2014-06-17, 20:25
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Varför kan inte konspirationstokar få ihop någonting rätt en enda gång?

För att då skulle deras konspirations-idéer falla ihop som korthus. Deras idéer kräver att man kastar allt som ens ligger i närheten av logik och sunt förnuft åt sidan, något de har gemensamt med de som "vet" att aspartam är farligt.
Citera
2014-06-17, 21:04
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erks
Aspartam, vad tycker ni?
Jävla Monsantogift, skräp med andra ord. Dock är aspartam ett bra IQ test för att iDiotförklara iGnoranta apor. Men har man något bakom pannbenet och lite självrespekt så undviker man givetvis aspartam och satsar på stevia (och agavenektar som alternativ till honung).

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej, aspartam är inte skapat av Monsanto, det utvecklades av G.D. Searle & Company. Detta företag köptes förvisso av Monsanto men det var först 20 år efter att de utvecklade aspartamet. Ytterligare 15 år senare, 2000 sålde Monsanto av aspartamtillverkningen till J.W. Childs Equity Partners II L.P. så de senaste 14 åren har de inte haft något med ämnets produktion att göra. Det är fortfarande inte skapat av Monsanto.

Varför kan inte konspirationstokar få ihop någonting rätt en enda gång?
Spelar fan ingen roll om Monsanto skapade eller köpte aspartam; poängen är att Monsanto har haft något med aspartam att göra, vilket per automatik betyder att aspartam är ett ohälsosamt gift.

Tror du att det var Monsanto som skapade genetisk modifiering eller? Nej, men de är stora spelare inom den branschen idag.

Överhuvudtaget bör allt som Monsanto har något att göra med, undvikas. Punkt slut.
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-06-17 kl. 21:07.
Citera
2014-06-17, 21:41
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jävla Monsantogift, skräp med andra ord. Dock är aspartam ett bra IQ test för att iDiotförklara iGnoranta apor. Men har man något bakom pannbenet och lite självrespekt så undviker man givetvis aspartam och satsar på stevia (och agavenektar som alternativ till honung).

Spelar fan ingen roll om Monsanto skapade eller köpte aspartam; poängen är att Monsanto har haft något med aspartam att göra, vilket per automatik betyder att aspartam är ett ohälsosamt gift.

Tror du att det var Monsanto som skapade genetisk modifiering eller? Nej, men de är stora spelare inom den branschen idag.

Överhuvudtaget bör allt som Monsanto har något att göra med, undvikas. Punkt slut.
Om du nu är så smart så bör du läsa ditt inlägg igen och se hur puckat det är.
Citera
2014-06-17, 22:10
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:

Hela ditt inlägg baseras på ett logisk fel. Guilt by association. Det i kombination med din kommentar om att ha något bakom pannbenet gör ironin i det här inlägget helt underbar.
Citera
2014-06-18, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Depression och liknande är ganska vanligt, och många jag sett saknar spatiell förmåga, att bland annat se det tre-dimensionella rummet och hur de uppfattar saker och ting.
Är det så? Du tänker ofta "Se på den där som uppenbarligen saknar uppfattning om det tre-dimensionella rummet. Han drack aspartamsötad dryck tidigare, det såg jag."

Säker på att de inte var knarkade?
Citera
2014-06-18, 13:50
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Om du nu är så smart så bör du läsa ditt inlägg igen och se hur puckat det är.
Mitt inlägg är ju smartare än allt du har skrivit här på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Hela ditt inlägg baseras på ett logisk fel. Guilt by association.
Det är ingen guilt by association när Monsanto faktiskt har ägt Aspartam. Monsanto är associerat med Aspartam, och Aspartam är precis som övriga Monsantoprodukter, ett gift. Precis som Agent Orange och Roundup. Kemiska gifter är liksom Monsanto's business.

Det finns ju rykten och snack om att Aspartam kan leda till bland annat Parkinson's och Alzheimer's, hur det ligger till med den saken vet jag inte riktigt, men jag tar det säkra före det osäkra (dock bör det påpekas att jag har låg genetisk risk för både Parkinson's och Alzheimer's), och när Coca Cola försvarar Aspartam då är det ett utmärkt skäl att vara skeptisk till allt vad Aspartam heter. Att FDA (som även godkänner Monsantogiftigt GMO-skräp) har godkänt Aspartam, ja det talar ju inte heller till Aspartam's fördel:

https://en.wikipedia.org/wiki/Aspart...._FDA_approval

Sedan är väl Aspartam givetvis inte lika giftigt som Monsanto's andra mer potenta gifter, men även om Aspartam är helt och totalt ofarligt, så ser jag inte varför Aspartam måste användas när det finns naturliga sötningsmedel som stevia. Det faktum att Aspartam är mainstream medan stevia inte är det, innebär per automatik att Aspartam är dåligt (i regel är underlägsna skräpprodukter oftare mainstream; tyvärr är det så, eftersom människor i allmänhet inte är upplysta eller öppensinnade).

Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Det i kombination med din kommentar om att ha något bakom pannbenet gör ironin i det här inlägget helt underbar.
Lite för avancerat för dig att förstå bara
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-06-18 kl. 14:00.
Citera
2014-06-18, 14:06
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:

Det är ingen guilt by association när Monsanto faktiskt har ägt Aspartam. Monsanto är associerat med Aspartam, och Aspartam är precis som övriga Monsantoprodukter, ett gift. Precis som Agent Orange och Roundup. Kemiska gifter är liksom Monsanto's business.

Det finns ju rykten och snack om att Aspartam kan leda till bland annat Parkinson's och Alzheimer's, hur det ligger till med den saken vet jag inte riktigt, men jag tar det säkra före det osäkra (dock bör det påpekas att jag har låg genetisk risk för både Parkinson's och Alzheimer's), och när Coca Cola försvarar Aspartam då är det ett utmärkt skäl att vara skeptisk till allt vad Aspartam heter. Att FDA (som även godkänner Monsantogiftigt GMO-skräp) har godkänt Aspartam, ja det talar ju inte heller till Aspartam's fördel:

Sedan är väl Aspartam givetvis inte lika giftigt som Monsanto's andra mer potenta gifter, men även om Aspartam är helt och totalt ofarligt, så ser jag inte varför Aspartam måste användas när det finns naturliga sötningsmedel som stevia. Det faktum att Aspartam är mainstream medan stevia inte är det, innebär per automatik att Aspartam är dåligt (i regel är underlägsna skräpprodukter oftare mainstream; tyvärr är det så, eftersom människor i allmänhet inte är upplysta eller öppensinnade).

Lite för avancerat för dig att förstå bara

Helt otroligt. Du lyckas producera ytterligare ett inlägg med samma låga nivå som ditt förra och som bygger på exakt samma logiska fel. Det är nästan som om att du inte tänker...
Citera
2014-06-18, 15:11
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Nej, verkligen inte. Du ser inte hur värdelöst du argumenterar?

Citat:
Fast aspartam har skapats före det. Det har alltså inte förändrats. På vilket sätt är det ett gift?

Citat:

Rykten, gissningar, och inga rapporter. Vad anser du om EFSA och WHO då?

GMO är inte skräp, det är alldeles för generellt för att kunna kallas skräp rakt över!

Citat:
Varför är något som kan kallas naturligt bättre? Stevia ger en dålig bismak vilket aspartam för dom flesta inte gör.

Sluta dalta för fan.
Citera
2014-07-20, 12:06
Bannlyst
Jag dricker cola zero och det är det bästa som har hänt läskvärlden, 0 kalorier nästan samma smak!
Citera
2014-07-20, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag dricker cola zero och det är det bästa som har hänt läskvärlden, 0 kalorier nästan samma smak!
synd bara att zero drycker inte finns fler smaker, som fanta zero och cola zero cherry. det finns i USA, men har aldrig sett i sverige.

sen innehåller den artificella sötningsämnen som kanske inte är så bra. studier visar att aspartam som finns i cola zero kan öka risken för vissa cancertyper: http://ajcn.nutrition.org/content/ea...30833.abstract
Citera
2014-07-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
synd bara att zero drycker inte finns fler smaker, som fanta zero och cola zero cherry. det finns i USA, men har aldrig sett i sverige.

sen innehåller den artificella sötningsämnen som kanske inte är så bra. studier visar att aspartam som finns i cola zero kan öka risken för vissa cancertyper: http://ajcn.nutrition.org/content/ea...30833.abstract

Fanta Zero finns i Sverige sen flera år tillbaka. Överallt typ.
Citera
2014-07-20, 22:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon

Väldigt intetsägande enligt mig. Och vilka sötningsmedel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in