Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-02, 23:45
  #3841
Medlem
Entheogens avatar
Okej, dags att lira Dragon age igen för första gången sen sommaren. Men hur gör jag nu med alla DLC och expansions som släppts? ska ladda ner allt hade jag tänkt mig. När jag slutade spela sist hade jag klarat hela Origins+DLC som var golem DLCn och det där slottet man kunde gå till. i Vilken ordning bör jag installera spela nu för att få ut max av spelet?
Citera
2010-12-02, 23:49
  #3842
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
Okej, dags att lira Dragon age igen för första gången sen sommaren. Men hur gör jag nu med alla DLC och expansions som släppts? ska ladda ner allt hade jag tänkt mig. När jag slutade spela sist hade jag klarat hela Origins+DLC som var golem DLCn och det där slottet man kunde gå till. i Vilken ordning bör jag installera spela nu för att få ut max av spelet?

Vet inte riktigt själv men hittade det här http://www.gamefaqs.com/boards/92066...igins/56127010

Borde hjälpa.
Citera
2010-12-03, 00:41
  #3843
Medlem
gottmospahedens avatar
Någon som kan hjälpa mig?

Jag har precis börjat på en ny karaktär (min förra var rouge, dueler + en annan speci), spelade på normal, spelet var rätt lätt, borde ha höjt svårighetsgraden.

Nu lirar jag som mage, har inte valt någon spec (är på lvl 15), har Morrigan, Alistar och Sten i mitt party.
Lirar även nu på normal. Problemet är att jag får stryk i varje fight, ifall jag inte använder otroligt många potions.


Min main och morrigan har heal-spellen. Använder Alistair som tank (då han har templar sedan innan + att han har specc i Shield-trädet) och Sten som 2h.

Jag spammar heals (har assignat i tactics att autoheala alistair ifall han hamnar under 50% hp).

Hur kommer det sig att striderna är såpass mycket svårare nu, enbart pga att jag inte använder någon rouge?
Citera
2010-12-03, 01:02
  #3844
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Någon som kan hjälpa mig?

Jag har precis börjat på en ny karaktär (min förra var rouge, dueler + en annan speci), spelade på normal, spelet var rätt lätt, borde ha höjt svårighetsgraden.

Nu lirar jag som mage, har inte valt någon spec (är på lvl 15), har Morrigan, Alistar och Sten i mitt party.
Lirar även nu på normal. Problemet är att jag får stryk i varje fight, ifall jag inte använder otroligt många potions.


Min main och morrigan har heal-spellen. Använder Alistair som tank (då han har templar sedan innan + att han har specc i Shield-trädet) och Sten som 2h.

Jag spammar heals (har assignat i tactics att autoheala alistair ifall han hamnar under 50% hp).

Hur kommer det sig att striderna är såpass mycket svårare nu, enbart pga att jag inte använder någon rouge?
Använd den gamla kärringen som healer istället, hon är väldigt bra på det. Du själv spelar som Blood Mage eller någon annan offensiv typ av Mage. I mitt party som Mage hade jag mig själv som offensiv Mage, Kärringen som healer, Rouge-flickan & Allistar. Gick väldigt enkelt att klara av spelet. Sista bossen var dock lite svår. Tror inte jag behövde kasta potions en enda gång förens så klart sista banan.
Citera
2010-12-03, 13:16
  #3845
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Vet inte riktigt själv men hittade det här http://www.gamefaqs.com/boards/92066...igins/56127010

Borde hjälpa.
tack tack!
Leliana's song -> Darkspawn chronicles(för nya items eller?) -> Golems -> Stone prisoner efter Lothering -> Wardens keep -> return to Ostagar efter Landsmeet -> Avsluta origins börja Awakening -> vänta på witch hunt. sådär nånting? nån som tycker det låter bra?

