kan det verkligen fungera så?
Citera
2021-11-30, 17:26
  #18067
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Klart man måste testa det nya klassystemet, i alla fall någon månad.

Kommer man kunna byta klass "on the fly" så betyder väl det att samtliga karaktärer har tillgång till stealth, så länge en av ens klasser är en stealthklass. Hela raids kan stealtha sig förbi 90% av innehållet. Kan det verkligen fungera så?

Nej grunklasserna är bara bortkopplade från class story om jag fattat rätt. Dvs du kan köra en Bountyhunter story fast använda operator klassens abileties (istället för en av de nuvarande buntyhunter). Dvs gameplaymässigt är du en operator fast storymässigt är du en BH
Citera
2021-11-30, 18:30
  #18068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej grunklasserna är bara bortkopplade från class story om jag fattat rätt. Dvs du kan köra en Bountyhunter story fast använda operator klassens abileties (istället för en av de nuvarande buntyhunter). Dvs gameplaymässigt är du en operator fast storymässigt är du en BH

Jag uppfattar det som att t.ex. en jedi knight är bunden till jedi knight-storyn, men kan välja två klassers förmågor (combat styles) - jedi guardian, jedi sentinel, jedi shadow eller jedi consular. Så en jedi knight kan kombinera jedi guardian och jedi shadow t.ex., och sedan välja disciplin inom respektive style. Det går alltså att ha vigilance som sin jedi guardian-style och infiltration som sin jedi shadow-style, och byta mellan dessa. På tech-sidan kan en bounty hunter ha t.ex. smuggler och sniper som sina combat styles, och ta sawbones och marksman som sina disciplines, o.s.v.

Exakt hur detta går till är oklart. Det är därför jag undrar om de kommer tillåta att man byter till sin stealth-style och tillbaks hur som helst.
Citera
2021-12-01, 05:02
  #18069
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Jag uppfattar det som att t.ex. en jedi knight är bunden till jedi knight-storyn, men kan välja två klassers förmågor (combat styles) - jedi guardian, jedi sentinel, jedi shadow eller jedi consular. Så en jedi knight kan kombinera jedi guardian och jedi shadow t.ex., och sedan välja disciplin inom respektive style. Det går alltså att ha vigilance som sin jedi guardian-style och infiltration som sin jedi shadow-style, och byta mellan dessa. På tech-sidan kan en bounty hunter ha t.ex. smuggler och sniper som sina combat styles, och ta sawbones och marksman som sina disciplines, o.s.v.

Exakt hur detta går till är oklart. Det är därför jag undrar om de kommer tillåta att man byter till sin stealth-style och tillbaks hur som helst.

Ah ok, nej jag är inte helt klar på vilka begränsningar som gäller, jag hade fattat det som att man väljer combat style och class story när man skapar karaktären, därefter är det som vanligt att man kan rotera disciplin på samma sätt som idag, men combat style är ett fast val man inte kan ändra på, men jag kan ha fel.
Citera
2023-09-01, 10:34
  #18070
Medlem
ufomongos avatar
Ja man ska inte köpa credits för pengar.

Men vad tusan har hänt? För ett par månader sedan kostade 4MDR ca 50kr, nu är det över 1000kr

Förvisso bra för spelets ekonomi även om jag aldrig handlar i auctionhouse för överpriser även om jag har råd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback