• 6
  • 7
2008-12-03, 20:55
Medlem
Paijters avatar
Tack.
Citera
2008-12-03, 21:10
Medlem
100apor.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
hade du bett om hjälp här hade det gått att fixa. troligtvis hade du nåt rootkit men det går att göra loggar som tex visar nyligen skapade filer och då kan man ta bort dessa. HJT hade du mer stor sannolikhet kunnat starta om du bytt namn på filen. fundera på vilka små(?) filer du tagit hem och klickat på denna veckan

fick det genom att plugga in ett USB minne igår som ja skulle hjälpa en användare att formatera....läste bland mkt du skrivit här..va lite stressad o hade inte tid att fråga o vänta på svar. Va rätt lugnt då ja hade en image så burken va ju som ny på 15 min.

Men man är ju ändå nyfiken på hur man löser sånt här då jag är övertygad om att ja kommer möta på detta i jobbet....du verkar va en kung på detta.

Går det att skydda sig mot detta? Hade Superspyware stoppat detta igår när ja stoppa in usb-minnnet om ja haft det installerat? (ute efter om man kan preppa burkar mot detta)

Mvh

Citat:
kolla med det här programmet, välj endast recent files 30 days
http://data.fuskbugg.se/skalman01/sys89446.exe

ska testa det på en burk som fortf e smittad imorn!

(kan säga att usb-minnen e bannlsyta from nu)
Senast redigerad av 100apor.se 2008-12-03 kl. 21:14.
Citera
2008-12-03, 22:31
Medlem
927s avatar
skyddsprogrammen skyddar ju inte specifikt mot vissa problem utan mot filer så man kan inte säga vilket program som ev reagerat på detta. när det gäller adware så är väldigt många AV dåliga på detta så visst hade chansen ökat betydligt att stoppa detta om du kört malwarebyts eller superantispyware betalprogram, även spyware doctor.

tydligen lästa jag lite dåligt tidigare i dag, det gick säkerligen till så som du säger för det finns ju en autostartfunktion i ett usb minne. då är ju frågan hur denna fil som gjorde detta hamna på minnet
Citera
2008-12-05, 13:43
Medlem
100apor.ses avatar
dessa virus som hijackar taskmanager mm....klarar dom det även på datorer där inloggade kontot inte har adminrättigheter?
Citera
2008-12-05, 15:44
Medlem
927s avatar
nej det tror jag ej
Citera
2008-12-05, 15:53
Medlem
100apor.ses avatar
Citat:
nej det tror jag ej

pga olika anledningar så har en del datorer är admin rättigheter...ska nog försöka komma runt det då helt enkelt då det verakr vara ett bra skydd!
Citera
2008-12-05, 17:12
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hug
vet inte riktigt om jag är inne som admin, jag kan göra allting, ta bort konton osv osv, men det är en skoldator, så kan hända att skolan är typ "super admin", jag kan iaf inte hitta filen

Kanske osynlig mapp
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in