sen funderar jag lite på min setup. vill ha med en respeccad Leliana som rogue då jag gillar att ha en rogue och henne som karaktär. bör jag ha dual-wield dagger eller archery som main spec? tycker de båda är de ballaste.
sen tänkte jag ha en tvåhandwarrior som min karaktär då jag tycker de svärden är feta som fan.
sen respeccad morrigan som spirithealer/offensiv mage.
sen vilken bör jag ha som tank? Sköldspeccad Alistair har jag kört på förr och gillar den rätt bra, trots att han är helgay. men Shale är rätt rolig också och har intressanta spells.
Citera
2010-12-03, 13:29
  #3846
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
tack tack!
Leliana's song -> Darkspawn chronicles(för nya items eller?) -> Golems -> Stone prisoner efter Lothering -> Wardens keep -> return to Ostagar efter Landsmeet -> Avsluta origins börja Awakening -> vänta på witch hunt. sådär nånting? nån som tycker det låter bra?
Funkar väl. Jag körde först Stone Prisoner & Wardens keep först för att få nya items & en ny karaktär. Sedan körde jag ut DAOrigins & Awakening. Sparade resten av DLCn till slutet i den ordning dom kom ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
sen funderar jag lite på min setup. vill ha med en respeccad Leliana som rogue då jag gillar att ha en rogue och henne som karaktär. bör jag ha dual-wield dagger eller archery som main spec? tycker de båda är de ballaste.
sen tänkte jag ha en tvåhandwarrior som min karaktär då jag tycker de svärden är feta som fan.
sen respeccad morrigan som spirithealer/offensiv mage.
sen vilken bör jag ha som tank? Sköldspeccad Alistair har jag kört på förr och gillar den rätt bra, trots att han är helgay. men Shale är rätt rolig också och har intressanta spells.
Borde funka utmärkt. Angående Leliana så vet jag inte om det spelar någon roll, men jag körde alltid med Dual på henne. Hade även alltid med henne eller alven då båda kan låsa upp skattkistor & dörrar.
Citera
2010-12-03, 14:01
  #3847
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Borde funka utmärkt. Angående Leliana så vet jag inte om det spelar någon roll, men jag körde alltid med Dual på henne. Hade även alltid med henne eller alven då båda kan låsa upp skattkistor & dörrar.
okej dual blir det. japp brukar oxå gå lockpicking och stealing för att kunna hitta vissa unika items. på min main är det övertalningsförmåga som jag satsar på. så Shale istället för Alistair funkar bra? så slipper jag använda honom denna gången också.
Citera
2010-12-09, 23:51
  #3848
Medlem
drangens avatar
jag har gjort den tabben att inte tänka mig för utan jag drog hem awakening och spelade även ut det.
är det kört för min del när det gäller de andra add-ons? och behålla karaktären alltså.
eller går det ändå utan att börja om från noll med en ny karaktär?
Citera
2010-12-10, 00:40
  #3849
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drangen
jag har gjort den tabben att inte tänka mig för utan jag drog hem awakening och spelade även ut det.
är det kört för min del när det gäller de andra add-ons? och behålla karaktären alltså.
eller går det ändå utan att börja om från noll med en ny karaktär?
Några Add-ons kan du spela med din karaktär eftersom dom måste startas från spelmenyn. Medan några körs när man är inne i själva spelet & spelar. Dom senare tror jag du får börja med en ny karaktär.
Citera
2010-12-10, 13:48
  #3850
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Använd den gamla kärringen som healer istället, hon är väldigt bra på det. Du själv spelar som Blood Mage eller någon annan offensiv typ av Mage. I mitt party som Mage hade jag mig själv som offensiv Mage, Kärringen som healer, Rouge-flickan & Allistar. Gick väldigt enkelt att klara av spelet. Sista bossen var dock lite svår. Tror inte jag behövde kasta potions en enda gång förens så klart sista banan.

Tack för hjälpen, men jag har tillochmed svårt att ta mig till mage's tower! Förstår inte varför det är så mycket sämre med en dps, en tank och två healmages.. Låter bra i mina öron
Citera
2010-12-13, 12:36
  #3851
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Tack för hjälpen, men jag har tillochmed svårt att ta mig till mage's tower! Förstår inte varför det är så mycket sämre med en dps, en tank och två healmages.. Låter bra i mina öron
2 healmages är onödigt.låt den ena vara spirit healer och lär dig alla de spellsen. lär dig sedan andra support spells från 'creation' trädet, vilka som passar din spelstil får du själv avgöra.
den andra magen bör du ha som offensiv. kör på spells i 'primal' om du vill göra ren skada eller 'entropy' om du vill ha feta debuffs på motståndarna. en annan idé om du har problem med fientliga mages är att ta spells från 'mana alteration' och 'anti-magic' grenarna i 'spirit' trädet.

en sak att hålla utkik efter är equipment till din offensiva mage, det finns gott om saker som ger +% till primal spellsen, t ex Ashen gloves vilka ger +20% cold damage, kombinera med
staven Wintersbreath vilken ger +10% cold damage,
ringen Frostshear som också ger +10% cold damage,
ringen hailstone som ger +5% cold damage,
amuletten Amulet of the war mage, vilken ger +5% till cold, fire, spirit, nature och lightning damage.
vips har du +50% cold damage, nu gör blizzard väldigt ont, spella hela 'cold' grenen i 'primal' trädet.
denna build är något bättre på Morrigan då man kan ha Robes of possesion på henne som också ger +20% cold damage.
gillar du fire mer så finns det en liknande setup med +% fire damage istället, samma med spirit och det bör gå att fixa med nature och lightning likaså.

sen tycker jag att du bör ha en rogue istället för Sten som DPS, rogues DPSar bättre och kan låsa upp kistor och dörrar.

ett sista tips; använd http://dragonage.wikia.com/wiki/Dragon_Age_Wiki här finns nog alla items i spelet samt hur man får tag på dem. har hjälpt mig väldigt mycket.
Citera
2010-12-13, 14:46
  #3852
Medlem
Blå Rutas avatar
När jag körde brukade jag ha Allistar, Leliana, min egen mage samt wynne.
Funkade utmärkt. Allistar som tank stod bara och tog emot. Satte dragon armor på honom sen och stoppade allt som gav motstånd mot eld på honom. Han var i princip odödlig mot drakar efter det med 75% fire res.
Wynne helade samt hade några standardattacker hon fick använda. Cone of cold, lightning och liknande. Min mage hade i princip bara attackspells och var i princip den ende jag styrde själv, andra karaktärerna körde jag på autopilot. Cone of cold och allt som var standard i varje fight. Började med en mana clash eller vad det hette som direkt slog ut alla magiutövande fiender i bakgrunden. Efter det så tog man cone of cold på fienderna som lagom lyckats ställa sig i en klump runt Allistar. Med den spellen både från min mage och Wynne så stoppades allihopa vanligtvis. När det var klart skickade jag in Leliana med sina dubbla dolkar som gjorde löjligt låg skada, men hade sådär 25% critical. Med lite medaljer och bälten som ökar critical så gick hon fram som en gräsklippare bland dom stenfrusna fienderna och dödade alla frusna fiender på nolltid genom att göra critical hit på dom frusna och på så sätt direkt döda dom. Kändes nästan fuskigt efter ett tag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback