• 1
  • 2
2008-07-09, 13:30
Medlem
Avstängbs avatar
Firefox 3 har en ny funktion i sin adresslist som ser ut så här:http://i278.photobucket.com/albums/k...o-complete.png
Varje gång man skriver något i adresslisten så får man upp alternativ under från sidor som man redan har besökt och andra exempel.

Vi är vana att trycka ctrl+shift+delete och rensa bort all surfhistorik och alla spår vart vi varit och det har alltid fungerat superbra,, men icke i Firefox3.. Firefox 3 sparar ändå historik om ditt surfande TROTS att du väljer att tömma all historik!
Testa själv.

Ingen av dom nuvarande inställningarna och alternativen tar bort denna historik, vilket är väldigt jobbigt om man vill vara lite privat och dölja sin surfhistorik..
Numera får jag själv upp 1000 porrlänkar så fort jag skriver in en bokstav i mitt adressfält och inte fan går det att ta bort vilket är otroligt störande när man ska söka efter något vettigt.
Citera
2008-07-09, 13:33
Medlem
pyro860s avatar
Det där du beskrev i den andra tråden med 0 i värde fungerade ju Fast jag fick upp någon sida ibland..
Citera
2008-07-09, 13:35
Medlem
Avstängbs avatar
Det går att sänka listan så att den visar endast ett alternativ iaf:
  1. 1. Skriv: " about:config " i adresslisten.
  2. 2. Tryck på knappen " I'll be careful, I promise! ".
  3. 3. Skriv " browser.urlbar.maxRichResults " i filtret och ändra värdet till 1 eller 0.
Men historiken finns fortfarande kvar någonstans.

Ah pyro! ditt inlägg i andra tråden om att man kan ändra "spara min historik i X dagar" till 0 fungerar!
Jag hade kryssat ur den helt men man måste ändå ändra antal dagar tydligen.
Senast redigerad av Avstängb 2008-07-09 kl. 13:39.
Citera
2008-07-09, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avstängb
Ah pyro! ditt inlägg i andra tråden om att man kan ändra "spara min historik i X dagar" till 0 fungerar!

Det fungerar inte för mig. Om jag väljer att den ska spara historiken i minst 0 dagar, och har det alternativet ibockat, så sparas den ändå.

Jag måste använda ditt tips om att ändra det där värdet till 0.
Citera
2008-07-09, 13:52
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Det går att sänka listan så att den visar endast ett alternativ iaf:
  1. 1. Skriv: " about:config " i adresslisten.
  2. 2. Tryck på knappen " I'll be careful, I promise! ".
  3. 3. Skriv " browser.urlbar.maxRichResults " i filtret och ändra värdet till 1 eller 0.
Men historiken finns fortfarande kvar någonstans.

Jag har den på 0 och skrev det du gjorde men endån kommer det upp vissa sidor som alternativ
Citera
2008-07-09, 13:52
Medlem
Avstängbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Det fungerar inte för mig. Om jag väljer att den ska spara historiken i minst 0 dagar, och har det alternativet ibockat, så sparas den ändå.

Jag måste använda ditt tips om att ändra det där värdet till 0.
Funkar halft för mig, datan sparas bara tills jag slår av min webläsare.
Citera
2008-07-09, 14:16
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Funkar halft för mig, datan sparas bara tills jag slår av min webläsare.

Okej. Dom sidorna sparades fast jag startade om ff..

EDIT:
Fast bara sidor jag har i bokmärkena kommer upp. Kanske därför?
Citera
2008-07-09, 14:45
Medlem
Anteuss avatar
Funkar helt med CCleaner med autorensning vid uppstart, sidor som jag vet att jag har varit inne på tex igår men som jag inte varit inne på idag är inte kvar listen.
Citera
2008-07-09, 15:10
Bannlyst
Jag har också problem med det. Men för mig sparar den inte min surfhistorik, utan den visar mina bokmärken i listan!!!! Jag får inte bort mina favoriter!

Så om jag skriver in youtube så kommer alla mina favoriter fram i adressfältet!
Så det är väl inte historiken utan favoriterna som dyker upp.
Citera
2008-07-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Jag har också problem med det. Men för mig sparar den inte min surfhistorik, utan den visar mina bokmärken i listan!!!! Jag får inte bort mina favoriter!

Så om jag skriver in youtube så kommer alla mina favoriter fram i adressfältet!
Så det är väl inte historiken utan favoriterna som dyker upp.

yepp
finns addon som gör att du kan använda den gammla sortens addressfält som inte visar alla bokmärken du har om du skriver in youtube eller liknande om det kanske är något för dig
Citera
2008-07-09, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whip-
yepp
finns addon som gör att du kan använda den gammla sortens addressfält som inte visar alla bokmärken du har om du skriver in youtube eller liknande om det kanske är något för dig

Ja, tackar för tipset! Ska leta upp det!
Trodde det här var vad tråden handlade om, för jag trodde också först att det var historiken som inte försvann tills jag märkte att det var favoriterna bara som fanns i adressfältet.
Citera
2008-07-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Ja, tackar för tipset! Ska leta upp det!
Trodde det här var vad tråden handlade om, för jag trodde också först att det var historiken som inte försvann tills jag märkte att det var favoriterna bara som fanns i adressfältet.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6227
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7637
där har du att testa
Senast redigerad av whip- 2008-07-09 kl. 15:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in