Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-07, 15:53
  #4045
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Ni som varvat själva grundspelet tillsammans med dlc som kan spelas samtidigt (Stone Prisoner, den som utspelar sig på GW-slottet etc), hur lång tid tog det för er att klara skiten?

64h in, och jag har klarat Landsmeet & alla "in game dlc" Sen ska man klara de små sido-dlc som tar kanske upp till fem timmar, samt expansionen....


För att inte tala om att jag är nyfiken på att göra en ny karaktär, som självklart är motsatsen till vad jag är nu:P
En genomspelning plus alla DLC tog mig runt 88 timmar tror jag. Sen kanske några av dessa timmar är från när jag testade vad alla raser hade för intro.
Citera
2013-08-07, 16:02
  #4046
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
En genomspelning plus alla DLC tog mig runt 88 timmar tror jag. Sen kanske några av dessa timmar är från när jag testade vad alla raser hade för intro.
Exklusive Awakening? Jag lirar dock på svåraste graden, om det kan ha någon betydelse
Citera
2013-12-24, 20:45
  #4047
Medlem
TB-303s avatar
Kraschar det mycket för er? Jag har läst att det kan bli bättre om spelet bara kör på en CPU (vilket jag gjort), men under större strider så buggar det ut lite väl ofta. Ljudet börjar hacka som fan och jag kommer till desktop med typiskt felmeddelande.
Citera
2013-12-25, 23:17
  #4048
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Kraschar det mycket för er? Jag har läst att det kan bli bättre om spelet bara kör på en CPU (vilket jag gjort), men under större strider så buggar det ut lite väl ofta. Ljudet börjar hacka som fan och jag kommer till desktop med typiskt felmeddelande.

Kan inte minnas en enda krasch faktiskt. Säkert hänt men verkligen inte ofta förekommande.
Jag har kört på flera olika datorkonfigurationer alla med två fyra eller 6 kärnor, med och utan hyperthreading, Crossfire och SLI. Är dina drivrutiner uppdaterade som de ska? Jag vet att vissa problem har haft problem med vissa ljudkort. En kompis var tvungen att ta ut sitt ljudkort för att kunna lira BF3 till exempel.
Citera
2013-12-26, 18:20
  #4049
Medlem
45plop1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Kraschar det mycket för er? Jag har läst att det kan bli bättre om spelet bara kör på en CPU (vilket jag gjort), men under större strider så buggar det ut lite väl ofta. Ljudet börjar hacka som fan och jag kommer till desktop med typiskt felmeddelande.
Det kraschade kanske 5-6 gånger under min Playthrough på ~64 timmar, jag såg till att spara ofta.
Citera
2013-12-27, 15:02
  #4050
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Kan inte minnas en enda krasch faktiskt. Säkert hänt men verkligen inte ofta förekommande.
Jag har kört på flera olika datorkonfigurationer alla med två fyra eller 6 kärnor, med och utan hyperthreading, Crossfire och SLI. Är dina drivrutiner uppdaterade som de ska? Jag vet att vissa problem har haft problem med vissa ljudkort. En kompis var tvungen att ta ut sitt ljudkort för att kunna lira BF3 till exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av 45plop1
Det kraschade kanske 5-6 gånger under min Playthrough på ~64 timmar, jag såg till att spara ofta.
Jag är snart klar med spelet nu, men jag brukar få en krasch vid bossarna. Jaja, ska bara nita Loghain sen är det inte mycket kvar.
Citera
2014-07-08, 22:12
  #4051
Medlem
Kombinations avatar
Köpte DA: Origins för typ ett år sen, en polare hade rekommenderat det. Spelade ett par timmar, sen kom studierna i vägen och jag har inte spelat det sen första gången. Jag minns att jag inte blev alltför imponerad av det även om jag vanligtvis älskar RPG spel, speciellt fantasybaserade sådana. Undrar därför nu om jag borde ge det en chans till? Är det verkligen så bra som alla recensioner säger?

Edit: kan väl tillägga att en sak jag inte gillade var att man ständigt måste växla mellan tre olika karaktärer för att använda spells etc. Har aldrig gillat det...
__________________
Senast redigerad av Kombination 2014-07-08 kl. 22:16.
Citera
2014-07-09, 08:44
  #4052
Medlem
Zoggezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Köpte DA: Origins för typ ett år sen, en polare hade rekommenderat det. Spelade ett par timmar, sen kom studierna i vägen och jag har inte spelat det sen första gången. Jag minns att jag inte blev alltför imponerad av det även om jag vanligtvis älskar RPG spel, speciellt fantasybaserade sådana. Undrar därför nu om jag borde ge det en chans till? Är det verkligen så bra som alla recensioner säger?

Edit: kan väl tillägga att en sak jag inte gillade var att man ständigt måste växla mellan tre olika karaktärer för att använda spells etc. Har aldrig gillat det...

Det är definitivt värt det. Tycker själv att det är ett fantastiskt RPG. Du behöver växla karaktärer lite grann, men det går att ställa in rätt mycket så dom sköter sig rätt bra själva.
Citera
2014-07-09, 18:08
  #4053
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Köpte DA: Origins för typ ett år sen, en polare hade rekommenderat det. Spelade ett par timmar, sen kom studierna i vägen och jag har inte spelat det sen första gången. Jag minns att jag inte blev alltför imponerad av det även om jag vanligtvis älskar RPG spel, speciellt fantasybaserade sådana. Undrar därför nu om jag borde ge det en chans till? Är det verkligen så bra som alla recensioner säger?

Edit: kan väl tillägga att en sak jag inte gillade var att man ständigt måste växla mellan tre olika karaktärer för att använda spells etc. Har aldrig gillat det...

Gameplay är helt fenomenalt. Däremot tyckte jag personligen att huvudstoryn var rätt dassig, men det finns å andra sidan en del schyssta side quests. Men det är klart, om du ogillar party-based gameplay och föredrar att enbart styra en karaktär så går du miste om en hel del.
Citera
2014-07-10, 10:08
  #4054
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoggez
Det är definitivt värt det. Tycker själv att det är ett fantastiskt RPG. Du behöver växla karaktärer lite grann, men det går att ställa in rätt mycket så dom sköter sig rätt bra själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Gameplay är helt fenomenalt. Däremot tyckte jag personligen att huvudstoryn var rätt dassig, men det finns å andra sidan en del schyssta side quests. Men det är klart, om du ogillar party-based gameplay och föredrar att enbart styra en karaktär så går du miste om en hel del.
Tack för svaren! Känns som att jag får ge det en andra chans.
Citera
2014-07-24, 17:01
  #4055
Medlem
Vet någon om det är möjligt att via console command föra över vapen och rustning från Awekening till huvudstoryn? Om inte så känns det inte värt att skaffa expansionen.
Citera
2014-07-24, 20:20
  #4056
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascendi
Vet någon om det är möjligt att via console command föra över vapen och rustning från Awekening till huvudstoryn? Om inte så känns det inte värt att skaffa expansionen.

Awekening utspelar sig efter Origins. Men det borde väl gå att modda in, Awekening är väldigt värt ifall du gillade första delen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback