Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-12, 21:28
  #1
Medlem
Är det överhuvudtaget möjligt att maskera eller dölja en känsla av sexuell frustration för er tjejer?
Jag brukade känna mig väldigt frustrerad förut, och då gjorde jag mitt bästa för att försöka dölja det och slappna av, men jag har en känsla av att de genomskådade mig ändå.

Kan man dölja de här känslorna för er?
Eller måste man arbeta bort frustrationerna "på riktigt" för att sluta sända ut de här vibbarna?
Citera
2008-07-13, 00:48
  #2
Medlem
Zulfaqars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Är det överhuvudtaget möjligt att maskera eller dölja en känsla av sexuell frustration för er tjejer?
Jag brukade känna mig väldigt frustrerad förut, och då gjorde jag mitt bästa för att försöka dölja det och slappna av, men jag har en känsla av att de genomskådade mig ändå.

Kan man dölja de här känslorna för er?
Eller måste man arbeta bort frustrationerna "på riktigt" för att sluta sända ut de här vibbarna?


Vad menar du exakt för frustration? frustration att inte haft utlösning i en flicka än/ på ett tag?.

Det märks då enkelt med blickar, klängighet och att man intresserar sig att föra ett korkat samtal med tjejer om korkade ämnen, men tillhörande skratt.
Citera
2008-07-13, 00:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Är det överhuvudtaget möjligt att maskera eller dölja en känsla av sexuell frustration för er tjejer?
Jag brukade känna mig väldigt frustrerad förut, och då gjorde jag mitt bästa för att försöka dölja det och slappna av, men jag har en känsla av att de genomskådade mig ändå.

Kan man dölja de här känslorna för er?
Eller måste man arbeta bort frustrationerna "på riktigt" för att sluta sända ut de här vibbarna?
Det som brukar ske är väl att nervositeten ökar, att du flackar med blicken, visar skamkänslor genom att rodna och titta ner i marken, eller genom att sluta dig inom dig. Sånt kan tolkas som att du döljer något som du inte vill avslöja, som att du tänker på något som du inte kan berätta = sex.
Citera
2008-07-13, 01:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Vad menar du exakt för frustration? frustration att inte haft utlösning i en flicka än/ på ett tag?.
När jag kände mig desperat så handlade det om att jag var osäker på mina raggningsförmågor och därför gick och kände mig "strandsatt", eftersom tjejerna kändes oåtkomliga.
Detta skapade en frustrerande känsla, ungefär "om jag bara kunde få den här och den här tjejen på något sätt...".

Jag hade en period då jag i princip fick för mig att försöka få ihop det med nästan vem som helst som såg hyfsat bra ut, och ibland gick jag och förberedde mig i flera timmar bara inför att prata med en speciell tjej.

Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Det som brukar ske är väl att nervositeten ökar, att du flackar med blicken, visar skamkänslor genom att rodna och titta ner i marken, eller genom att sluta dig inom dig. Sånt kan tolkas som att du döljer något som du inte vill avslöja, som att du tänker på något som du inte kan berätta = sex.
Det där känner jag igen.
Jag kunde lätt flacka med blicken och se blyg ut på ett ganska tafatt sätt.
Citera
2008-07-13, 02:39
  #5
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Är det överhuvudtaget möjligt att maskera eller dölja en känsla av sexuell frustration för er tjejer?
Jag brukade känna mig väldigt frustrerad förut, och då gjorde jag mitt bästa för att försöka dölja det och slappna av, men jag har en känsla av att de genomskådade mig ändå.

Kan man dölja de här känslorna för er?
Eller måste man arbeta bort frustrationerna "på riktigt" för att sluta sända ut de här vibbarna?


Hur man som tjej kan märka skillnad på sexuell frustration/kåthet eller rent intresse eller kärlek från en mans sida, ställer jag mej frågande till.
Citera
2008-07-13, 02:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Hur man som tjej kan märka skillnad på sexuell frustration/kåthet eller rent intresse eller kärlek från en mans sida, ställer jag mej frågande till.
Det jag undrar över är om ni tjejer kan känna av exakt hur killen själv känner sig.

Om killen är sexuellt frustrerad, känner ni då just de vibbarna?
Med andra ord, kan ni känna skillnad mellan en pirrigt intresserad och en allmänt frustrerad kille?
Citera
2008-07-13, 02:54
  #7
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Det jag undrar över är om ni tjejer kan känna av exakt hur killen själv känner sig.

Om killen är sexuellt frustrerad, känner ni då just de vibbarna?
Med andra ord, kan ni känna skillnad mellan en pirrigt intresserad och en allmänt frustrerad kille?

Ja. Om jag blir påhoppad/antastad skulle jag tolka det som att killen ifråga var allmänt sexuellt frustrerad.
Annars - nej, jag är ingen tankeläsare.
Jag har, om jag ska vara ärlig, aldrig själv funderat om en kille var sexuellt frustrerad eller bara intresserad. Alla personer har ju olika sätt att visa och agera utifrån sina känslor, så om en person beter sej på ett sätt, betyder ju inte det att alla killar visar samma sak på samma sätt.
Citera
2008-07-13, 03:02
  #8
Avstängd
grinigs avatar
Brukade försöka taja 2-4 gånger väldigt tidigt på morgonen, om jag visste att jag skulle komma att sammanstråla med ett fruntimmer senare den dagen. Gick upp halvfem om mornarna, t.om..om jag stämplade in halvåtta. Fruntimren vet instinktivt med sig om man är desperat efter att få köra in den..skit samma i vad. Men iaf, vill tro att "de" måste blivit konfunderade när jag dök upp kort innan avtalad tid och enormt avslappnad.
Citera
2008-07-13, 03:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Ja. Om jag blir påhoppad/antastad skulle jag tolka det som att killen ifråga var allmänt sexuellt frustrerad.
Annars - nej, jag är ingen tankeläsare.
Jag har, om jag ska vara ärlig, aldrig själv funderat om en kille var sexuellt frustrerad eller bara intresserad. Alla personer har ju olika sätt att visa och agera utifrån sina känslor, så om en person beter sej på ett sätt, betyder ju inte det att alla killar visar samma sak på samma sätt.
Grejen är ju det att jag är ganska säker på att tjejer är experter på att tolka vad en kille tycker och tänker om sig själv, och att ni då kanske kände en speciell avtändande aura från desperata killar.

Jag menar, man känner ju enorma skillnader på en avslappnad person och en obekväm person.
Jag tänkte att det kanske existerade lika starka skillnader mellan intresse och desperation - skillnader som ni tjejer lätt kan läsa av.
Citera
2008-07-13, 03:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grinig
Brukade försöka taja 2-4 gånger väldigt tidigt på morgonen, om jag visste att jag skulle komma att sammanstråla med ett fruntimmer senare den dagen. Gick upp halvfem om mornarna, t.om..om jag stämplade in halvåtta. Fruntimren vet instinktivt med sig om man är desperat efter att få köra in den..skit samma i vad. Men iaf, vill tro att "de" måste blivit konfunderade när jag dök upp kort innan avtalad tid och enormt avslappnad.

Alla jag mött som använder ordet "taja" har varit vrålidioter. Nu vet du.
Citera
2008-07-13, 03:45
  #11
Avstängd
grinigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achivai
Alla jag mött som använder ordet "taja" har varit vrålidioter. Nu vet du.
Din djuping där. Hm, vänta nu. Mods: Någon har sluppit igenom säkerhetskontrollerna, som det verkar. Han (?) använder sig av nicket Achivai. Ja just det, som en fonetisk nysning i motvind.
Citera
2008-07-13, 03:51
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grinig
Din djuping där. Hm, vänta nu. Mods: Någon har sluppit igenom säkerhetskontrollerna, som det verkar. Han (?) använder sig av nicket Achivai. Ja just det, som en fonetisk nysning i motvind.

Öh, ok.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback