Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-18, 15:14
  #13
Medlem
Jag kan inte fixa TV-kort eftersom jag också har laptop så den enda alternativen är att använda dvd-spelare med vhs-spelare och använda scartkontaken.

Två frågor på detta:
1) Är det DVD-spelare jag ska efter? Eller är det någon speciell typ? Har hört att man behöver "writable DVD spelare" eller något liknande.

2) Måste man fortfarande ha program eller behövs det ej? (Jag tror inte det behövs eftersom datorn inte är inblandad mellan dessa två spelare men bäst att vara säker, kanske jag missuppfatta något)

Tack
Citera
2008-08-07, 14:48
  #14
Medlem
Bump
Citera
2008-08-07, 15:33
  #15
Moderator
memymos avatar
Om det är några viktiga vhs band du vill få över till dvd och inte har möjligheten själv att göra det, så överväg att lämna in dom och få dom gjorda själv över på dvd

Själv har jag gjort det med några gamla klassiker som inte går att få tag i uvehuvetaget längre. kostar mig 150-250 kr bandet och det är det värt.

Eller köp en DVD-Vhs spelare med båda. Dom har oftast en funktion för att kopiera över från Vhs till DVD.
Exempel
Citera
2015-11-29, 19:21
  #16
Medlem
kilimili00s avatar
Hej.

Hur ska jag gå tillvägga ifall jag vill spela in VHS till dvd men kunna ta delar av VHS till dvd och klippa ihop det efter mitt tycke?
Citera
2016-12-21, 22:26
  #17
Medlem
Någon som vet vilken bitrate som en vanlig Vhs vanligtvis har? Har läst att de var ungefär samma som Video-Cd 1150kbps? Vill helst slippa onödigt stora filer.
Citera
  • 1
  • 2
vhs

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback