Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-15, 16:39
  #1
Medlem
Impulse202s avatar
Kunde visserligen skrivet i "jag söker ett spel"-tråden.. Men anser inte att jag direkt vet vad jag söker, och kommer förhoppningsvis få fler svar såhär.

Till saken, har fastnat enormt för två spel.. "Boulder Dash" & "Marble Madness" till nes.. Hade någon vänlig själ kunnat ge tips på liknande nu när man börjat kunna dem utantill?
Vanliga hoppa-skjuta-springa spel är inget av intresse med denna tråden direkt, sådana har jag i överflöd redan.

EDIT; Såg precis att Retro-tråden även behandlade spel.. Misstag av mig, mod får gärna flytta denna dit.
Citera
2008-07-15, 19:57
  #2
Medlem
reborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulse202
Kunde visserligen skrivet i "jag söker ett spel"-tråden.. Men anser inte att jag direkt vet vad jag söker, och kommer förhoppningsvis få fler svar såhär.

Till saken, har fastnat enormt för två spel.. "Boulder Dash" & "Marble Madness" till nes.. Hade någon vänlig själ kunnat ge tips på liknande nu när man börjat kunna dem utantill?
Vanliga hoppa-skjuta-springa spel är inget av intresse med denna tråden direkt, sådana har jag i överflöd redan.

EDIT; Såg precis att Retro-tråden även behandlade spel.. Misstag av mig, mod får gärna flytta denna dit.
Inte spelat spelen du nämner, men Adventures of Lolo kanske kan vara något? det är iallafall ett underbart spel som man måste tänka till ordentligt i.
Citera
2008-07-20, 13:08
  #3
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reborn
Inte spelat spelen du nämner, men Adventures of Lolo kanske kan vara något? det är iallafall ett underbart spel som man måste tänka till ordentligt i.

Perfekt, precis vad jag letar efter.. Hittade ett till, "Snakerattle 'N Roll"..
Är det någon mer som har kunskap om nått liknande spel så tas dem också tacksamt emot
Citera
2008-07-20, 13:10
  #4
Medlem
Armons avatar
Adventure of Lolo är redan nämnt, men för säkerhets skull kan jag påpeka att det finns minst två uppföljare till Adventures of Lolo.
Citera
2008-07-20, 13:16
  #5
Medlem
askers avatar
Jag är inte helt säker på att jag vet vad du letar efter. Jag skulle väl inte klassa Snake Rattle 'n Roll som ett tänkarspel. Puzznic är ju ett renodlat pusselspel. Déjà vu är ju också ett spel där man tvingas tänka lite.

Bäst är de redan nämdna Lolo-spelen, i synnerhet 3:an.
Citera
2008-07-20, 13:17
  #6
Medlem
groils avatar
Shadowgate skulle nog också platsa där.
Citera
2008-07-20, 13:26
  #7
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Maniac Manison
Citera
2008-07-20, 13:54
  #8
Medlem
yihaas avatar
Solomon's Key
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback