Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-14, 17:10
  #1
Medlem
Det har varit lite prat i en annan tråd om att kvinnor generellt blir småkåta i män som använder sig av härskartekniker i lagom diskret form.

Men hur förhåller sig vi män till kvinnor? Vilken typ av tjejer vill vi vara med, umgås med på ett mer ordentligt plan? Prat om kåthet osv lägger vi undan, om ni nu inte är kåta 24/7-nonstop, och koncentrerar oss istället på vilka tjejer vi är beredda att satsa på utifrån ett längre livs- och barnperspektiv.

Dumma och helt omedvetna (politiskt, socialt och globalt) tjejer kan jag bara inte med. Jag träffade speciellt en tjej jag umgicks med för några år sedan som enbart dög till att knulla. Jag kunde vara med henne i 1h sen blev man rejält understimulerad. Hon hade stora bröst, taight rumpa och smal midja. Alla dom ideal man först lägger märke till. Men hon var helt oförmögen att laga mat, diska och prata om aktuella händelser. När hon nämnde barn, drog jag direkt.

Bruden därefter var ungefär likadan och hade dessutom nyss fått barn. Denna tjej kunde stryka, städa och laga mat. Men allmänbildad var hon absolut inte och inte speciellt klipsk. Ständigt sexuellt frustrerad. Hon var egentligen en slampa men jag bestämde mig att satsa på henne efter att ha förarbetat henne i något år. Hon var dock mer emotionell än förstnämnda och sa att ingen varit så snäll mot henne som jag var. Jag gjorde slut efter hennes skitsnack och efter 3 veckor blev hon kär i en annan kille.

Med dessa två exempel vill jag redogöra för vilka tjejer jag inte direkt beundrar och stannar hos. Ständigt kåta, relationsberoende tjejer med ständiga kärleks- och sexaffärer åt höger och vänster.

De tjejer/kvinnor jag beundrar jobbar hårt tillsammans i motgångar, och inte bara i framgångar. Dom är förstående och vill ta hand om olika sysslor i hemmet. Dom ställer upp och är lojala mot parförhållandet, flocken. Utseendet är inte av direkt betydelse, det räcker med att inte behöva skämmas över dom när man går med dom på stan. Dom är relativt sexuellt unika och har fått några törnar som härdat dom. Hon har god moralisk uppfattning, accepterar sitt biologiska arv, respekterar mitt biologiska arv och visar intresse för vår gemensamma sexualitet.

Vilken typ av kvinnor beundrar ni, killar?
Citera
2008-07-14, 17:47
  #2
Medlem
Damer med båda fötterna på jorden, som kan ta för sig och inte är förnäma eller tror dom är bättre än andra.
Dom skall också ha något slags "driv" och inte nöja sig med vad som helst gällande t ex jobb.

Sen är det ett stort plus om dom är allmänbildade och inte lyssnar på fjortismusik ala Basshunter. Och om dom som damen jag träffade för ngn månad sen, trots sin ringa ålder, diggar Johnny Thunders, ja då blir det raka vägen till sängen!
Citera
2008-07-14, 17:56
  #3
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Damer med båda fötterna på jorden, som kan ta för sig och inte är förnäma eller tror dom är bättre än andra.
Dom skall också ha något slags "driv" och inte nöja sig med vad som helst gällande t ex jobb.
Sen är det ett stort plus om dom är allmänbildade och inte lyssnar på fjortismusik ala Basshunter. Och om dom som damen jag träffade för ngn månad sen, trots sin ringa ålder, diggar Johnny Thunders, ja då blir det raka vägen till sängen!
Jag tycker det första stycket i amfksps svar krockar en del.
Jag har stött på en rad tjejer som "inte nöjt sig med vilket jobb som helst" just för att de varit för fina, och sett ner på t ex kassörskorna på ica, utan istället gått arbetslösa och mått sååå dåligt för att de minsan inte hittar nåt jobb (som är bra nog åt dem). Fyfan vad jag hatar den typen av människor alltså. Och där ska man vara med och trösta? Aldrig, fan heller, tvi vale.

Fast amfksp kanske menar mer "kan ha ett dyngjobb, men blickar framåt"?
Citera
2008-07-14, 18:01
  #4
Medlem
Pavarottis avatar
Kvinnor som vet vad dom vill med sitt liv, gällande stuider och arbete.
Säkra kvinnor, finns inget värre än någon som är osäker med allt och alla.

Kvinnor som vågar ta initiativ gällande förhållandet och vad som sker i det.

Finns säkert hur mycket som helst att rabbla upp, det värsta är att dom tre ovanstående punkterna är precis tvärtemot vad mitt ex var..
Citera
2008-07-14, 18:10
  #5
Moderator
Falukropps avatar
Kvinnor med nån slags avslappnad attityd till det världsliga, som för den sakens skull inte är lata och odugliga. En lite bohemisk och flummig yta så att säga, men ändå handlingskraft och ordning i botten.

En stor dos humor är inte fel heller, en tjej som kan få mig att gapflabba kommer jag garanterat lägga märke till och trivas i sällskap med.

