Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-04, 18:32
  #253
Medlem
gulaLejonets avatar
finns det ingen kod för att få alla vapen??

hur kan man klara banor på den tuffaste svårighetsgraden...? jag kan klarar inte ens första
M hade inte varit stolt över mig
Citera
2013-11-04, 19:41
  #254
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
finns det ingen kod för att få alla vapen??

hur kan man klara banor på den tuffaste svårighetsgraden...? jag kan klarar inte ens första
M hade inte varit stolt över mig

http://www.gamefaqs.com/n64/197462-goldeneye-007/cheats

Men det är roligare utan.
Citera
2013-11-05, 13:12
  #255
Medlem
MartinStLouiss avatar
Ett av mina favoritspel genom alla tider. Multiplayer-delen var även den svinkul när man var liten
Citera
2014-12-09, 03:08
  #256
Medlem
Odamies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
finns det ingen kod för att få alla vapen??

hur kan man klara banor på den tuffaste svårighetsgraden...? jag kan klarar inte ens första
M hade inte varit stolt över mig
Det tar tid, tid och tid. Jag klarade några banor på näst-svåraste när jag var yngre men nu i vuxen ålder när jag för något år sedan skaffade en N64-konsol för att lira mina gamla nostalgiska spel, däribland Goldeneye 007 körde jag igenom spelet först på enklaste, medelsvårt, sen svåraste. De två första svårighetsgraderna hade jag inte större problem med men på svåraste fick jag ibland kolla upp tips på internet och även då var det jävligt svårt men till sist gick det.
Svåraste var UTAN TVEKAN Moonraker-banan (Aztec). Det är näst-sista banan om jag inte minns fel men efter att ha nötat Moonraker säkert ett 200-hundratal gånger var sista banan (Egyptian Temple) som att spela The Sims. Tror jag tog sista banan på svåraste på andra försöket.
Fast å andra sidan var Moonraker och Temple bonusbanor och har egentligen ingenting med Goldeneye att göra.

Andra svåra banor på 00 Agent är Control (där måste man starta eventet där man skyddar Natalya med fullt liv annars blir det väldigt svårt. Och även då kan man ha otur och missa någon.
Slutet av Caverns på 00 Agent kan också vara lite klurig.
Statue kan upplevas som jobbig men egentligen behöver man inte döda så mycket mer än ena sidan när man träffat Janus och sen bara kuta utav helvete.
Likadant på Archives, den banan går att klara utan att döda en enda NPC.
Bunker 2 när man är fången kan vara rätt dryg men allt som krävs på den är tålamod.
Sen finns ju Silo på 00 Agent och den kan vara rätt jobbig, där gäller det att man sätter allting perfekt och är jävligt snabbt på att välja bomberna man ska kasta och kameran för att fotografera satelliten. Mycket som måste klicka på den banan eftersom den går på tid. Hjälper också att veta vart soldaterna står när man går in i ett nytt rum.

Personligen mitt favoritspel i FPS-genren fortfarande.
__________________
Senast redigerad av Odamie 2014-12-09 kl. 03:22.
Citera
2015-12-27, 06:05
  #257
Medlem
Är det bara jag som tycker att Gold PP7 är ett av de absolut bästa vapnen i hela spelet?
Alla snackar jämt om RC-P90, men jag anser att Gold PP7 är minst lika bra, men av någon anledning så verkar det vapnet vara förvånansvärt förbisett.
Det är ju för fasen en PP7 med samma styrka som Golden Gun (!!!), och en sån kombination är svår att knäcka
Citera
2015-12-27, 15:02
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Är det bara jag som tycker att Gold PP7 är ett av de absolut bästa vapnen i hela spelet?
Alla snackar jämt om RC-P90, men jag anser att Gold PP7 är minst lika bra, men av någon anledning så verkar det vapnet vara förvånansvärt förbisett.
Det är ju för fasen en PP7 med samma styrka som Golden Gun (!!!), och en sån kombination är svår att knäcka

Beror lite på vad man lirar för typ av multiplayer... Kör man license to kill, d.v.s. att man dör av ett skott så är ju RC-P90 helt oslagbar. Dock så gillar jag Gold PP7 men den pistolen som jag älskar är ju DD44 Dostovei, älskar ljudet av en och även trycket!
Citera
2015-12-30, 19:25
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Beror lite på vad man lirar för typ av multiplayer... Kör man license to kill, d.v.s. att man dör av ett skott så är ju RC-P90 helt oslagbar. Dock så gillar jag Gold PP7 men den pistolen som jag älskar är ju DD44 Dostovei, älskar ljudet av en och även trycket!
Första gången jag såg namnet "Dosdovei" i det här spelet någon gång 1997 så trodde jag att det stod "Dosdovel", alltså med ett L på slutet.
Jag tycker att det namnet nästan låter ännu mer ryskt än "Dosdovei".
Citera
2017-05-10, 16:58
  #260
Medlem
klassiskt spel ett av dem bästa faktiskt. har kvar konsollen och 6 handkontroller och 20 spel. ska nog koppla in det snart igen. gillar vapnena golden ppk, RC-P90, kastande knivarna, rocket launcher och den svarta k-pisten som kommer efter rc-p90 i listan kom ej ihåg namnet på den. gillar dem flesta banor på spelet. tycker också att filmen är en av dem bästa bond, bra soundtrack. ett annat bondspel man lirat mycket är the world is not enough. så man kommer nog lira mycket av det, goldeneye, perfect darrk, mario och nåt fifa.
Citera
2017-05-24, 21:51
  #261
Medlem
Nån mer än jag som tycker att Golden Gun är oerhört överskattad?
Den verkar dyka upp på varenda "Top 10 GoldenEye 007 Weapons"-lista, men Gold PP7 är ju helt uppenbart mycket bättre.
Man kanske skulle kunna tro att Gold PP7 inte listas för att det är ett "fuskvapen", men varför ser man då jämt Cougar Magnum på de där listorna?
Det är ju också ett fuskvapen.

Jag tror nog att de flesta skulle vara beredda att hålla med om att vapen i stil med RC-P90, Gold PP7 och Moonraker Laser är några av de allra bästa vapnen i hela spelet.
Golden Gun tillhör däremot "average"-kategorin;
ja, den dödar nästan alla fiender på ett skott, men det gör Gold PP7 också och den har dessutom 6 extra skott per magasin så att man slipper ladda om hela tiden.
Den använder ju till och med vanliga pistolpatroner, som är hur lätta som helst att hitta.

Egentligen så skulle man kunna säga att Silver PP7 och Gold PP7 är förbättrade varianter av Cougar Magnum och Golden Gun.
__________________
Senast redigerad av Peter_18 2017-05-24 kl. 22:29.
Citera
2018-05-08, 01:07
  #262
Medlem
sjukt jävla bra spel !

minns att det var väldigt segt dock om det var mycket saker på bilden samtidigt. men annars helt sjukt bra lir. älskade multiplayer, synd bara att det inte gick att spela 4 spelare samtidigt i alla multiplayer banor.
Citera
2018-06-03, 22:17
  #263
Medlem
ja detta hade man roligt med vid slutet av 90-talet, det var detta och mario kart som man brukade lira med och mot polarna.
Citera
2018-07-09, 22:24
  #264
Medlem
Känslan när man (fuskar till det lite och) går berserk med 2xRCP90s och Infinite Ammo på Frigate-uppdraget på 00 Agent difficulty... ett utmärkt sätt att avreagera sig ibland för den som inte vill kasta porslin i väggen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback