Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-10-21, 16:28
  #61
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordellmodern
Visste inte att det finns snabba och långsamma proteiner. Trodde det bara gällde kolhydrater....


Då har man lärt sig nåt nytt.


Edit: jag är ju fett seg nu. Vassle är såklart snabba proteiner. tänkte inte i dem banorna.
Precis. Inget man behöver bry sig särskilt mycket om dock. Se till att det totala proteinintaget är tillräckligt och gärna från bra källor så spelar hastigheten av upptaget mindre roll.
Citera
2018-10-26, 17:55
  #62
Medlem
mensverkets avatar
när ja va yngre hade jag inga problem alls med att äta innan jag la mig.

NU dock går det inte. Hjärtat jobbar jättemycket och jag ligger och lyssnar på varje slag.
Citera
2018-10-28, 23:06
  #63
Medlem
40g protein innan sömn.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=229252

Blivit standard här att trycka en 500g kvarg innan sänggående ~ 60g protein.
Citera
2018-10-29, 00:47
  #64
Avstängd
qirteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsKiss
40g protein innan sömn.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=229252

Blivit standard här att trycka en 500g kvarg innan sänggående ~ 60g protein.

Jag gör exakt samma som dig, 30 min innan läggdags blir det 500g kvarg (brukar ha i 1 dl proteinpulver med smak i vanligt 500g naturell kvarg) blir världens protein bomb, ibland drar jag i mig 40-50 gram cassein istället för kvargen.

Jag sover helt klart bäst när jag lägger mig mätt, kan inte sova om jag är det minsta hungrig och om jag inte är hungrig och lägger mig utan att ha ätit vaknar jag skit tidigt med helt sjuk hunger vilket inte är så roligt.

Är ju dock en smaksak, får man i sig tillräckligt med mat under dagen säg t.ex. du får i dig ditt dagliga kaloribehov på 8 timmar så behöver man såklart inte äta resten av dagen.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback