Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2008-07-07, 18:51
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det går alltid att diskutera "tingel-tangelforumens" vara eller icke vara eller vem som är rätt användare etc. Enligt min uppfattning är tingel-tangelforumen ett komplement till forumets kärnverksamhet och jag tror knappast att Admin vill ha hit medlemmar av den orsaken att de råkar gilla att diskutera bostad, hem och trädgård. Men jag har inte påstått att jag är emot dessa forum, jag har bara uttryckt att jag ser ett problem i att det inte är några problem att tillsätta moderatorer i tingel-tangelforumen, men det verkar vara mer problematiskt att rekrytera moderatorer till mer politiskt känsliga ämnen, vilket är synd. Det här är inte första gången rasbiologiforumet stängts på grund av att ingen vill moderera.
Jag ser det inte som mer problematiskt än att det är svårare att anställa en statsvetare än en brevsorterare. Snarare är det ett helt naturligt tillstånd.

Citat:
Det är en missuppfattning från din sida. När pedofil- och hebefilitrådarna bröts ut och fick ett eget delforum utan moderator, låstes nya trådar som skapades i de andra sexforumen. Ämnet fick alltså inte diskuteras förrän en ny moderator (Empress) rekryterats.
Jag tror snarare att du får stå för missuppfattningen den här gången. Pedofilfrågan är ett undantag eftersom det då inte fanns någon som ville ta i ämnet ens med tång och skyddsdräkt på sig. Genom åren finns det mängder av exempel på forum som försvunnit och inga av dessa ämnen är förbjudna att diskuteras för det.
Citera
2008-07-07, 19:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Jag ser det inte som mer problematiskt än att det är svårare att anställa en statsvetare än en brevsorterare. Snarare är det ett helt naturligt tillstånd.
Haha, jo så kan man också se på det. Allting är relativt

Citat:
Jag tror snarare att du får stå för missuppfattningen den här gången. Pedofilfrågan är ett undantag eftersom det då inte fanns någon som ville ta i ämnet ens med tång och skyddsdräkt på sig.

Jo, det var lite av det jag ville belysa när jag såg bekymmer i att just den typen av forum är svåra att rekrytera moderatorer till, medan tingel-tangelforumen som bostad, hem och trädgård inte har samma problem.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in