• 17 657 online
  • 1 193 790 medlemmar
  • 61 848 343 inlägg
2008-07-16, 15:14
Medlem
Better_Halfs avatar
Är på G att sälja mitt wow konto och funderar på att köpa en chippad ps2a eller en flashad psp.

När det kommer till tvspel är jag mest ute efter RPG's, mest traditionella JAP rpg ala final fantasy 1-6.

Ps2 har ju rätt mycket rpg'n för att inte tala om final fantasy spelen + att man kan köra de gamla ff spelen till ps1 på den.

Psp verkar å andra sidan också ha lite sjysst rpgs (?)
Och det kanske utvecklas mer till psp nu än ps2 med ps3 i farten och allt.
Har redan 3 stationära maskiner, xbox, xbox 360 & wii. Kan ju va kul med en bärbar, skönt när man sitter på bussen osv

Vad skulle ni gjort i detta fall? o.O
Citera
2008-07-16, 15:59
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Jag hade köpt en PS2 alla dagar i veckan, PSP kommer du tröttna på snabbare och har inte lika bra utbud heller. Du får nöja dig med att lyssna på musik istället när du sitter på bussen eller läs en tidning som folk gjorde förr i tiden
Citera
2008-07-16, 16:02
Medlem
hade nog satsat på ps2 jag med!
Citera
2008-07-16, 17:29
Medlem
Pastor Franzs avatar
Sony fortsätter göra spel till PS2 så oroa dig inte för sånt.
Citera
2008-07-16, 18:45
Medlem
SkinnyFistss avatar
Reser du runt mycket är PSPn guld. Kul att flasha och kunna spela gamla retrospel på den också.
Citera
2008-07-16, 19:43
Medlem
Better_Halfs avatar
Reser inte mycket och åker eg inte mycket buss heller, bara när sambon snor bilen till jobbet på morgonen . Det verkar ju gå att köra Ps1 spel via emulator på pspn också men verkar lite smått krångligt.

Är jäkligt sugen på ff spelen till ps1 och ps2 så kanske lutar mot en sån just nu. Har inte fått in pengarna för wowkontot än ändå så hinner tänka ett tag till xD
Citera
2008-07-16, 19:46
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half
Reser inte mycket och åker eg inte mycket buss heller, bara när sambon snor bilen till jobbet på morgonen . Det verkar ju gå att köra Ps1 spel via emulator på pspn också men verkar lite smått krångligt.

Är jäkligt sugen på ff spelen till ps1 och ps2 så kanske lutar mot en sån just nu. Har inte fått in pengarna för wowkontot än ändå så hinner tänka ett tag till xD
Lies! Man kan inte ha sambo och samtidigt hänga här!

PSP hade jag valt om jag antagligen rest mycket så som att ha lång väg till jobbet, något du inte verkar göra eller om tvn hemma ofta är upptagen. Kanske pga en sambo...
Citera
2008-07-16, 19:46
Medlem
Citat:

tänk även på att det är väldigt skönt med en bärbar i hängmattan eller sängen!
där är de guld värda! fast nu kommer jag med dubbla budskap så jag rekomenderar ändå ps2
Citera
2008-07-16, 19:55
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Lies! Man kan inte ha sambo och samtidigt hänga här!

PSP hade jag valt om jag antagligen rest mycket så som att ha lång väg till jobbet, något du inte verkar göra eller om tvn hemma ofta är upptagen. Kanske pga en sambo...

Äh hennes dator står brevid, hon hänger på sina forum och jag på mina xD
Det enda man inte kan göra med en sambo är spela wow
Citera
2008-07-17, 10:51
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Äh hennes dator står brevid, hon hänger på sina forum och jag på mina xD
Det enda man inte kan göra med en sambo är spela wow

qft....
Citera