Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-17, 17:06
  #1
Medlem
Jag har i många år att man kan låna pengar av typ bandidos och Hells Angels? Borde inte detta vara en myt?
Citera
2008-07-17, 17:26
  #2
Medlem
Det lær du væl kunna gøra, frågan ær bara i vilket syfte du ska låna pengar samt om du har råd att betala deras førmodade ocker rænta.

Men om du har en kompis som ær med i HA så lånar han førmodligen ut en 50-lapp till en snusdosa utan problem och utan rænta.
Citera
2008-07-17, 17:42
  #3
Avstängd
Rani Mrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clauda
Jag har i många år att man kan låna pengar av typ bandidos och Hells Angels? Borde inte detta vara en myt?


Det är ju inte precis som så att du kan gå på storgatan till "SwedBandidos" och låna pengar.
Citera
2008-07-17, 18:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clauda
Jag har i många år att man kan låna pengar av typ bandidos och Hells Angels? Borde inte detta vara en myt?

Jo visst det kan man väll men om du inte betalar tillbax i exakt tid med typ 200% ränta får du med dom att göra och det är inte kul...
Citera
2008-07-17, 18:00
  #5
Medlem
Kinglobbsters avatar
Självklart kan man låna pengar av HA och Bandidos! Men det är jäkligt dumt att göra det med tanke på all den räntan de vill ha tillbaka. Hade en vän som lånade av HA, visst, han sket i att betala tillbaka och gjorde dem jävligt sura så nu är han tvungen att gömma sig utomlands.
Personligen tycker jag man ska passa sig jävligt noga innan man går och ber om hjälp från dessa...
Citera
2008-07-17, 18:01
  #6
Avstängd
TRASH KINGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clauda
Jag har i många år att man kan låna pengar av typ bandidos och Hells Angels? Borde inte detta vara en myt?

Du kan låna pengar av MC-Gäng om du känner någon och om du har något att lämna i pant, dina blå ögon och dina hela armar och ben räcker dock inte. Har du en bra ide om hur ditt lån ska kunna generera en faslig massa vinst och om du har någon form av säkerhet är det ju lättare, även jag kan tänka mig att förmedla ett dyligt lån. Men lån för att betala tidigare lån till OG eller andra MC-gäng brukar inte vara så lockande. Har du ett bra skäl till ditt lån är det bäst att fråga mamma, pappa, svärfar eller banken.
Citera
2008-07-17, 20:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRASH KING
Du kan låna pengar av MC-Gäng om du känner någon och om du har något att lämna i pant, dina blå ögon och dina hela armar och ben räcker dock inte. Har du en bra ide om hur ditt lån ska kunna generera en faslig massa vinst och om du har någon form av säkerhet är det ju lättare, även jag kan tänka mig att förmedla ett dyligt lån. Men lån för att betala tidigare lån till OG eller andra MC-gäng brukar inte vara så lockande. Har du ett bra skäl till ditt lån är det bäst att fråga mamma, pappa, svärfar eller banken.
har lånat av en mc klubb inga bekymmer där bara man sköter sina betalningar så är det ingen fara men är man så dum att man skiter i att betala åter får man fasen stå sitt kasst
Citera
2008-07-17, 21:00
  #8
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinglobbster
Självklart kan man låna pengar av HA och Bandidos! Men det är jäkligt dumt att göra det med tanke på all den räntan de vill ha tillbaka. Hade en vän som lånade av HA, visst, han sket i att betala tillbaka och gjorde dem jävligt sura så nu är han tvungen att gömma sig utomlands.
Personligen tycker jag man ska passa sig jävligt noga innan man går och ber om hjälp från dessa...


Var ju dumt att låna av HA om man inte betalar tillbaka...det kan ju bara straffa sig självt, och ingen lär känna medlidande heller.
Citera
2008-07-18, 01:19
  #9
Medlem
Låna hur mycket du vill!....

....till 10% ränta varje månad......
kan du inte lösa hela lånet...betalar du räntan.....
dvs....låna...100 000..den 10/7......10/8 degar du 110 00....har du bara 85 000...så betalar du bara 10 000.......till den 10/9...då du degar 110 000...om du har såsen.......annars.10 000 och det..går det vidare tills du har 110 000...hehehehehe...ingen amortering......
Citera
2008-07-18, 12:01
  #10
Medlem
Wurztens avatar
Jag har varit skyldig en enprocentare en ask cigg i tre år nu...kanske dags att sno en lastbil från Swedish Match och betala tillbaks med ränta
Citera
2008-07-18, 18:46
  #11
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Jag har varit skyldig en enprocentare en ask cigg i tre år nu...kanske dags att sno en lastbil från Swedish Match och betala tillbaks med ränta

Du får nog sno hele fabriken
Citera
2008-07-18, 21:54
  #12
Medlem
Fadde Darwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clauda
Jag har i många år att man kan låna pengar av typ bandidos och Hells Angels? Borde inte detta vara en myt?

Nej då, det går utmärkt att låna av mc gäng, det är starkt att rekommendera istället för att ta banklån då det inte syns senare i din kreditupplysning.

Så låna på bara, kan du inte betala tillbaka så är de säkert helt förstående för ev problem du kan tänkas ha och struntar därför i din skuld den månaden.

Ryktena säger att mc gängens lån är så förmånliga att tom SBAB kommer behöva sänka sin ränta i framtiden för att möta konkurensen från dem...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback