Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2008-07-14, 01:17
  #1
Medlem
Vilka här har upplevt detta? Skriv gärna ett par rader hur det var för er.

Detta hände för många år sedan. Så kommer ej ihåg varje detalj. Men men here it comes:

substans: bara E har jag för mig, prickiga KK. Mängd ingen aning men allt mellan 5 - 15.

Ska göra en lång kort. För att komma så snabbt som möjligt till själva AP.

Är på väg hem på natten det är ca 4km att gå i skogs miljö utan belysning. Jag ser hundar lite här och var och jag hör hur folk säger mitt namn och att dom ska döda mig. Dom är ute efter mig.

Jag försöker koppla bort det och är tillslut hemma. Lägger mig i sängen och vilar. Och helt plötsligt sitter det en neger på mitt skrivbord och pratar i telefon. Jag tänker för mig själv att nu är jag bra beng. Så måste visa för mig själv att det bara är en hallis så jag kan koppla av igen. Så jag går fram till negern och då tar han tag i mig och slänger ner mig på golvet.

Nu blir jag riktigt rädd. Och tänker att det här är ju fan på riktigt! Men då ser jag mig själv ligga i sängen och skrika. Jag är bara ca 2-3m ifrån mig själv men kan ej röra mig. Jag har ingen fast form eller kropp jag bara finns där i luften. Eller mitt medvetande svävar runt i rummet.

Detta är svårt som fan att beskiva med ord. Men jag liksom försökte kommunicera med mig själv i tankar. För jag kunde ju ej prata. Hade ingen röst eller något mänskligt. Jag försökte få mig själv att vakna igen och komma tillbaka till min kropp.

Detta pågår en bra stund kan ej sätta en tid på det för tid ägde inte rum. Men till slut vaknar jag till skrikandes i sängen.

Detta var en jävligt obehaglig upplevelse. Tänk om jag inte hade lyckats komma tillbaka till min kropp? Vad hade hänt då?

Förövigt så hade jag ej varken skrivbord eller telefon i mitt rum.

Så berätta nu om era Astral P.
AP = utan för kroppen upplevelse.

MVH
__________________
Senast redigerad av lauz 2008-07-14 kl. 01:29.
Citera
2008-07-14, 01:49
  #2
Medlem
ursh.. fan vad läbbigt asså.. har tyvärr inget egen historia och dela med mig av och hoppas på att det kommer föbli så(så länge det inte är en trevlig ap)
Citera
2008-07-14, 01:58
  #3
Medlem
EvelKnievels avatar
Har också upplevt något liknande Astral Projektion, då jag hade käkat många E. Även såhär när man sover.. att man vaknar i skallen, men kan inte röra kroppen. Minns inte namnet för det dock.
Citera
2008-07-14, 07:53
  #4
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lauz
Vilka här har upplevt detta? Skriv gärna ett par rader hur det var för er.

Detta hände för många år sedan. Så kommer ej ihåg varje detalj. Men men here it comes:

substans: bara E har jag för mig, prickiga KK. Mängd ingen aning men allt mellan 5 - 15.

Ska göra en lång kort. För att komma så snabbt som möjligt till själva AP.

Är på väg hem på natten det är ca 4km att gå i skogs miljö utan belysning. Jag ser hundar lite här och var och jag hör hur folk säger mitt namn och att dom ska döda mig. Dom är ute efter mig.

Jag försöker koppla bort det och är tillslut hemma. Lägger mig i sängen och vilar. Och helt plötsligt sitter det en neger på mitt skrivbord och pratar i telefon. Jag tänker för mig själv att nu är jag bra beng. Så måste visa för mig själv att det bara är en hallis så jag kan koppla av igen. Så jag går fram till negern och då tar han tag i mig och slänger ner mig på golvet.

Nu blir jag riktigt rädd. Och tänker att det här är ju fan på riktigt! Men då ser jag mig själv ligga i sängen och skrika. Jag är bara ca 2-3m ifrån mig själv men kan ej röra mig. Jag har ingen fast form eller kropp jag bara finns där i luften. Eller mitt medvetande svävar runt i rummet.

Detta är svårt som fan att beskiva med ord. Men jag liksom försökte kommunicera med mig själv i tankar. För jag kunde ju ej prata. Hade ingen röst eller något mänskligt. Jag försökte få mig själv att vakna igen och komma tillbaka till min kropp.

Detta pågår en bra stund kan ej sätta en tid på det för tid ägde inte rum. Men till slut vaknar jag till skrikandes i sängen.

Detta var en jävligt obehaglig upplevelse. Tänk om jag inte hade lyckats komma tillbaka till min kropp? Vad hade hänt då?

Förövigt så hade jag ej varken skrivbord eller telefon i mitt rum.

Så berätta nu om era Astral P.
AP = utan för kroppen upplevelse.

MVH

Sömnparalys.

Du genomförde inte en astralprojektion.

Möjligen kan din upplevelse rubriceras UKU, men vanligen anses UKU karakteriserade av själslig eller andlig signifikans, i kontrast till sömnparalyser och liknande.

Nej, jag tänker inte berätta om min andlighet och mina religiösa utövanden här.
Citera
2008-07-14, 11:27
  #5
Avstängd
TripZones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lauz
Detta var en jävligt obehaglig upplevelse. Tänk om jag inte hade lyckats komma tillbaka till min kropp? Vad hade hänt då?



MVH
´
Du hade varit fri från kroppens färngelse och du hade kunnat göra allt som man egentligen itne kan göra pga fysiska låsningar som vi dödliga har,
Citera
2008-07-14, 17:27
  #6
Avstängd
partyMs avatar
Knappast sömnparalys? Du vaknar bara förlamad och han få hallisar men inte är du utanför din kropp =o
Citera
2008-07-14, 17:29
  #7
Avstängd
partyMs avatar
Vad är Astral Projection...
Citera
2008-07-14, 17:41
  #8
Medlem
after7dayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyM
Vad är Astral Projection...

Två duktiga Djs.
Brutal psytrance.
Citera
2008-07-14, 22:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Sömnparalys.

Du genomförde inte en astralprojektion.

Möjligen kan din upplevelse rubriceras UKU, men vanligen anses UKU karakteriserade av själslig eller andlig signifikans, i kontrast till sömnparalyser och liknande.

Nej, jag tänker inte berätta om min andlighet och mina religiösa utövanden här.

Detta konstiga fenomen utsattes jag för ständigt under min uppväxt & senast för ca 2-3 år sedan..Det jobbiga med det var att jag heller inte kunde andas..Va helt paralyserad å utan andning i ca 10sek (Panik som fan) Min käre mor & far trodde såklart inte på mig utan sa " Det va bara en mardröm,somna om" En lärare till mig på gymnasiet hittade en artikel om detta men den slarvades bort så jag hann aldrig läsa den

Nån som vet nåt om detta kan ju gärna PMa mig !
Citera
2008-07-14, 22:32
  #10
Avstängd
partyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scav
Detta konstiga fenomen utsattes jag för ständigt under min uppväxt & senast för ca 2-3 år sedan..Det jobbiga med det var att jag heller inte kunde andas..Va helt paralyserad å utan andning i ca 10sek (Panik som fan) Min käre mor & far trodde såklart inte på mig utan sa " Det va bara en mardröm,somna om" En lärare till mig på gymnasiet hittade en artikel om detta men den slarvades bort så jag hann aldrig läsa den

Nån som vet nåt om detta kan ju gärna PMa mig !

Sömnparalys inget farligt alls, googla på det. Jag är dock livrädd för att råka ut för det.
Citera
2008-07-15, 12:05
  #11
Medlem
Hittade lite info om d igår..Kanske inte så farligt men jag lovar man får riktigt med panik
Citera
2008-07-15, 12:59
  #12
Medlem
Jag googla på sömnparalys. Detta har jag upplevt massa gånger. Det känns som man kvävs man får panik och kämpar med andingen. Det är alltid någon i rummet eller var man nu befinner sig i "drömmen" som ska döda en och eftersom man inte kan röra sig eftersom man är "förlamad" får man en jävla panik.

Men detta är inte alls vad jag berättade om i tåden. Här är man ju fortfarande i sin kropp. Kunde inte läsa någonstans att man kan lämna kroppen i en paralys.
Nu var det ju så att jag va 2-3m ifrån min kropp och bara stog där och kolla på mig själv liggandes skrikandes i sängen.

Så en paralys vetefan om det va för paralys har jag som sagt upplevt en massa gånger men ingen som liknar denna gång.

MVH
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback