Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-03-13, 21:27
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzon1
Något tips på drag som ska användas nu under våren

Riktat efter vilken fisk och vilket fiskesätt ?
Citera
2017-05-31, 19:41
  #62
Medlem
Internpostkuverts avatar
Vad gör ni när ni fått fisk? Slänger den i en spann/balja eller slår den i skallen alt. skär upp den under hakan?
Citera
2017-06-01, 10:59
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internpostkuvert
Vad gör ni när ni fått fisk? Slänger den i en spann/balja eller slår den i skallen alt. skär upp den under hakan?

Handlar väl mycket om fisksort och temperatur ute. En varm sommardag bör inälvor ut snarast samt att fisken bör kylas medans det på vintern kan ligga några timmar utan problem.

Levande håller den sig färsk så en balja för lite abborrar är inte helt fel.
Citera
2017-06-14, 23:53
  #64
Medlem
Dexter007s avatar
Jag hade tänkt börja kustfiska nu när jag flyttat till västkusten, grebbestad o Fjällbackaområdet.

Jag köpte ett vanligt nybörjarspö där rulle ingår, tar upp till 40g.


Nu skulle jag behöva lite tips på hur jag ska gå tillväga. Makrill verkar vara den enklaste fisken att få upp. Köpte ett pack med 3 havsdrag. Det är vanliga metalldrag som ser ut som en fisk, funkar det för makrill? Föredrar fisken någon färg eller så? Vad ska jag tänka på i allmänhet och behöver jag någon mer viktig utrustning?

Ge mig gärna allmänna tips för att lyckas och länka gärna sidor med bra info för nybörjare. Ska man låta draget sjunka mycket, hur snabbt ska man dra in det för makrill från kusten?
Citera
2017-07-11, 11:33
  #65
Medlem
Vad har ni för tips på drag om jag vill fiska abborre? Tack i förhand!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback