Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-07, 14:29
  #1
Avstängd
sensationWhites avatar
En polare är på besök och vi loggade in på hans konto för att ta en titt på hans store. Under "downloads" fanns alla tidigare spel, både köpta och demos. Vi tankade återigen ned alla köpta spel som tex stardustHD GranTurismo och tekken 5. Nu har jag alla spel som han köpte utan att betala ett öre. Det är någonting som säkert många gör men samtidigt många som är ovisa om. Passa på nu innan de återgärdar det.
Citera
2008-07-07, 14:48
  #2
Medlem
Snusets avatar
Tyvärr är det nog ingen magisk bakdörr ni har hittat. Har du köpt ett spel där så har du rätt att installera det på 5 (tror jag) maskiner.
Citera
2008-07-07, 15:37
  #3
Medlem
Glericuss avatar
yes du har 5 nerladdningar på dig, är ni smart går ni ihop och köper fler spel ni kan dela på
Men vissa spel kan man bara skaffa en gång, som GT5 och warhawk
Citera
2008-07-07, 15:39
  #4
Avstängd
sensationWhites avatar
Ahhh! Intressant! Det visste jag inte. Finns säkert fler som har nytta av informationen.
Citera
2008-07-10, 13:34
  #5
Medlem
Snusets avatar
Monsters, nu tar de DIG!!! Åh neeej....

Eftersom vi redan har en tråd här med rätt namn så tänkte jag att man kunde ju köra på med tipsen. Det finns ju lite spel ute nu i Ps3-affären så jag tänkte att man kunde dela med sig av sina omdömen. Tyvärr har det mesta visat sig vara rent bajs än så länge, men ibland så händer det ju, som bekant.

Som när jag köpte Monsters t.ex. Det är ett par månader sedan och jag har fortfarade inte kört GTA4 eller någon av de andra mastodont-spelen. Jag har ju redan Monsters. Världens bästa TowerDefense-klon.

Alla har väl spelat Tower Defense vid detta laget så jag tänker inte gå in närmre på vad det är. Det viktiga är att detta är en av de absolut bästa, nej DEN bästa klonen som finns. Grafiken är helt superavslappnad, någon jämförde den med tjeckisk dockteater från 70-talet och jag håller med om det. Musiken för tankarna till Kraftwerk, luftiga loopar blandat med monotona beat. Det skulle verkligen kunna vara en helt okänd Kraftwerkplatta.

Man kan köra själva spelet i singel-läge eller co-op. Jag föredrar alltid singelläge även om jag och frun har kört igenom spelet i co-op. Det är ju fortfarande inte tråkigt att spela med någon annan, bara frustrerande.

Iallafall, om man införskaffar sig Monsters med expansionen Monsters Encore, då har man blivit ungefär en hundring fattigare, och det är ett förbannat bra deal. Ett av de absolut bästa PS3-spelen för en hundring, tja ni fattar, bättre blir det inte.

Saknar ni något att snöa in på så är detta ett alternativ. Rekommenderas starkt.



Ok, det var mitt köptips för idag. Hade verkligen uppskattat om ni kunde dela med er omdömen om de andra spelen. Sågningar och hyllningar, vi har plats för allt i denna tråden.
Citera
2008-07-10, 15:10
  #6
Medlem
Wolfen22s avatar
I början var jag en riktig sucker för PSN och classics-spelen. Dum som jag var så köpte jag allt möjligt skit, det sämsta köpet hittills är absolut Crash Bandicoot, fattar inte att man kunde uppskatta det så mycket förr! Sjukt svårt är det också.
Ett annat dåligt köp är Rampage: World Tour, någon arkadklassiker från början av 90-talet typ. Det värsta med spelet är det riktigt vidriga ljudet och i allmänhet ett rätt trist spel som går ut på att förstöra städer runt om i världen. För någon (jag) som var ute efter något slappt spel lät det som en bra deal, vilket det inte alls var. Av någon anledning satt jag och en polare och klarade hela spelet på några timmar iallafall. Det är väldigt lättsmält och vi hade inte ens tänkt på att försöka klara skiten, men man satt bara där och körde bana för bana (de är i regel runt 1 och en halv minut långa, ca 150-200 st.). Jag rekommenderar det inte, riktigt huvudvärksspel.
Ett annat värdelöst spel som folk av någon anledning hyllat är Gripshift. Det är en blandning av platformsspel och racing som fungerar bedrövligt dåligt.