Lite lagom nördighet är faktiskt inte helt fel heller. Det har sina poänger att kunna diskutera lite tyngre saker än gårdagens Big Brother eller intrigerna på jobbet. Det behöver inte vara så att hon kan allt om mina specifika intresseområden, men lite allmänbildning skadar inte.
Citera
2008-07-14, 18:12
  #6
Medlem
Maxieboys avatar
Vet inte om jag beundrar några sorts kvinnor. Men om det är någon jag ska vara med kan det inte vara någon korkad typ, måste vara rätt självständig, se bra ut och ha schyssta intressen. Inte drar sig för att laga mat och städa, det är jag alldeles för lat för att göra själv (slackersnorunge javisst). Jag tror på de gamla kvinnoidealen. Trots detta får tjejen vara lite dominant i övrigt.
Citera
2008-07-14, 18:27
  #7
Medlem
Rejäla kvinnor som

* inte skvallrar,
* drivna kring att skapa ett ordentligt och bra liv,
* som inte går loss på att känna sig små i skuggan av ett macho eller impa på dom. Vidare försöka impa genom radikala åsikter eller "alternativitet" är löjligt.
* har tänkt till och byggt egna åsikter som inte formats av ngra populära mediaramar,
* inte levt ett räkmackeliv men kommit ur det stärkt

..typ =D
Citera
2008-07-14, 18:36
  #8
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Jag beundrar kvinnor som kan tänka, och gärna lite på andra saker än vad de ska ha på sig för kläder under morgondagen eller oroar sig för att mascaran håller på att ta slut.

Fast å andra sidan spelar det ingen roll hur mycket jag beundrar någon, det betyder knappast att jag faller för den personen. Vilka aspekter jag blir förälskad i kan jag faktiskt inte identifiera, antingen blir jag det, eller så blir jag det inte.

På sätt och vis kan jag beundra en kvinna som får mig att falla för henne då det händer så sällan. Det är antagligen det enda sättet att få mig i säng också, då jag blir extremt avtänd av tanken på att knulla med någon som jag inte känner något för...
Citera
2008-07-14, 18:42
  #9
Medlem
sockerdrickas avatar
Kvinnor som jag beundrar och ser som verkligt flickvänsmaterial och kanske nån att bygga en livslång relation med är smarta, tänkande människor som är ganska emotionella av sig, jag blir väldigt lätt attraherad av tjejer som bryr sig om folk och är allmänt omhändertagande, lite sjuksköterska-stil kanske.
Känslosamma, omhändertagande och väldigt trogna. Håller på vad som är rätt och fel.
Sådana som inspirerar en och får en att vilja bli en bättre människa.
Citera
2008-07-14, 18:46
  #10
Medlem
Jag tänder på tjejer som är öppna och spontana på ett glatt sätt, men som samtidigt kan behärska sig.
Jag har ganska svårt för tjejer som kör med den där bestämda och stränga attityden.
Citera
2008-07-14, 18:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Jag tycker det första stycket i amfksps svar krockar en del.
Jag har stött på en rad tjejer som "inte nöjt sig med vilket jobb som helst" just för att de varit för fina, och sett ner på t ex kassörskorna på ica, utan istället gått arbetslösa och mått sååå dåligt för att de minsan inte hittar nåt jobb (som är bra nog åt dem). Fyfan vad jag hatar den typen av människor alltså. Och där ska man vara med och trösta? Aldrig, fan heller, tvi vale.

Fast amfksp kanske menar mer "kan ha ett dyngjobb, men blickar framåt"?


Jag menar mer att brudar kan vara hur trevliga, down to earth och sympatiska som helst, men om dom nöjser sig med att leva på pappas pengar, då åker dom i papperskorgen iaf.

Sen kan jag hålla med om att vissa tjejer som kommer från lite "finare" familjer och ofta är karriärsinriktade, har lättare att se ner på andra med "vanliga" jobb.
Detta går dock fetbort!
Citera
2008-07-14, 20:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerdricka
Kvinnor som jag beundrar och ser som verkligt flickvänsmaterial och kanske nån att bygga en livslång relation med är smarta, tänkande människor som är ganska emotionella av sig, jag blir väldigt lätt attraherad av tjejer som bryr sig om folk och är allmänt omhändertagande, lite sjuksköterska-stil kanske.
Känslosamma, omhändertagande och väldigt trogna. Håller på vad som är rätt och fel.
Sådana som inspirerar en och får en att vilja bli en bättre människa.
Det här var ju väldigt intressant uttryckt med sjuksköterska-stilen. Inte alltför statusjagande/karriärskåta, men inte heller ambitionsfattiga. Dom är empatiska och ordentliga som står pall när det stormar lite. Dessutom är dom flesta väldigt trevliga att titta på. Motsatsen är ju följande...

Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Jag har ganska svårt för tjejer som kör med den där bestämda och stränga attityden.
... den klassiska steroida barnmorska-stilen från 70-talet. Krysta! Krysta!

För övrigt tycker jag att mycket bra och konstruktivt kommer fram här av samtliga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback