Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-16, 15:50
  #1
Medlem
Robert Hashbergs avatar
Jag kan verkligen inte skratta åt kvinnor. Jag finner inget roligt med något som en kvinna kan säga eller göra. Kvinnliga komiker är så jävla patetiska, det enda jag tänker på är att hur de blivit roliga pga pk:ismen i dagens samhälle. Jag har inget emot kvinnor, men jag kan verkligen inte se det roliga i deras skämt. Den enda gången jag kan skratta är när kvinnan skämtar eller gör narr av man. Men då är det mannen jag skrattar åt.
Kan ni nämna en kvinnlig komiker eller en rolig kvinna så jag ändrar min uppfattning?
Finns det folk som håller med mig?
Citera
2008-07-16, 16:05
  #2
Medlem
Mille0990s avatar
Jag läser Annika Lantz "9 och ½ månad"
Skrattar så jag gråter, men det kanske är för att jag är tjej själv... Det är iochförsig en riktig kärringbok

Kan det vara så att män och kvinnor har olika humor då?
Jag har inga problem att sitta och skämta tillsammans med killar
Har svårt att tro att alla män skrattar av PK-artighet åt kvinnors skämt
Men vad vet jag jag är ju bara tjej
__________________
Senast redigerad av Mille0990 2008-07-16 kl. 16:10.
Citera
2008-07-16, 16:42
  #3
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Håller med om att killar oftast är roligare, de skämtar mycket mer också. Därför jag helst är med killar
Citera
2008-07-16, 16:47
  #4
Medlem
skumrasks avatar
Tycker absolut att kvinnor är lika roliga som män men kvinnor har väl ofta ett annat perspektiv i sin humor, snarare baserad på underdogperspektiv, ironi och understatements och verbalt baserad. Susanne Reuter vs Jack-ass ungefär. Extremt förenklat, förvisso.

Är inte mycket för stand-up så jag skulle knappt kunna nämna en manlig heller.
Citera
2008-07-16, 16:55
  #5
Medlem
von_Ss avatar
Kvinnor kan vara roliga. T ex ens kompisar eller kvinnor i ens riktiga liv.

Kvinnliga komiker är dock svintrista. Många här verkar gilla Babben Larsson. Helt obegripligt för mig då den paddan är lika tråkig som alla andra kvinnliga komiker.
Citera
2008-07-16, 17:23
  #6
Medlem
Barfusss avatar
Christopher Hitchens skriver om denna fråga här:http://www.vanityfair.com/culture/fe...hitchens200701
Intressant läsning.
Citera
2008-07-16, 17:35
  #7
Medlem
coqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Kvinnor kan vara roliga. T ex ens kompisar eller kvinnor i ens riktiga liv.

Kvinnliga komiker är dock svintrista. Många här verkar gilla Babben Larsson. Helt obegripligt för mig då den paddan är lika tråkig som alla andra kvinnliga komiker.
Håller med. Det är väldigt sällan en kvinnlig komiker får mig att dra på smilbanden. Kvinnor försöker helt enkelt för mycket samtidigt som det känns naturligt för manliga komiker att få skämten att rulla på.
Citera
2008-07-16, 17:35
  #8
Medlem
Khapis avatar
Det är ingen särskild egenskap som premieras hos kvinnor, helt enkelt. En rolig kvinna får inte mer positiv uppmärksamhet för att hon är rolig, en man däremot har det nästan som krav på sig själv. Det är nog ett väldigt typiskt svenskt 2000-talsfenomen att det faktiskt finns en hel del kvinnor i humorbranschen, och en del som faktiskt är genuint småroliga.
Citera
2008-07-16, 19:12
  #9
Medlem
Tournis avatar
För mig känns det mer som att kvinnor är mer seriösa. Särskilt i min umgängeskrets.
Citera
2008-07-16, 19:40
  #10
Medlem
Det handlar inte om att män och kvinnor har olika typ av humor, det handlar om att kvinnor helt och hållet saknar humor.

De kan inte dra skämt, de är aldrig det minsta roliga, och de förstår _aldrig_ skämt som män drar, som är menat att vara roliga, och som faktiskt också är det - de bara står där som fån och ser ut att vara bakom flötet.
Citera
2008-07-16, 23:06
  #11
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Det handlar inte om att män och kvinnor har olika typ av humor, det handlar om att kvinnor helt och hållet saknar humor.

De kan inte dra skämt, de är aldrig det minsta roliga, och de förstår _aldrig_ skämt som män drar, som är menat att vara roliga, och som faktiskt också är det - de bara står där som fån och ser ut att vara bakom flötet.

På 99% av alla tjejer stämmer det där
Citera
2008-07-16, 23:54
  #12
Medlem
UAAs avatar
Jag tror att män och kvinnor helt enkelt har olika humor. Så mycket mer än så kan man inte säga i ämnet än så.

Sedan tror jag också att det är mindre socialt accepterat för en kvinna att dra iväg ett ordentligt gapflabb, nej, för gud förbjude, då är hon bullrig och stökig.

Personligen är jag svag för tjejer som vågar rågarva, eller har typisk 'killhumor', men ack va sällsynta de är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback