19 888 besökare online
857 218 medlemmar • 45 829 681 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Övrigt > Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum
Svara på ämne
Ämnesverktyg
_RHCP_
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloDiablo
Leveranstider på posten.se
1:a-klassbrev - Express Utdelning nästa vardag före kl.09.00. Helgfri lördag före kl. 12.00. med undantag av vissa orter
1:a-klassbrev 1 arbetsdag
1:a-klassbrev - REK 1 arbetsdag
1:a-klassbrev - Värde 1 arbetsdag
Ekonomibrev 3 arbetsdagar

Betyder det att jag borde kunna hämta ut det idag eller måste jag ha avi för ett sånt brev?
Tyvärr skickades det på kvällen, vet dock inte hur sent, från ett ombud.

Om det lämnades in hos ombudet efter sista tömning av brev/paket så får du brevet tidigast imorgon. Om brevet är för stort för din brevlåda/ditt brevinkast så lämnas det till ett ombud och du får en avisering att hämta ut det med. Aviseringen får du imorgon eller på torsdag (om brevet är framme imorgon dvs).

NotMyName
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batman1900
Hej!

Jag har nyligen flyttat (inom Sverige) men inte adressändrat än. Min fråga är om saker jag beställer på nätet till exempel kommer fram till min nya adress?

Eller om någon skickar ett brev och skriver min nya adress med mitt namn (namnet står på brevlådan på nya adressen) kommer det fram då?

Är det någon som har erfarenhet av detta?
Ja. Posten skickas till den adress som står på brevet oavsett om du adressändrat eller inte.

tomtensfarfar
Medlem
Här går man och väntar på sin 3DS och det går ju att följa på nätet.

2011-11-29 20:30 Göteborg Sorterad
2011-11-29 14:37 ICA Maxi (XXXX) Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2011-11-29 07:20 Posten Brevavisering har skickats till mottagaren
2011-11-29 04:45 Göteborg Sorterad
2011-11-28 18:54 Stockholm Sorterad

Vad fan innebär detta? Först så kom paketet fram men sen ska det tillbaks till götet och sorteras igen?

Logz
Medlem
Logzs avatar
Strejk i Storbritannien, hur är det med royalmail?

Väntar på ett paket från storbritannien som jag trodde skulle flygas hit inatt, men icke... Fortfarande samma status. Så nyss när jag satt och kollade vart paketet befann sig så hör jag i bakgrunden på nyheterna "strejk i storbritannien". ARGH!
Kommer jag få paketet imorgon eller måste jag vänta ännu längre? Sjukt typiskt...
Tack på förhand.

VV
Medlem
Poste Restante, Stockholm, till vilket företagscenter kommer dessa brev?

POSTE RESTANTE 101 10 STOCKHOLM
POSTE RESTANTE 120 01 STOCKHOLM

Kan inte hitta information var dessa företagscenter ligger.

Mossanslillaolle
Medlem
Mossanslillaolles avatar
Nu har jag googlat som en tok men har inte riktigt lyckats få det här klargjort.
Jag har ingen skrivare, så jag kan inte själv skriva ut någon fraktsedel att fästa på paketet, kan de fixa det på ett postombud?

Gonte
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VV
Poste Restante, Stockholm, till vilket företagscenter kommer dessa brev?

POSTE RESTANTE 101 10 STOCKHOLM
POSTE RESTANTE 120 01 STOCKHOLM

Kan inte hitta information var dessa företagscenter ligger.

När jag slår upp postnumrena får jag följande resultat:
101 10: Företagscenter Centralstation
120 01: Företagscennter Årsta
(Var de sen ligger vet inte jag, men det kan sökas efter företagscenter på posten.se)

Citat:
Ursprungligen postat av Mossanslillaolle
Nu har jag googlat som en tok men har inte riktigt lyckats få det här klargjort.
Jag har ingen skrivare, så jag kan inte själv skriva ut någon fraktsedel att fästa på paketet, kan de fixa det på ett postombud?

