• 1
  • 2
2008-07-13, 22:34
Medlem
kornizs avatar
Jag börjar som kalmarit bli sjukt trött på att ständigt mötas av åsikten att Kalmar FF spelar tråkigt fotboll och bara skjuter långt och alltid spelar 1-0 eller 0-0. Det kan jag hålla med om att de gjorde första året i Allsvenskan. Man spelade efter resurserna och klarade sig kvar och har nu utvecklat truppen och spelet och spelar idag en väldigt trevlig och underhållande fotboll.

Om man kollar på dagens visserligen något haltande tabell så har Kalmar gjort 32 mål, dvs lika många som tvåan Elfsborg (16) och AIK (16) tillsammans. Ari vann skytteligan förra året och som den ser ut nu ligger tre Kalmarspelare överst. När ska tråkstämpeln försvinna?
Citera
2008-07-13, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korniz
Jag börjar som kalmarit bli sjukt trött på att ständigt mötas av åsikten att Kalmar FF spelar tråkigt fotboll och bara skjuter långt och alltid spelar 1-0 eller 0-0. Det kan jag hålla med om att de gjorde första året i Allsvenskan. Man spelade efter resurserna och klarade sig kvar och har nu utvecklat truppen och spelet och spelar idag en väldigt trevlig och underhållande fotboll.

Om man kollar på dagens visserligen något haltande tabell så har Kalmar gjort 32 mål, dvs lika många som tvåan Elfsborg (16) och AIK (16) tillsammans. Ari vann skytteligan förra året och som den ser ut nu ligger tre Kalmarspelare överst. När ska tråkstämpeln försvinna?

Hur orkar du bry dig?
Ni är ju på god väg mot ett SM-silver.
Var glad för det i stället.
Citera
2008-07-13, 22:42
Medlem
bara för att man gör mycket mål betyder det inte att man spelar rolig fotboll, lr?
Citera
2008-07-13, 22:42
Medlem
Kalmar har varit tråkiga tidigare. Det är dom inte längre. Ser inte någonting som kan stoppa dom mot ett sm-guld? Dom ser otroligt starka ut för tillfället.
Citera
2008-07-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doeskallen
bara för att man gör mycket mål betyder det inte att man spelar rolig fotboll, lr?
Det är väl inte tillfälligheter om man öser in mål hela tiden?
Citera
2008-07-13, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doeskallen
Vad är det för allsvenska lag som spelar rolig fotboll och inte gör många mål då? Att vinna matcher och göra mycket mål tordes ändå vara viktigast för de flesta supportrar.
Citera
2008-07-13, 22:49
Medlem
det är väl mest media som vill göra en liten grej av att alla tycker kalmar spelar tråkigt, tror inte att många tycker det för tillfället
Citera
2008-07-13, 22:51
Medlem
zzwampens avatar
Kalmar spelar allsvenskans bästa och roligaste fotboll. Jag är väldigt imponerad av dem.
Citera
2008-07-13, 22:52
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Till och med media har ju slutat kalla Kalmar för tråkiga så frågan jag ställer till TS är: Hur efter kan man vara?
Citera
2008-07-13, 23:28
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fprincefuckaur
Till och med media har ju slutat kalla Kalmar för tråkiga så frågan jag ställer till TS är: Hur efter kan man vara?

Precis. Var väl ett år sedan, minst, som någon på allvar kallade Kalmar för tråkiga.

/feldgrau
Citera
2008-07-13, 23:32
Medlem
kornizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fprincefuckaur

Om man i varierande sällskap säger att man kommer från Kalmar och samtalet kommer in på fotboll får man alltid "Tråkiga Kalmar" slängt i ansiktet. Så även om media har släppt det så är jag inte så efter som du vill påvisa.
Citera
2008-07-13, 23:36
Medlem
Kalmar har Allsvenskans i särklass högsta lägstanivå och spelar oftast den roligaste fotbollen. Endast Hammarby spelar "attraktivare" när de är på topp och det är väl i ärlighetens namn inte alltför ofta.
Senast redigerad av IlDivino 2008-07-13 kl. 23:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in