Tips på bra spel då från PSN:
Warhawk, ett måste! Fortfarande ett av de bästa multiplayerspelen till PS3 enligt mig, funkar i split-screen och många spelar det.
Tekken 5: Dark Resurrection, säger sig självt.
flOw, rätt ballt, avslappnande minimalistiskt spel som går ut på att från liten partikel växa till ett vattendjur genom att äta andra partiklar och djur. Man styr spelet genom tilt-funktionen i sixaxis/ds3 som efter att man vant sig fungerar bra. Co-op ingår.
Super Stardust HD, askul, snyggt och helt sjukt shoot-em-up i Asteroids stil. Funkar också väldigt bra med nya trophy-systemet. Co-op ingår.
MGS: Database, inget spel utan en gratis encyklopedi som behandlar ALLT som någonsin funnits i ett Metal Gear spel. Sjukt bra för de som inte spelat tidigare spelen i MGS-serien som är sugna på MGS4. Också väldigt bra för inbitna spelare som fortfarande inte fattat allt, vill ha ytterligare info eller för den som bara är lite intresserad av MGS-serien och kuriosa kring den.
riff: Everyday Shooter, ett indie shoot-em-up spel i arkadstil som knappast lär tilltala alla.
Det är skitfult och har ett rätt lame tempo och jämfört med Super Stardust en rätt taskig kontroll. Däremot är det uppbyggt på en rätt ballt sätt. Ett gitarr-riff går på loop i bakgrunden medan allt du gör i spelet bidrar till nya melodier som passar riffet, så man skapar mer eller mindre egen musik av att skjuta sönder saker. För de som inte är vidare estetiskt lagd och vill ha lite mer direkt action skulle jag hellre satsa på Super Stardust HD.
Citera
2008-07-10, 15:26
  #7
Medlem
Snusets avatar
Citat:
flOw, rätt ballt, avslappnande minimalistiskt spel som går ut på att från liten partikel växa till ett vattendjur genom att äta andra partiklar och djur. Man styr spelet genom tilt-funktionen i sixaxis/ds3 som efter att man vant sig fungerar bra. Co-op ingår.

Eftersom jag verkligen avskyr tilt-funktionen så är min fråga: kan man avaktivera den och köra som vanligt?
Citera
2008-07-10, 19:53
  #8
Medlem
Wolfen22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Eftersom jag verkligen avskyr tilt-funktionen så är min fråga: kan man avaktivera den och köra som vanligt?
Nope, sorry.
Citera
2008-07-10, 23:32
  #9
Medlem
truperts avatar
Till Wolfen22.

Är fl0w samma som "flow flash game"?
http://intihuatani.usc.edu/cloud/flowing/core.html


Till Snuset.

Hur lång livslängd är det på "Monsters"? Många banor och tidskrävande?
Citera
2008-07-11, 09:42
  #10
Medlem
Wolfen22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Till Wolfen22.

Är fl0w samma som "flow flash game"?
http://intihuatani.usc.edu/cloud/flowing/core.html

Yes, bara det att det är lite större och snyggare än flashversionen!
Citera
2008-07-11, 12:11
  #11
Medlem
Snusets avatar
Citat:
Hur lång livslängd är det på "Monsters"? Många banor och tidskrävande?

I Monsters tror jag det är 21 banor och i Monsters Encore 16. Frun och jag har kollat på klockan här hemma och varje bana (om man klarar hela) tar ungefär 20 minuter. Så på frågan om det är tidskrävande kan jag väl säga, nej, inte om du spelar normalt. Men det kommer du inte att göra. Du kommer att sitta dag och natt tills du är klar. Du kommer ha huvudet fullt av eldkastare, läbbiga bossar, fladderfittor, italienska katter och lasertorn. Sen, när du väl är klar kommer du att hitta bonusön och sen kan du ta farväl av din familj och vänner.

Hittade förresten en massa videos på youtube.
http://uk.youtube.com/watch?v=wZPvOfwmvGA

Nu är detta en walkthruvideo för en av nivåerna, så förvänta sig inte en massa snygga klipp och en snygg trailer. Så här ser det ut och ni kommer att bli dess slavar.
Citera
2008-07-11, 14:17
  #12
Medlem
Snusets avatar
Dark Mist

Turen har kommit till Dark Mist, det nog absolut sämsta spelet i PS3-butiken. Jag har problem att komma igång med detta omdömet för jag vet inte var jag ska börja. Den fula grafiken? Det usla gameplayet? Allt är så erbarmligt dåligt här så det finns bara inte. Action med rollspelsinslag! Tsssst!

Du är iallafall en liten tjej med pilbåge, vars uppgift är att rusa igenom en labyrint som är uppdelad i vete-fan hur många nivåer. Jag bryr mig inte.
Din pilbåge har fyra olika attacker som är baserade på elementen. That's it. Det var rollspelsinslaget det.

Det är hysteriskt och fult. På highscore-listan finns det bara en massa asiater och bara det gör det värt att dra öronen åt sig. Asiater har som bekant INGEN spelsmak så länge det låter lite fint och man får en massa klara fina färger som rör sig. Spelvärldens kråkor, helt enkelt.

Nej, fy fan, jag blir arg bara jag tänker på det här spelet. Gå och köp en meny på McDonk istället för den håller längre, man blir ju iallafall mätt i ett par tre timmar, och man slipper få ont i magen. Dyrt var det också.

Kort sagt, ett jävla skitspel. Om du har ett attention span på 15 minuter så kanske, kanske man kan tycka detta är kul. Troligtvis inte.

Gammalt snus! UGH!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback