Citat:
Ursprungligen postat av Andlegend
Hej! Ska sätta ihop en ny dator som ska användas till spel o film. Jag har dvd/cd spelare o även dvd brännare från en annan dator samt chassi.
Dom delar jag hade tänkt till datorn är dessa:
Asus Extreme Radeon HD4850 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express
1750 kr
Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz 6MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
1600kr
Gigabyte GA-EP35C-DS3R iP35 4DDR2-DIMM + 2DDR3-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX
1000kr
Minne vet jag inte riktigt vad jag ska ta. För jag kör xp o då är väl 4gb onödigt för xp stöder väl inte det?
Så min fråga är om detta duger till att spela Crysis med hög grafik (800x600 o snygga texturer) o vad ska jag minst ha för watt på nätaggregatet för dessa komponenter, för jag har ett nätagg från min förra dator men vet inte om det räcker. Och hur ska jag göra med minnet?
Tackar på förhand för hjälp.
Ser bra ut, men jag vill gärna veta vad du har för gammalt chassi som du tänkte slänga in allt i.
Ett Gigabyte GA-EP35-DSR funkar lite bra och är lite billigare.
Varför köra XP?
Om du bara tänkt köra 800x600 på Crysis så kan du nog maxa de flesta andra inställningar. Personligen har jag liknande system men lite överklockat och kör 1600x1000 utan AA och på alla inställningar High så ditt system kommer kunna driva i liknande upplösningar, säg kanske 1400xvaddetnublir.
Ett gammalt nätagg är inget jag rekommenderar, oftast så är dom dåliga och det är bara onödigt att riskera nya fina komponenters hälsa. Jag skulle köpa ett nätagg på 500W eller mer för detta paket. Corsair 550W eller 520W är utmärkt, 550W är lite billigare då det är ur en annan serie, men funkar fortfarande utmärkt.
2gb RAM räcker utmärkt egentligen, kör en sticka på 2gb så kan du alltid uppgradera senare om du känner för det. Eller köp 4gb från början och kör antigen XP eller Vista. Jag rekommenderar Vista för DirectX 10 och utnyttja allt minne.
Vad för andra delar hade du tänkt dig i paketet?