Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-26, 13:00
  #3937
Medlem
Farbror Fazers avatar
Finns det några mods som man verkligen bör köra med? Just nu har jag bara campchest och hoppade över ostagar för jag hatar det.

Dock fick man inte skölden från arge mannen i slutet av ostagar så den modden var inte perfekt
Citera
2011-08-03, 10:34
  #3938
Medlem
Storblottarns avatar
Behöver lite hjälp med uppdraget där man ska hämta askan i templet.

Citera
2011-08-03, 12:49
  #3939
Medlem
Eldebrinks avatar
Kan tipsa alla som är sugna på detta spel att CDON säljer det komplett med expansionen och övriga DLC för endast 109 riksdaler. Dock endast till Xbox 360.

http://cdon.se/spel/dragon_age%3a_or...ition-12219368
Citera
2011-08-03, 16:54
  #3940
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Behöver lite hjälp med uppdraget där man ska hämta askan i templet.


Citera
2011-08-03, 19:14
  #3941
Medlem
Darwins avatar
Jag har hört väldigt olika bud om kvaliten på olika DLC; vilka är värda att kolla närmare på tycker ni?
Citera
2011-08-03, 20:17
  #3942
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Jag har hört väldigt olika bud om kvaliten på olika DLC; vilka är värda att kolla närmare på tycker ni?
Awakening. Eller det klassas kanske som expansion iofs.
Witch hunt var värt det, skönt att få ett fint avslut.
Citera
2011-08-15, 17:45
  #3943
Medlem
maxgs avatar
Hej vänner, jag klarade precis dalish delen i dragon age origins. Nu har jag alltså kirrat med alla raser. Vad ska jag göra? utan spoilers please. Alltså jag hittar ju typ inga quests...
Citera
2011-08-15, 18:19
  #3944
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Awakening. Eller det klassas kanske som expansion iofs.
Witch hunt var värt det, skönt att få ett fint avslut.
Jag tycker att witch hunt visserligen var helt Ok, men ett avslut fick man ju knappast (inte något bättre än det förra) och inte fick man några svar heller.

Vad gäller DLC tycker jag att Shale och Wardens keep är ett måste. Lelianas song var väl sådär, men kan vara värt det ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av maxg
Hej vänner, jag klarade precis dalish delen i dragon age origins. Nu har jag alltså kirrat med alla raser. Vad ska jag göra? utan spoilers please. Alltså jag hittar ju typ inga quests...
Om jag inte missminner mig så ska du till Redcliffe nu...
Citera
2011-08-15, 18:20
  #3945
Avstängd
Straybullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Jag har hört väldigt olika bud om kvaliten på olika DLC; vilka är värda att kolla närmare på tycker ni?
Finns ju både fristående DLC:s och sådana som lägger till grejer till originalkampanjen.
I den förstnämnda kategorin tyckte jag att Lelianas Song var en mycket välgjord och trevlig DLC.
Witch Hunt var väl inte heller fy skam antar jag.
Expansionen Awakening ska du ju såklart också fixa.

Av de sistnämnda så tycker jag absolut att du ska fixa The Stone Prisoner, Return to Ostagar och Watchers Keep. Det är väl de tre DLC:s som lägger till nya områden och quests till originalkampanjen.
Sedan finns det ju en drös med items man kan ladda ner också, om man nu gillar sådant.

Sedan vill jag slå ett slag för alla de moddar som finns till spelet.
En av mina personliga favoriter är Ser Gilmore companion NPC. Namnet på modden avslöjar väl vad det rör sig om.

Lista på mods:
http://www.dragonagenexus.com/downloads/top/alltime.php
Citera
2011-08-15, 18:21
  #3946
Avstängd
Straybullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxg
Hej vänner, jag klarade precis dalish delen i dragon age origins. Nu har jag alltså kirrat med alla raser. Vad ska jag göra? utan spoilers please. Alltså jag hittar ju typ inga quests...
Har du kommit förbi Ostagar? Till Lothering?
Det brukar framgå ganska tydligt i din journal vad du ska göra...
Citera
2011-08-20, 13:57
  #3947
Medlem
IshethZenunims avatar
Jag har spelat igenom Dragon Age några gånger på normal svårighetsgrad, men tänkte försöka med Nightmare nu. Skulle helst vilja spela som rogue och köra dual-wield, om det inte är för omöjligt. Någon erfaren spelare som kan tipsa om vilka skills etc. jag ska satsa på? Och kanske tips på hur jag ska specca min grupp? Jag tänkte testa följande:

Alistair - 1h tank
Morrigan - healing + AOE (möjligen Blood Mage efter lvl 14)
Leliana - båge
Citera
2011-09-19, 01:54
  #3948
Medlem
GeneralEttans avatar
Håller på att installera Dragon age på nya datorn nu, men det installeras på min SSD som bara är på 40 gig jag vill ha det på min andra hårddisk men man verkar inte få välja när man installerar

Hur fan får jag det att funka?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback