Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-07, 07:59
Medlem
miklons avatar
Biltema har infört en ny serie elverktyg som de kallar Professional. De är dyrare än vanliga lågpris-verktyg, men fortfarande snäppet billigare än t.ex. B&D (skulle jag tro i alla fall).

Någon som vet något om dem? Är det bara en marknadsföringsbluff, eller kan det vara något att ha?
Citera
2008-07-07, 09:28
Medlem
GrillJohans avatar
Hm, har faktiskt inte sett dem innan, men jag är väldigt tveksam. Det beror ju på vad man skall ha verktygen till. Använder man dem ett par gånger om året så duger de säkert bra. Använder man dem ofta eller till större jobb så skulle jag hellre satsa på DeWalt eller B&D. Då är det värt att lägga lite extra pengar.
Citera
2008-07-07, 17:24
Medlem
nazipoliss avatar
jag hade inte vågat köpa något där, men däremot så kan Jula pressa priserna bra och man får nog mera för pengarna där än på Biltema!
Citera
2008-07-07, 19:34
Medlem
tjaboooos avatar
Beror helt på vad man ska ha verktygen till, handlar det om husbehov så duger dom.
Gäller det yrkesverksamhet så bör man välja bättre kvalite osm exempelvis hilti.

Sen skulle jag vilja veta, vad gör en maskin dålig så fort det står "biltema" på den ?
Det klagas ju ändock aldrig när andra butiker(däribland hornbach) säljer dom.
Citera
2008-07-07, 19:41
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Beror helt på vad man ska ha verktygen till, handlar det om husbehov så duger dom.
Gäller det yrkesverksamhet så bör man välja bättre kvalite osm exempelvis hilti.

Sen skulle jag vilja veta, vad gör en maskin dålig så fort det står "biltema" på den ?
Det klagas ju ändock aldrig när andra butiker(däribland hornbach) säljer dom.
saken är väll den att det är biltemas egna märken som är ren skit (dem flesta).

ett bra exempel är väll deras båtfärg. jag hjälpte jobbarkompisen måla kölen och fyra månader senare när vi skulle ta upp båten så hade den fortfarande inte torkat. den var sölig och hade lösts upp i vattnet. något som en båtfärg absolut inte skall göra!

En annan kompis köppte en biltema hammare, den hade fått sig en knäck i skaftet och var helt skev efter några timmars brukande, lägg till 60-70 spänn och få en betydligt mycket bättre.

betala då en slant extra och få bättre resultat...

men sen så har biltema säkert många bra produkter också, så att snacka ner hela deras sortiment skall man ju inte göra...
Citera
2008-07-07, 19:46
Medlem
svinpäls7s avatar
Det beror helt på hur mycket och till vad de används, har själv ingen erfarenhet av just biltemas grejor. Men ska de användas dagligen så kan jag rekomendera Milwauke skruvdragare/borrmaskiner och tigersågar, speciellt borr/skruvdragare är ett bra alternativ till Hiltis dyra maskiner, som är jävligt bra annars. B&D duger inte till nåt enligt min erfarenhet, eller jo till att dra i en skruv eller borra ett par hål några gånger om året.
Hitachis och DeWalts skruvdragare e också okej för hemmabruk eller lite lättare industri.
Citera
2008-07-07, 19:49
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
saken är väll den att det är biltemas egna märken som är ren skit (dem flesta).
Grejen är att jag har hittat EXAKT samma maskiner i andra affärer, däribland hornbach.
Enda skillnaden har varit klisterlappen och färgen, form och specifikation har varit samma.
Med det som grund, varför skulle biltemaverktygen va extra dåliga ?

Låter lite skevt i mina öron, exempelvis denna borrhammaren fanns(finns?) på hornbach och är då pippigul med en klisterlapp de står einhall på.
http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=87516

Citat:
Men sen så har biltema säkert många bra produkter också, så att snacka ner hela deras sortiment skall man ju inte göra...
En del är bra en del är dåligt, som det brukar va i många affärer.
Men tror det även till viss del beror på handhavande, en borrmaskin är inte bättre än dom borr man använder till exempel.
Senast redigerad av tjaboooo 2008-07-07 kl. 19:52.
Citera
2008-07-07, 20:05
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Grejen är att jag har hittat EXAKT samma maskiner i andra affärer, däribland hornbach.
Enda skillnaden har varit klisterlappen och färgen, form och specifikation har varit samma.
Med det som grund, varför skulle biltemaverktygen va extra dåliga ?

Låter lite skevt i mina öron, exempelvis denna borrhammaren fanns(finns?) på hornbach och är då pippigul med en klisterlapp de står einhall på.
http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=87516

En del är bra en del är dåligt, som det brukar va i många affärer.
Men tror det även till viss del beror på handhavande, en borrmaskin är inte bättre än dom borr man använder till exempel.

jag pratar för maskinerna på biltema, vad dem säljer på hornbach eller blomsterriket vet jag inte så mycket om då jag köper mina maskiner och verktyg på ahlsell, k-rauta och procurator.
det är mycket möjligt att det är liknande eller tom. samma maskiner som säljs. men en maskin med biltemas klisterdekal är biltemas maskin och det är biltema som får dåligt rykte då skiten pajjar!

slagborren du länkade till är rena skiten, den vibbrerar sönder handlederna mera än den borrar i betong, och decibellen ligger säkerligen över 120. vem som säljer skiten spelar ingen större roll då den prisklassen för den maskinen är rena skiten! både med biltemas och hornbachs klisterdekal på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in