Citat:
Ursprungligen postat av
Dreas
Om du nu är så smart så bör du läsa ditt inlägg igen och se hur puckat det är.
Mitt inlägg är ju smartare än allt du har skrivit här på Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bigorexia
Hela ditt inlägg baseras på ett logisk fel.
Guilt by association.
Det är ingen guilt by association när Monsanto faktiskt har ägt Aspartam. Monsanto
är associerat med Aspartam, och Aspartam är precis som övriga Monsantoprodukter, ett gift. Precis som Agent Orange och Roundup. Kemiska gifter är liksom Monsanto's business.
Det finns ju rykten och snack om att Aspartam kan leda till bland annat Parkinson's och Alzheimer's, hur det ligger till med den saken vet jag inte riktigt, men jag tar det säkra före det osäkra (dock bör det påpekas att jag har låg genetisk risk för både Parkinson's och Alzheimer's), och när Coca Cola försvarar Aspartam då är det ett utmärkt skäl att vara skeptisk till allt vad Aspartam heter. Att FDA (som även godkänner Monsantogiftigt GMO-skräp) har godkänt Aspartam, ja det talar ju inte heller till Aspartam's fördel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Aspart...._FDA_approval
Sedan är väl Aspartam givetvis inte lika giftigt som Monsanto's andra mer potenta gifter, men även om Aspartam är helt och totalt ofarligt, så ser jag inte varför Aspartam måste användas när det finns naturliga sötningsmedel som stevia. Det faktum att Aspartam är mainstream medan stevia inte är det, innebär per automatik att Aspartam är dåligt (i regel är underlägsna skräpprodukter oftare mainstream; tyvärr är det så, eftersom människor i allmänhet inte är upplysta eller öppensinnade).
Citat:
Ursprungligen postat av
Bigorexia
Det i kombination med din kommentar om att ha något bakom pannbenet gör ironin i det här inlägget helt underbar.
Lite för avancerat för dig att förstå bara