Javisst, att man ens kan printa själv som privatperson är faktiskt relativt nytt, medan den tidigare lösningen hos ombud fungerar som vanligt

Så kort och gott, ta med dig en lapp där du skrivit både avsändar- och mottagaradress tydligt, så skriver ombudet ut fraktsedlar, och så betalar du för frakten direkt hos ombudet.

Terrorbyre
Medlem
Ska skicka min datorskärm o bordshögtalare plus lite mindre prylar till Norge, blir väl en sisådär 10kg maximum.
Smidigt och billigt fraktsätt för detta?

Hakmed
Medlem
Hakmeds avatar
Jag skulle behöva skicka en bärbar dator med paket som landar på cirkus 4kg
till Norge och har inte riktigt koll på vad det kan tänkas landa på.

Någon som har erfarenhet av att skicka paket till Norge, vad priset kan tänkas bli,
hur lång frakttid det kan vara, vad man måste tänka på osv.
Väldigt tacksam för svar!

Diggiloo
Medlem
Diggiloos avatar
Kan någon förklara vad Posten kan göra, då de konstaterat att felaktigt pf belopp är 'betalat' hos ett ombud?

För drygt två månader sedan skulle jag lösa ut ett postförskott. Summan var på 0:- vilket var en smula oväntat men jag signerade, tog min vara och tackade för mig. So far so good, man hoppas såklart att det inte ska upptäckas men nu i dagarna trillade det in ett brev gällande reklamation och att Posten utreder ärendet. De vill att jag skickar in ett kvitto som styrker att jag betalat eller att jag medger att jag inte betalat.

Vad händer om jag inte gör någonting? Kommer det en faktura på motsvarande belopp eller hur långt sträcker sig postens rättigheter när de i mitt tycke klantat sig?

miikos
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Ska skicka min datorskärm o bordshögtalare plus lite mindre prylar till Norge, blir väl en sisådär 10kg maximum.
Smidigt och billigt fraktsätt för detta?

Tror du får skicka med Postens tjänst Post Paketet utrikes. För det kan vara svårt för privatpersoner att få skicka med schenker, DHL osv.

Det är billigast om du köper frakthandlingen och skriver ut den själv.
http://skicka.posten.se/service/skic...tpaket_utrikes

Citat:
Ursprungligen postat av Diggiloo
Kan någon förklara vad Posten kan göra, då de konstaterat att felaktigt pf belopp är 'betalat' hos ett ombud?

För drygt två månader sedan skulle jag lösa ut ett postförskott. Summan var på 0:- vilket var en smula oväntat men jag signerade, tog min vara och tackade för mig. So far so good, man hoppas såklart att det inte ska upptäckas men nu i dagarna trillade det in ett brev gällande reklamation och att Posten utreder ärendet. De vill att jag skickar in ett kvitto som styrker att jag betalat eller att jag medger att jag inte betalat.

Vad händer om jag inte gör någonting? Kommer det en faktura på motsvarande belopp eller hur långt sträcker sig postens rättigheter när de i mitt tycke klantat sig?

Posten har precis som alla andra företag tre år på sig att rätta till beloppet. (efter 3 år är en konsumentskuld preskriberad) Så det kan hände att de skickar en räkning till dig, visserligen så kan du bestida den, och låta ärendet behandlas i Tingsrätten. Men kan nog vara svårt att övertala domaren att du inte viste att du skulle betala.
Senast redigerad av miikos 2011-12-03 kl. 08:11.

Swe_Njuub
Medlem
Swe_Njuubs avatar
Har beställt en grej från USA med express mail men börjar få panik eftersom det stått still i LA i 4 dagar. Nån med liknande erfarnenhet? Behöver jag oroa mig?

EC684077569US
Express Mail®
Arrived at Sort Facility
November 29, 2011, 11:51 pm
ISC LOS ANGELES CA (USPS)*

Inbound Out of Customs
November 29, 2011, 10:01 am

Depart USPS Sort Facility
November 28, 2011

SANTA CLARITA,*CA*91383*
Processed through USPS Sort Facility
November 28, 2011, 6:59 pm