• 1
  • 2
2008-07-09, 09:59
Medlem
Min CPU ligger på 100% ibland när man tankat mycket torrents även om jag stänger av uTorrent så ligger den kvar på 100% men om jag byte IP så blir datorn lugn o harmonisk igen.. varför ?
Citera
2008-07-09, 10:09
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Kan ju bero på att det är samma sak; Eset är företaget som gör Nod32...

Bejjbiie: Avira Premium är det antivirus som i dag hittar mest.

Att det är någon konflikt som spökar är dock inte otroligt; det behöver inte vara något virus.

Eset och nod32 är väl ändå inte samma virusprogram inte?
Citera
2008-07-09, 10:19
Medlem
King Grubs avatar
Jo.
Citera
2008-07-09, 12:41
Medlem
Avstängbs avatar
Det är säkert norton som äter all CPU.
Norton är bloated som fan..
Citera
2008-07-09, 12:42
Medlem
Avstängbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjonen
Eset och nod32 är väl ändå inte samma virusprogram inte?
Jo det är det.
Citera
2008-07-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avstängb
Det är säkert norton som äter all CPU.
Norton är bloated som fan..

Kör med nod32..
Citera
2008-07-10, 01:54
Medlem
Bejjbiies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Kan ju bero på att det är samma sak; Eset är företaget som gör Nod32...

Bejjbiie: Avira Premium är det antivirus som i dag hittar mest.

Att det är någon konflikt som spökar är dock inte otroligt; det behöver inte vara något virus.

Nej självfallet givet! Behöver inte vara virus..
Men nu har jag kört adaware 2 dagar.. alltså en gång per dag första gången 86virus och andra 45ca.. har avast för tillfället hade NOD32 förut men tycker inte jag fick något slags grepp om det. Verkar inte som att avast klarar sitt jobb eller så är det något annat som spökar..
Jag är inget datasnille jag är en tjej som inte använder datorn till mer än musik(foobar2000),msn Surfar fast sällan bara om det är något man söker (IExplorer) .. tankar låtar i bland på Limewire och nått pogram mer.

Har allt prestanda vänligt, men är en dell/laptop nått år på nacken men den är inte dålig om man tittar på vad den ska va kapabel till räcker det gott och väl.. inget annat förslag på vad det kan vara för fel?

funderade tidigare på att prova AVG men är det bättre med avira?
och finns det något sätt att få msn mindre "pråligt" utan att ha gamla verisonen? + mitt Foobar och Msn är det som drar mest CPU

Iexplorer är jätte segt att öppna och surfa?
samma med Limewire tips på andra pogr.?
Citera
2008-07-10, 11:33
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kylspray
Min CPU ligger på 100% ibland när man tankat mycket torrents även om jag stänger av uTorrent så ligger den kvar på 100% men om jag byte IP så blir datorn lugn o harmonisk igen.. varför ?
När du kört torrents så tar det ett tag innan det uppdaterats överallt att din dator inte längre är med och delar ut saker. Det innebär att det finns fullt med andra datorer som glatt försöker kontakta din burk för att plocka delar till sina torrents. Detta ska dock inte få en processor att gå i taket.
Citera
2008-07-10, 14:21
Medlem
SharooNs avatar
hade samma problem innan. dock minns jag ej hur jag fick bort det. det var nog msconfig. där man tar bort det mesta. efter jag dratt igång virus sökningen så fick jag fram 22000 "virus" eller vad man ska säga. drabbade filer.
Citera
2008-07-10, 23:31
Medlem
Ni kan ju alltid testa att starta upp i felsäkert läge? Se om det är skit där med, i så fall är det lite omformatering som gäller.

För att starta i felsäkert läge

1. När du startar din dator och Windowsloggan dyker upp, tryck F8 upprepade gånger.
2. I menyn väljer du Felsäkert Läge utan nätverk
3. Nu ska Windows börja starta

OBS! Det kan i värsta fall ta upp till en timme med vissa datorer att komma in i felsäkert läge, så ha tålamod.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in